TEST PLAY
Nakon prvih nekoliko sati uz Raft, bio sam spreman da igru vratim u fioku, označivši je kao Subnauticu za siromašne. Nekoliko dana kasnije, shvatio sam da prvi utisak nije imao veze sa životom i da Splav može da ponudi mnogo više od početne smorene skučenosti. Iako igra ni u jednom momentu ne dostiže neuhvatljive visine svog uzora, uspeva da se nametne kao next best thing na istu temu. Raft ne dostiže neuhvatljive visine Subnautice, ali uspeva da se nametne kao next best thing... Preživljavanje u akvatoriji u Raftu simulirano je na način opozitan Subnautici - umesto da sreću tražite u dubinama, tražićete je na površini mora, ploveći u splavu koji ćete širiti i nadograđivati. Obe igre, pored suvog preživljavanja, imaju prateći narativ, koji je u slučaju Rafta na početku potpuno nevidljiv. Ne znate ni ko ste, ni šta ste, svesni ste samo da plutate na daščanoj platformi 4×4, opremljeni kukom za hvatanje otpadaka i željom da dočekate sutra. Raft je igra sa totalno antiklimaktičnim početkom, koji stoji u oštrom kontrastu sa superuzbudljivim sunovratom na okeansku planetu nakon obaranja broda u njenoj orbiti. Subnautica vas je šutnula u dupe i bacila u more, Raft vas je blago prodrmao i probudio iz sna pod jakim suncem. Eskalacija od ničega do svačega prilično je ekstremna u ovoj igri, prvenstveno u pogledu nadogradnje vaše ploveće baze. Od bukvalno nekoliko sklepanih dasaka na početku, već u srednjoj fazi igre stići ćete do masivnog plovećeg imanja na više nivoa, opremljenog motorom, navigacijom, zasadima voća i povrća, kuhinjom, pećkom za topljenje rude, pa čak i torom za stoku. Dobro opremljene stacionarne baze su uobičajena stvar u simulacijama preživljavanja, ali samostalna kreacija ploveće kuće i okućnice predstavlja izazov koji vam pre Rafta niko nije ponudio. Budući da igru počinjete na pučini, resursi za budženje splava dolaziće u formi plutajućih otpadaka koje ćete hvatati kukom. Daske, palmino lišće, komadi plastike i poneki krompir pomoći će vam da preživite dok vas talasi ne nanesu na prvo ostrvce, gde ćete pokupiti pokoji kokos ili ananas koji će sprečiti smrt od gladi i žeđi. Da biste preživeli, moraćete da postanete samoodrživi, što podrazumeva nekoliko preciznih inicijalnih poteza. Pre svega, moraćete da proširite splav da biste napravili mesta za zasade i prvi, primitivni desalinizator morske vode; kad obezbedite osnovnu hranu i piće, moraćete da nađete mesta za jedro i astal za istraživanje „novih tehnologija”, koji predstavlja ključ za dalji napredak. Svaki novi resurs koji pronađete i „istražite” otključava vam planove za nove objekte na splavu, među kojima ćete prioritet dati nečemu što vam obezbeđuje termičku obradu hrane. Krompir ili cvekla koje provrtite na roštilju zadovoljiće vam glad u većoj meri nego ako ih pojedete sirove. U jednom trenutku, napravićete pravu montažnu kuhinju za kuvana jela, koja pored sitosti obezbeđuju i raznovrsne bonuse. Supa od ajkule i povrća, na primer, privremeno vam daje veću brzinu kretanja, što je korisno na ostrvima s medvedima i drugim predatorima. Kad smo već kod predatora, jedan iznimno dosadni stvor će vam biti konstantan pratilac od početka do kraja igre. Velika bela ajkula stalno će ploviti oko vašeg splava, čekajući da upadnete u vodu ili zaronite, ne bi li pokušala da vas obeduje. Možete da je ubijete - štaviše, to je poželjno zbog kaloričnog mesa koje dobijate, ali će se već nakon nekoliko minuta pojaviti nova. Efikasno je možete skembati uz pomoć luka i strele, roneći tako naoružani i čekajući da se zaleti u vas, ali sa strelama sa kamenim vrhovima to je prilično zamorna rabota. Da biste napravili metalne strele, moraćete da ronite u potrazi za metalom, što podrazumeva borbu s ajkulom ili korišćenje mamca s kojim će se neko vreme zanimati. Od ajkule nećete biti bezbedni ni na splavu, jer će povremeno kidisati i glodati obodne drvene površine. Dok ih ne ojačate metalom, kojeg nikad nećete imati dovoljno, nećete moći da se opustite. Nemogućnost relaksiranog otpadanja na vodi jedna je od stvari koje vrlo zameram Raftu. Na normalnom nivou težine, linije gladi i žeđi opadaju otprilike duplo ili čak trostruko brže od istih linija u Subnautici. Ceo sistem je osmišljen da vas motiviše da kuvate zasitnu hranu i pravite voćne sokove i smutije koji na duže gase žeđ, ali tokom prvih petnaestak sati igre, većina recepata i resursa biće vam van dometa. Moraćete da pijete običnu vodu i jedete prostu hranu u količini koja bi zadovoljila osamnaest bodi bildera. Sve vreme ćete morati da mislite o tome, terajući galebove koji vam ćopaju useve i dopunjujući vodu u desalinizatoru. Kad budete imali piliće i lame u oboru, moraćete da mislite i o njihovoj prehrani, kao i o uzgajanju trave kojom se hrane. Glad i žeđ su mnogo manji faktori na najlakšem nivou težine, ali tamo nemate nikakvih penala nakon pogibije, čime se gubi dobar deo tenzije koja pruža motivaciju za igranjem. U kasnijem toku igre, pored ajkule, imaćete posla s medvedima, džinovskim pacovima, pa čak i nekim monstruoznim papagajima koji vas gađaju kamenjem. Preživljavanje u borbi s tim zverkama uz upotrebu priručnog oružja vrlo je uzbudljiva aktivnost, ali ako vam oduzmu svaku posledicu nakon poraza, ZBRANG se jednostavno gubi. Još jedan iritantan momenat jeste surovo mala otpornost opreme i oruđa koje napravite. Raft je igra u kojoj čak i peraja imaju durability, koji nestaje nakon četiri-pet zarona, a da ne pominjem šta se dešava sa kamenom sekirom ili ašovom nakon desetak minuta upotrebe. Kao što rekoh na početku, Raft ima priču koju lagano otkrivate tempom koji želite. Za početak, postavljanje jedra omogućiće vam da usmeravate plovidbu ka ostrvima koja nude resurse kojih nema na pučini, neophodne za opremu od koje vam zavisi odmotavanje storilajna. Realan početak igre dolazi u trenutku kad nađete planove za radio-prijemnik i antene. Kad ih napravite i postavite, što zahteva srazmerno veliki splav, dobićete koordinate story lokacija i velikih ostrva na kojima se nalaze autonomne trgovačke stanice (o tome malo kasnije). Te lokacije lagano kotrljaju zaplet koji podseća na onaj u filmu „Vodeni svet” (Waterworld) s Kevinom Kostnerom. Nivo mora je porastao do te mere da je planeta postala megaokean, sa tek ponekim ostrvcetom koje viri iz beskonačnog plavetnila. Sudbinu nekoliko ključnih likova pratićete kroz veliki broj audio-logova koji su razbacani po lokacijama koje nalazite radio-triangulacijom. Progres kroz priču je linearan, u smislu da vam se naredna lokacija otvara kad na prethodnoj pronađete novu radio-frekvenciju. Na nekim mestima, igra postaje prava istraživačka avantura, jer pored preživljavanja morate da provalite šta se od vas zahteva na svakoj lokaciji. Igrače koji vole da se potpuno i dugotrajno posvete igri obradovaće nekoliko interesantnih momenata. Prvi je mogućnost igranja u kooperativnom režimu. Igrati u društvu na splavu podrazumeva podelu posla koja znatno pojednostavljuje logističke aktivnosti, ali i povećava potrošnju hrane i vode. Drugi element je pecanje i prateći grind reputacije s automatskim trgovačkim stanicama na većim ostrvima. Te postaje nude resurse i planove za specifične stvari koje će vam biti neophodne u poznoj fazi igre, a jedini način da do njih stignete jeste trgovina retkim ribama koje ćete upecati i prodati. Dakle, očekuje vas pecački grind koji tradicionalno polarizuje igrače. Oni koji vole pecanje u igrama, vole ga do iznemoglosti, a oni koji ga mrze, mrze ga strasno. Naravno, ja sam u taboru B. Iako na početku izgleda ružnjikavo i zastarelo, Raft, realno, ima sasvim pristojnu grafičku podlogu. Da nije onolikog presinga za prehranom, mogli biste da uživate u sutonu na pučini ili usidreni pored nekog ostrva, na žalu gdje ćarlija vjetrić mio. Igra ima odličan eskalatorni potencijal, jer i vizuelno i konceptualno nagrađuje vaš trud i muku. Budženje, cinculiranje i uređivanje splava, kad se razvijete dovoljno da ne morate 24/7 da mislite o guzici, postaje veoma zabavna rabota. U igri postoji stotinak kozmetičkih predmeta, komada nameštaja i drugih trica, a sve što napravite možete i da ofarbate. Najlepši splav developeri stavljaju na ekran s osnovnim menijem igre, što može da vam bude masna motivacija za nove domete u nautičkoj arhitekturi i estetici prostora. Potrebno: Core i5, 6 GB RAM, GeForce GTX 700 Poželjno: Core i5-6600, 8 GB RAM, GeForce GTX 1050 Ova igra je: simulacija preživljavanja na moru i kopnu Platforma: Windows (Steam) Veličina: 10 GB Studio: Redbeet Interactive Izdavač: Axolot Games Adresa: PEGI: nema 80
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Elden Ring: Shadow of the Erdtree Najkvalitetniji element ove ekspanzije je njena vizuelna komponenta... Qualcomm, ASML, Intel, TSMC, Samsung... Sa čipovima nema stajanja Qualcomm je sa Snapdragon X procesorom stvorio talas kojim želi da promeni lice industrije... Radia Windrunner i vetrenjače Rekorder i eko-isplativost Da li je veće uvek bolje? Istorija raznih delatnosti uči nas da se odgovor razlikuje od jednog specifičnog slučaja do drugog, ali ljudima su napro... LG UltraGear 34GS95QE Odlično okruženi zabavom Vrhunska demonstracija toga gde se trenutno nalazi tehnologija kada su u pitanju monitori... Sony ULT Wear (WH-ULT900N) Grmljavina u tišini Nova serija uređaja japanskog proizvođača sadrži modele koji imaju jednu zajedničku osobinu - grmljavinu... Asus ROG Maximus Z790 Apex Encore Za ljubitelje ekstremnog Ploča koj spada među najbolje modele Asusovog asortimana i donosi sve „po poslednjoj modi”... BlueStacks 5.21 • LDPlayer 9 • NoxPlayer 7.0.6 • MuMu Player 3.8 • GameLoop 3.91 • Genymotion 3.7.1 • Google Play Games Beta Android emulatori Sedam najboljih Autodesk Inventor 2025 Inženjering digitalnog prototipa Inventor služi za izradu preciznog i detaljnog digitalnog 3D modela bilo kog sklopa ili proizvoda... Songs of Conquest Prelep, pažljivo poliran dragulj igračke scene, omaž vanvremenskim klasicima iz devedesetih godina prošlog veka, ali i dalje ima vlastiti identite... WARNO Kulminacija svega što je Eugen systems radio proteklih godina i ujedno njihova najbolja igra... Hades II Iako u prvi mah veoma podseća na slavnog prethodnika, Hades II veoma brzo otkriva svoje pravo, novo lice... |
||||||||||