Tekstovi sa našim videom
Tekstovi sa našim videom
TEST PLAY
F1 22
Vladimir PISODOROV
1. avgust 2022.

Prošle su dve godine otkako je Electronic Arts preuzeo kajase upravljanja nad kompanijom Codemasters. Rezultati počinju da se vide, ponajviše u serijalu F1 koji je prošle godine dobio internu valutu i mikrotransakcije, a ove dodatno izgubio na pratećem sadržaju.

F1 Life je mesto na kom okupljate zainteresovane da se dive vašim dostignućima
Super-automobilima posvećen je čitav igrački režim - Pirelli Hot Laps

O tome ćemo, naravno, detaljnije u nastavku teksta, ali valja napomenuti i to da igru i dalje pokreće Ego Engine 4.0, baš kao što je to bilo još u slučaju F1 2015, pa ne vidimo želju da se u razvoj serijala dodatno ulaže. Primećuje se i promena u nazivu, koji je sada skraćen i prati EA Sportsovu nomenklaturu. No, pređimo na bitnije stvari...

Prva stvar koju ćete primetiti su, očekivano, novi bolidi, osvežen roster staza i vozača, iz kog su, zbog dobro poznatih razloga, odstranjeni vozač Nikita Mazepin i trka u Sočiju. Breaking Point, svojevrsni story režim na kom je Codemasters radio pune dve godine i predstavio nam ga prošle godine, misteriozno je iščezao, a još prošli put smo lamentovali o nedostatku bolida, trka i izazova vezanih za prohujala vremena. Tako je i ovaj put, s tim da je jaz u dostupnom materijalu u rubrici „nekad i sad” dodatno produbljen. Naime, više na raspolaganju nemate mogućnost upravljanja bolidima iz prošlogodišnjeg šampionata F1, dok je F2 „karijera” ograničena isključivo na lanjske bolide. Osim što je situacija krajnje čudna, to vam i te kako smanjuje manevarski prostor kada su igrački režimi u pitanju. Morate da znate da je ono što je dostupno, maltene, indigo kopija sadržaja iz F1 2021.

Da spasi stvar, tu je novoustanovljeni režim F1 Life. Nažalost, u pitanju je običan lobi koji je zamišljen tako da iz njega pristupate trofejnoj sali, „presvlačite” avatara, gledate snimke odvozanih trka, ali i da zainteresovanima pokazujete automobile koje imate u garaži. Sve podseća na omanji prodajni salon u koji možete da „parkirate” do šest automobila, ali i da kupujete nameštaj i bavite se dekoracijom. Kad vam to bude palo na pamet, automobile je dozvoljeno farbati i tu se tweakovanje, kada su oni u pitanju, završava. F1 Life je, zapravo, mesto na kom bi trebalo da okupite svoje prijatelje, ali i zainteresovane sa strane, koji će se diviti vašim dostignućima, pa čak i ući u međusobnu poslovnu transakciju. U pitanju je potpuno promašen i beskoristan režim i uopšte nam nije jasno šta su u Codemastersu njime želeli da postignu.

Ako se pitate, a sigurno se pitate, o kojim automobilima se ovde radi, odgovor je jednostavan. U „običnoj” verziji igre na raspolaganju je osam supermašina (u šampionskoj iteraciji još dve dodatne), koje „otključavate” za nekoliko sati igre. Kvaka je u tome što možete da ih izvezete na stazu i učestvujete u trci „na štopericu”, ali ne i u direktnim obračunima sa drugim vozačima. Ruku na srce, na raspolaganju je čitav režim posvećen superautomobilima - Pirelli Hot Laps. Sastavljen je iz 40 misija u kojima ćete se okušati u šest različitih disciplina, podeljenih u tri težinske kategorije. Vozićete brze krugove, na označenim segmentima pokušavati da dosegnete propisanu prosečnu brzinu, voziti kroz označene kapije na stazi, pa čak i driftovati kako biste zadivili publiku.

Ako bismo u nekom tamnom vilajetu sive moždane mase nekako uspeli da pronađemo razlog koji opravdava postojanje svega ovoga, stvar bi svakako pala u vodu zbog implementiranog fizičkog modela i načina upravljanja. Da je stanje stvari barem preslikano iz GRID-a, pa da se i ne bunimo (toliko), ali blago je reći da autore treba da je sramota zbog načina na koji je posao obavljen. Tokom vožnje, imate osećaj da upravljate kadama na točkovima kojima pri svakoj promeni pravca gume toliko škripe, da mislite da će se u svakom momentu zapaliti i raspasti. Naravno, o preciznosti kada je upravljanje u pitanju nema ni govora, ne postoje oštećenja, ne postoji mogućnost podešavanja...

Kada su stvari na stazi u pitanju, a vezane su za upravljanje bolidima F1, nemamo puno toga da kažemo. Razlike u upravljivosti u odnosu na prošlu godinu, u identičnim okolnostima - sa isključenim vozačkim pomagalima, gotovo da ne postoje. Iako su u pitanju bolidi sa potpuno promenjenim aerodinamičkim karakteristikama, gabaritnijim točkovima / pneumaticima i hibridnim agregatima, po stazama prljite kao da se ništa promenilo nije. Barem će takav utisak imati oni iskusniji koji uz serijal uživaju iz godine u godinu. Razlike su, doslovce, minimalne i ako ih uopšte primetite, na njih se veoma brzo navikavate.

Ipak, promena ima, mada suptilnih i primetnih tek kada nešto ozbiljnije zagrebete farbu. Trkački vikendi mogu da sadrže i sprint trke, prilikom ulaska u garaže postoji dodatna interakcija sa korisnikom od koje zavisi brzina rada mehaničara, a tu je i novi glavni inženjer (akvizicija iz Meklarena), koji vas na prepoznatljiv i već pomalo dosadan način obaveštava o dešavanjima na stazi za vreme trke. Inače, sada možete da birate „komentatore” koji najavljuju trku i vode njenu retrospektivu (F2 ima svoj par), mada među ponuđenima nema lokalnih legendi: Srđana Ercega i Pavla Živkovića.

Najveću promenu predstavlja prilagodljivi AI, koji bi trebalo da prilagođava tempo na osnovu onog što pokazujete za volanom. Međutim, čini nam se da je u pitanju jednosmerna ulica u kojoj AI jače pritiska papučicu gasa kada se dobro pokazujete, ali vam ne nudi šansu da se uključite u borbu za vrh ukoliko vam baš ne ide najbolje. Generalno gledajući, kompjuterski vođeni vozači daleko su snažniji nego prethodnog puta i nekonzistentnost njihove vožnje na različitim stazama može da predstavlja problem. Ako ništa drugo, prilikom vaših banzai i dive manevara više se neće držati idealne putanje kao pijani plota, već će vam ustupiti potreban prostor, što trke unekoliko čini realističnijima. Stvar koja nam se nije svidela je to što su izlasci vozila bezbednosti na stazu redukovani, jer AI pravi daleko manje grešaka i incidenata nego ranije, čime je, na neki način, iz trka odstranjena drama.

Ego Engine 4.0 ozbiljno počinje da pokazuje godine, a kao rezultat toga je i konstatacija da F1 22 izgleda gotovo identično kao F1 2021. Tu i tamo primetno je nešto više detalja (i to ne na svim stazama), mahom zahvaljujući boljem senčenju objekata i nešto zasićenijim bojama. Konstatujemo i nedostatak nekih upečatljivih objekata van staze i asfalt na kom teško uočavate raznolikost i kvalitet tekstura neophodan da bi dočarali različitost sektora kroz koje prolazite.

Na raspolaganju je nekolicina novih međuscena, među kojima su i divljanje ekipe nakon pobede, prolazak kroz tunel pri izlasku na dodelu pehara, način kadriranja pace cara pred početak trke i tome slično. Ni ove godine nije učinjeno ama baš ništa da se preuzme grafička košuljica kada je u pitanju prezentovanje rezultata i ostalih važnih podataka za vreme trajanja trka, čime serijal F1 već godinama gubi na autentičnosti. I dalje su prisutni ozbiljni padovi frameratea prilikom aktiviranja Flashback sistema i nakon što se trka završi i AI preuzme upravljanje bolidom, a kvalitet refleksija na farbi i detaljnost tekstura na kacigama i delovima bolida posebno je žalosna priča.

F1 22 još jedno je u nizu poglavlja istoimenog serijala koje nikako ne doprinosi njegovoj afirmaciji. Osim što po ko zna koji put imamo priliku da sadržaj bistrimo na dobro poznat način, ove godine ga je još manje nego prošle. Wow efekat je izgubljen i nalazimo se na granici koja nalaže ozbiljne i radikalne rezove. Mislimo da se to neće dogoditi i da će se franšiza cediti dok u njoj ne ostane i poslednja kap zarade.

S druge strane, igru i dalje ne možemo da smatramo next-gen izdanjem, jer već drugu godinu zaredom ne nudi poboljšanja na tehničkom nivou, a koja smo svi tako nestrpljivo očekivali. Ruku na srce, vlasnici igračkih konzola PlayStation 5 opet će moći da uživaju u prednostima koje donose adaptivni triggeri i feedback haptic tipa, dok se vlasnici volana neće preterano usrećiti. Povratne informacije nisu najrđavije koje smo videli u ovom departmentu, ali je jasno da je F1 22 „pisana” za kontroler.

Bez obzira na sve to, F1 22 nudi sveobuhvatan Formula 1 doživljaj koji nećete naći ni u jednoj trkačkoj igri, a opravdanost kupovine, ukoliko posedujete F1 2021, pronalazite isključivo u prisutnosti novih bolida.

Potrebno: FX-4300 / Core i3-2130, 8 GB RAM, Radeon RX 470 / GeForce GTX 1050 Ti

Poželjno: Ryzen 5 2600X / Core i5-9600K, 16 GB RAM, Radeon RX 590 / GeForce GTX 1660 Ti

Ova igra je: simulacija vožnje u šampionatu Formule 1

Platforma: Windows, Xbox One/SXS, PlayStation 4/5

Veličina: 80 GB (PC),
46 GB (PS5)

Studio: Codemasters

Izdavač: Electronic Arts

Adresa: i.sk.rs/358582

PEGI: 3

82


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama