TEST PLAY<>
122018<><>

Gwent: The Witcher Card Game

Nakon godina čekanja, testiranja, pisanja Prvih utisaka, pa potom i drugih Prvih utisaka, konačno samo dobili Gwent u verziji 1.0. Poljski gigant zabavne industrije CDPR je ovom CCG igrom smeštenom u Witcher univerzum pokazao da zaslužuje pozitivnu reputaciju koju uživa u igračkim krugovima.

Gwent, CCG igra smeštena u Witcher univerzum, konačno je dostigao verziju 1.0.

Gwent je ubedljivo najdarežljiviji CCG. Za dnevne nagrade se računaju dobijene runde, a ne mečevi, veoma je lako i brzo doći do resursa za kreiranje kompetitivnih špilova. Svidelo nam se što su izbačeni treći i četvrti nivo dnevnih nagrada (što je bila, čini se, društveno odgovorna odluka). Tu su i dnevni questovi, nagrade za nivoe, rangove, plasman u toku sezone. Nivoi sada imaju i prestižnu odrednicu, pa je umesto dosadašnjih 100 moguće levelovati se 660 puta, dok svaki nivo prestiža donosi vrlo lep trajni bonus na generaciju resursa ili otvaranje bačvi sa kartama. Nova je knjiga nagrada preko koje putem nagradnih poena otključavate lidere, avatare, skinove i slične kozmetičke zanimacije, ali i nagradne resurse. Nagradne poene dobijate ponekad među nasumičnim nagradama ili ispunjavanjem ugovora (contracts) koji funkcionišu slično i paralelno sa GOG achievementima. Pro ladder je sada urađen kao nulti tier lestvice i možete se kvalifikovati tokom sezone, što je odličan potez iz više razloga.

Od početka otvorene bete pa do danas, Gwent je potpuno prerađen, te je sada efektivno potpuno druga igra. Deckbuilding je zakomplikovan ukidanjem ograničenja po boji karte (sada su samo dve, srebrna je izbačena), a svaka karta ima cenu (ukupan broj provisiona za špil je 165), što je učinilo sve špilove sa više od 25 karti apsurdnim. Pošto je moguće imati samo po dve kopije bronzanih karata i pošto su tutor karte skoro eliminisane, špilovi su daleko manje konzistentni od onih iz bete. Ovo se donekle sanira time što na početku svake runde izvlačite tri karte. Međutim morate obratiti pažnju i na novi limit od deset karata u ruci što menja dinamiku tokom prve dve runde. Igrač koji izgubi podbacivanje novčića i kreće prvi, sada kao utehu dobija artifakt koji daje jedinici pet poena i dodatnu zamenu karte. Zamene karata su sada ograničene u celom meču na broj koji ima vaš lider, što zahteva taktiziranje i čuvanje zamena za treću rundu.

Od početka otvorene bete pa do danas, Gwent je potpuno prerađen, te je sada efektivno potpuno druga igra.

Lider više nije karta koju igrate, već vaš avatar koji stoji pored table i čiju sposobnost možete aktivirati tokom bilo kog poteza (nekad i više puta). Order mehanika je ubačena i kod karata, te sada sposobnosti pojedinih jedinica možete aktivirati najčešće potez nakon što je karta odigrana. Broj naredbi nije ograničen, te ih možete izvršiti koliko hoćete po potezu. Ovo znatno produžava trajanje poteza, što dodatno povećava vreme za trajanje mečeva (a to pak nije po ukusu autora ovih redova). Pored jedinica i magija, novi tip karata su artifakti, koji se takođe stavljaju na tablu, nemaju bodovnu vrednost i čija se sposobnost može aktivirati pod određenim uslovima ili u određenom intervalu.

Zbog kompletne izmene mehanike igre imamo situaciju da balans ponovo pati od dečijih bolesti koje je trebalo rešiti još tokom bete. Recimo, artefakti su se pokazali kao neverovatno nezgodni što je nakon burne reakcije igrača dovelo do hotfixa kojim je povećana deckbuilding cena. Nije preterivanje reći da je igra sada u sličnom stanju u kakvom je bila nakon ozloglašenog Midwinter peča otvorene bete, koji je po mnogima nepovratno uništio igru. Ta tvrdnja se može sporiti činjenicom da je sredinom 2018. Gwent bio daleko bolji nego u decembru 2017, te je očigledno da su se mnogi problemi ispravili, a i igrači navikli na nove opcije i sisteme. Znatan deo igračke zajednice sada kuka kako je Midwinter bilo suvo zlato nasuprot 1.0 verziji. Iako nismo voljni da nipodaštavamo savremenu iteraciju igre, adamantni smo u stavu da ona ni u kom slučaju nije toliko bolja od open beta verzije da bi se opravdalo ovoliko menjanje. Kako se studio toliko dobronameran, posvećen i stručan kao CDPR odlučio na ovaj korak – nije nam jasno. Jedino razumno objašnjenje je da su postali nezadovoljni trendom igranosti (i/ili zarade) igre i odlučili da radikalan zaokret ne može nikako da škodi, jer bi u suprotnom spora dekadencija igračke baze dokrajčila igru. Grafički prikaz je takođe izmenjen, svaki igrač ima dva reda, dok je tabla uređena kao bojno polje. Igra je dosta mračnijih tonova, animacije su bolje i bogatije, te je Gwent sad sigurno najlepši CCG.

Kada se radi o grafici i izgledu, Gwent je trenutno najlepši CCG.

Gwent je uzevši u obzir sve faktore, među najboljim, ako ne i najbolji CCG trenutno na tržištu. Problemi sa balansom će, realno je očekivati, biti rešeni pre 5. decembra, kada počinje druga sezona i nova profesionalna sezona. Zaključak, kao i ceo tekst je upućen prvenstveno novajlijama, pošto su veterani već odavno odlučili da li nastavljaju sa gventanjem, te sumnjamo da će naši spisi nekog preobratiti. Egzodus profesionalnih legendi, strimera i dugogodišnjih igrača se svakako odigrava, ali ne u toj meri da ugrozi budućnost igre. Od izlaska 1.0 (bilo bi glupo reći konačne verzije za jedan CCG) Gwent je doživeo apsurdan (i astronomski) rast u Južnoj Koreji. Istovremeno, Thronebreaker je dospeo na shortlist stvari koje su najbolje od izmišljanja tople vode, te sa ogromnom prodajom osigurao sredstava za održavanje svog multyplayer sijamskog blizanca. Pošto su u izgledima brojne marketinške kampanje, nova i još visokobudžetnija sezona zvaničnih CDPR turnira, masivne ekspanzije fonda karata i nove igre iz serijala Vičer Priča koji je pokrenut Thronebreakerom, možete se upustiti u svakodnevno ubrizgavanje Gwenta u vene bez bojazni da će Poljaci isključiti servere kad niko ne bude gledao.

Srđan BRDAR

 
Red Dead Redemption II
Fallout 76
Battlefield V
Call of Cthulhu
Lego DC Super-Villains
Gwent: The Witcher Card Game
Šta mislite o ovom tekstu?
Overkill’s The Walking Dead
Hitman 2
Leisure Suit Larry – Wet Dreams Don’t Dry
Football Manager 2019
Orphan
The Colonists
Project Hospital
11-11: Memories Retold
Warframe: Fortuna
Warhammer 40.000: Mechanicus
Party Hard 2
The Hex
Achtung! Cthulhu Tactics
Spyro Reignited Trilogy
My Memory of Us
Diablo III: Eternal Collection
Kursk

Platforma:
Windows, PlayStation 4, Xbox One
Potrebno:
CPU Intel Celeron G1820 / AMD A4-7300, NVIDIA GeForce GT 730 / Radeon R7 240, 4 GB RAM, Windows 7 64-bit
Poželjno:
CPU Intel Core i3 6100 / AMD FX-6300, GPU NVIDIA GeForce GTX 660 / AMD Radeon R7 265, 4 GB RAM
Veličina:
6 GB
Adresa:
www .playgwent .com

87
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera