TEST PLAY<>
072017<><>

Perception

Preživljavački indie-horori iz perspektive prvog lica u današnje vreme moraju igračima da ponude nešto karakteristično i unikatno kako bi bili zapaženi na noćnom nebu Steama. Perception ovo pokušava da postigne na dva načina – činjenicom da dolazi iz studija skrpljenog od iskusnih dizajnera-izbeglica, čiji portfolio čini nekoliko zvučnih naslova (serijali Dead Space i Bioshock), kao i originalnom mehanikom igranja, čija grafička neuobičajenost aktivno utiče na gameplay same igre.

Preživljavačka horor igra sa krajnje interesantnom mehanikom – vodite slepu devojku Kejsi koja svoje okruženje „vidi” na osnovu odjeka zvukova.

Glavni junak Perceptiona je slepa devojka Kejsi, koju noćima opsedaju teški košmari o starom imanju i kući punoj avetinjskih prikaza i misterioznih tajni, vezanih za brojne generacije njenih prethodnih vlasnika. Nakon malo istraživanja i njuškanja, Kejsi otkriva da dotična kuća zaista postoji, da se zove Eho Blaf i da se nalazi u gradiću Glausteru, u državi Masačusets. Igra počinje od trenutka kada Kejsi stigne na svoje odredište, na starinsko zdanje čije misterije igrač treba da otkrije, uz očekivane otežavajuće okolnosti vezane za pomenuti hendikep glavne junakinje.

Upravo je ovo momenat koji je u postavci igre iskorišćen tako da čitavoj stvari da prepoznatljiv pečat i grafički stil koji će vas pratiti tokom igranja. Kejsi jeste slepa, ali to ne znači da svet oko sebe ne može da „vidi” korišćenjem čula sluha, jer svakim udarcem svog vernog štapa za slepe (taster ’SPACE’), svet oko nje na nekoliko trenutaka postaje vidljiv kroz intenzivne konture i obrise zvučnog eha koji se odbija o predmete i zidove kuće (na identičan način kao što je to dočarano u filmu „Daredevil” iz 2003. godine). Ovo je sa samom mehanikom igranja skopčano na nekoliko načina, jer takav način vizuelnog prikaza naglašava ograničenje onoga što igrač može da vidi, bez obzira da li je u pitanju okruženje ili opasnosti u njemu (što je idealno za jednu horor priču). Sa druge strane, morate se uzdržavati od preteranog korišćenja pomenutog štapa, pošto bukom koju on stvara svakim udarcem o pod raste verovatnoća da ćete pomenutim opasnostima skrenuti pažnju na sebe. Iz ovakvog dizajna igre proističu i još neke specifičnosti. Osim samog štapa, i bilo koji drugi izvor zvuka iz Kejsine okoline takođe stvara vizuelni eho trenutne lokacije (stari sat koji otkucava, neispravni radijatori koji šište, razni električni aparati, hučanje vetra u eksterijerima i slično), dok korišćenje štapa odzvanja različitim intenzitetom, u zavisnosti od podloge na kojoj se nalazite (drvo, metalni gelenderi, mermerni ili kameni podovi, mekani tepisi i tako dalje).

Brojni elementi Perceptiona su problematični.

Na žalost, najbitniji element Perceptiona u isto vreme je i jedna od njegovih najslabijih strana. Iako sve to deluje interesantno koncipirano i sveže na papiru, u praksi stvari vrlo brzo počinju da poprimaju drugačiji oblik. Konstantno korišćenje štapa kako biste percipirali okruženje vremenom dosadi i počne da živcira, jer vas igra nakon svakog kratkotrajnog „rifreša” ponovo baca u dosadnu tamu, dok vizuelna monotonija prikaza koji se sastoji od svega nekoliko primarnih boja takođe brzo uzima svoj danak. Jasna je (i pohvalna) namera autora da na ovakav način stvore specifičan vid teskobe i neizvesnosti, kao i da to pretoče u interaktivnu formu u kojoj su prostorno memorisanje i dobra orijentacija od presudne važnosti, ali sam način na koji je to izvedeno škripi više nego rasklimatane daske i podovi jedne uklete kuće a la Resident Evil.

Ni ostali elementi igre ne blistaju i dodatno grade jak osećaj promašenosti i neiskorišćenih potencijala, koji je nagoveštavala inicijalno interesantna ideja. Sâm Eho Blaf posed je jedno od najdosadnijih zdanja u istoriji video-igara, sa intenzivno repetitivnim i neinspirativnim dizajnom soba, hodnika, podruma, tavana, raznoraznih prostorija i ostalog, koji se često nasumice generišu i menjaju kako bi, valjda, stvorili nekakav šok efekat kod igrača. Kada se raznorazne spektralne napasti navrzaju na vas, što se najavljuje jarkom crvenom patinom kojom će biti ofarban svet, elementi preživljavanja su šturi i bazični, i ponovo se zasnivaju na sakrivanju na nekim predefinisanim mestima (plakari, korpe za igračke/veš, zaleganje ispod kreveta). Problemi i zadaci su tanki i dozirani na kašičicu, uz stalnu potrebu da proveravate šta vam je sledeći cilj tumaranja, što stvara jak utisak neispoliranosti i manjka sadržaja koji Perception nudi. Otaljavanja su primetna i na polju zvučnog dizajna igre, sa naracijom, audio-zapisima, porukama sa telefona i sličnim, koji se često preklapaju ili ne bivaju ispraćeni odgovarajućim titlovima.

Kada se novotarija specifičnog percipiranja okoline istroši, igra se svodi na još jednu generičnu horor-šetalicu/šunjalicu.

Stvar donekle iz bule vadi relativno interesantna priča u vidu otkrivanja sudbina nekoliko generacija porodica i likova koji su Eho Blaf nekada zvali svojim domom, lagano klizeći u ludilo i demenciju izazvanu mračnim tajnama pomenutog zdanja (uz posetu određenim prostorijama i sobama u kući, odnosno lokacijama na posedu u različitim vremenskim periodima). Ako vam sve ovo deluje primamljivo (a morate da probate apsolutno sve što na Steamu nosi tagove kao što su indie, horror, atmospheric i slično), spremite se na relativno interesantno izvođenje koje brzo zamara, svodeći Perception na još jednu generičnu horor-šetalicu/šunjalicu koja ni po čemu naročito ne odskače od ostatka slične, preobimne ponude.

Aleksandar DINIĆ

 
Tekken 7
Rime
Wonder Boy: The Dragon’s Trap
Rising Storm 2: Vietnam
Friday the 13th: The Game
Impact Winter
DiRT 4
Bounty Train
Steel Division: Normandy 44
Serious Sam’s Bogus Detour
Tokyo 42
The Elder Scrolls Online: Morrowind
Wipeout: Omega Collection
Drifting Lands
Perception
Šta mislite o ovom tekstu?
Samurai Warriors: Spirit of Sanada
Crossout
Conarium
Lines
Darkest Dungeon: The Crimson Court

Platforma:
Nintendo Switch, PC, Playstation 4, Xbox One
Potrebno:
Dual Core CPU 2,4 GHz, 4 GB RAM-a, NVidia GeForce GTX 470/ATI Radeon HD 6870
Poželjno:
Intel Core i5-2500K 3,3 GHz/AMD FX-8300, 6 GB RAM, NVidia GeForce GTX 660 Ti/ATI Radeon HD 5970
Veličina:
7 GB
Adresa:
www .thedeependgames .com

60
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera