TEST PLAY<>
072017<><>

Rime

Španski Tequila Works nije stran ljubiteljima kvalitetnih igara, ponajviše zbog Deadlighta, odličnog prvenca koji je bio besprekorno skrojeni omaž legendarnim klasicima, kao što su Another World, Flashback ili Prince of Persia, uvijen u neodoljivu kulturološku oblandu osamdesetih godina prošlog veka. Njihova najnovija igra, Rime, takođe sledi sličan obrazac, praveći naklon naslovima kao što su ICO ili skorašnji The Last Guardian, u isto vreme predstavljajući zrelije ostvarenje dotičnih autora, koje bi moglo da bude najava vrsnih igara u budućnosti.

Rime vas stavlja u ulogu neimenovanog dečaka koji se, nakon brodoloma, budi sam i nasukan na prelepom i misterioznom ostrvu.

Rime je igra koja čuvenu krilaticu koja se vezuje za pripovedanje u filmovima, „show, don’t tell”, shvata sasvim doslovno, gradeći celokupan narativni zamajac oko toga. U ulozi ste neimenovanog dječarca koji se, nakon brodoloma, budi sam i nasukan na prelepom i misterioznom ostrvu nad kojim dominira ogromna kula boje slonovače, sa izrezbarenom šupljinom u obliku ključaonice na svom vrhu. Odiseja će glavnog junaka od tog momenta odvesti na još nekoliko izdvojenih lokacija duž ostrva, sa raznim zamkama, opasnostima i zadacima koji će se naći pred njim, u isto vreme gradeći tananu i nenametljivu setno-emotivnu priču kojom dominira nekoliko uočljivih momenata i elemenata.

Pred vas se neprestano postavljaju nova pitanja. Šta je funkcija pomenute džinovske kule i zašto vam simpatična i neuhvatljiva lisica pomaže i vodi vas kroz ostrvo? Ko su crne utvare koje vas u početku samo posmatraju, a zatim postaju agresivnije prema vama? Zbog čega će ogromna pticolika kreatura ukrasti kuglu koja reguliše smenjivanje doba dana? Ko ili šta su tajanstveni hodači koji će vam biti saveznici u rešavanju pojedinih problema u kasnijem toku igre? Kakva je to tužna sudbina zadesila izvesnog kralja o čijem ćete životu vinjete otkrivati zavirivanjem u ključaonice razbacane po igri? Na kraju, kakva se tačno simbolika krije iza svih ovih elemenata priče jednom kada stvari počnu da se raspetljavaju na kraju balade? Tkanje tapiserije Rimea odvija se na sveden i efektan način, tempom koji igrač sam odredi, jer je glavni fokus igre na istraživanju i zavirivanju u svaki ćošak predivnog sveta, koji vizuelno predstavlja sjajnu mešavinu evropske škole stripa, recimo, i starinskih, ruskih animiranih filmova u par navrata.

Glavni fokus igre je na zavirivanju u svaki ćošak divnog sveta koji istražujete.

Problemi i zagonetke na koje ćete nailaziti usput, i od čijeg rešavanja zavisi otvaranje puta za dalje (ka višestrukom povratku ka centru ostrva i samoj kuli), nisu previše teški i uvek počivaju na zdravoj logici i uočavanju nevelikog broja elemenata koji su sastavni deo rešenja. Svi tragovi i hintovi, kao i kontekst samih dešavanja u okruženju, često se nalaze razbacani naokolo u vidu stilizovanih ilustracija oslikanih na zidovima pećina, stubovima, građevinama i slično. Savladavanje većine problema počiva na dečakovom zapevanju (levi taster miša) koje aktivira određene elemente u okruženju, a još jedan znak da je sa nečim moguća interakcija su objekti koji na sebi imaju prepoznatljive, zlataste okvire, ramove, ploče i slično. Aktiviranje raznoraznih kipova, prevlačenje kamenih blokova ili poravnanje sa muralima na zidovima u kasnijem toku igre biva obogaćeno i delovima igre u kojima aktivno izbegavate ranije pomenutu ptičurinu (koja na vas kidiše kad god ste na otvorenom), izdajete jednostavne komande pomenutim hodačima (koji aktiviraju određene prekidače i mogu da zađu u delove nivoa koji su igračima nedostupni) i slično.

Sve ovo kupa se u apsolutno blistavoj grafici koja na izvanredan način dočarava vegetaciju ostrva, isijavanje sunca i vrelinu koja zrači sa raznih građevina, zamućene delove koji se odvijaju pod vodom, nezaustavljivo pljuštanje kiše, oluju i grmljavinu u završnim delovima igre i slično. Sav prostor u igri ima realističnu širinu, tako da svet deluje uverljivo skaliran (naročito s obzirom na činjenicu da vodite junaka niskog rastom), što je dodatno pojačano sa nekoliko sjajnih vizuelnih efekata i momenata (nepregledna površina morske pučine po kojoj blistaju nemirni talasići, a naročito fenomenalno dočarano noćno nebo sa hiljadama svetlucavih zvezda). Animacije likova su korektne i funkcionalne, naročito s obzirom na stripski izgled čitave igre, uz odgovarajuće odzive lika na komande igrača. Zvučna obrada je takođe maksimalno dobro utegnuta i prezentovana, uz puno odgovarajućih ambijentalnih tonova, melodija i šumova, odnosno jednostavnih oglašavanja glavnog junaka u skladu sa činjenicom da u igri ne biva izgovorena ni jedna jedina reč.

Najbitnija zamerka je to što Rime traje relativno kratko i možete da ga slistite za dva dana.

Jedine manje zamerke ovako ukusnoj torti sa najfinijim šlagom na vrhu tiču se relativno kratkog trajanja igre (koja se, kao i svaka dobra torta, da slistiti za dva dana), kao i ne preterano komplikovanih problema i zagonetki koje će biti postavljene pred vas. Sa druge strane, ovo treba zanemariti ako se stalno ima na umu da je Rime pre svega svojevrsna slikovnica-balada sa izraženim interaktivnim i istraživačkim momentima, koja priča sasvim određenu priču sa jasnom i važnom porukom na kraju. Ono što objektivno kvari finalni utisak, međutim, tiče se ne baš spretne optimizacije enginea igre, koji ne može lepo da svari pojedina visoka podešavanja u grafičkim opcijama (na performanse pre svega utiče kljakavo odrađen kód za generisanje i projekcije senki na najvišim vrednostima). Ovo svakako nije razlog da svaki putnik namernik, bez obzira na nivo strpljenja i interesovanja, ne proba biser od igre i predivnu terapiju za opuštanje zvanu Rime.

Aleksandar DINIĆ

 
Tekken 7
Rime
Šta mislite o ovom tekstu?
Wonder Boy: The Dragon’s Trap
Rising Storm 2: Vietnam
Friday the 13th: The Game
Impact Winter
DiRT 4
Bounty Train
Steel Division: Normandy 44
Serious Sam’s Bogus Detour
Tokyo 42
The Elder Scrolls Online: Morrowind
Wipeout: Omega Collection
Drifting Lands
Perception
Samurai Warriors: Spirit of Sanada
Crossout
Conarium
Lines
Darkest Dungeon: The Crimson Court

Platforma:
PC, Xbox One, Playstation 4, Nintendo Switch
Potrebno:
Intel Core i5-2310 2.9 GHz/AMD FX-6300, 4 GB RAM, NVidia GeForce GTX 550 Ti/AMD Radeon HD 6950
Poželjno:
Intel Core i5-3570K 3.4 GHz/AMD FX-8350, 8 GB RAM, NVidia GeForce GTX 770/AMD Radeon R9 280X
Veličina:
7.6 GB
Adresa:
www .greybox .com /rime /en /

88
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera