TEST PLAY<>
062017<><>

Prey

Rune, koščate amajlije i mehanička srca još nisu pošteno ni utihnula od izvanrednog (i izvanredno bagovitog) Dishonoreda 2, a neumorni Arkanovci su nas već obradovali svojom sledećom uzdanicom pod nazivom Prey. Igači koji se sećaju odlične FPS pucačine sa identičnim naslovom iz 2006. godine, o svemirskim eskapadama Indijanca kojeg je otela neprijateljska vanzemaljska rasa, od nove igre autora oba Dishonoreda ne treba da očekuju nikad prežaljeni Prey 2 čiji se razvoj zaglavio negde u Zoni sumraka, iz kog je ispao samo ubitačno dobar trejler onomad. Novi Prey, osim imena, perspektive igranja iz prvog lica i generalne povezanosti sa svemirom, pre svega je visokokvalitetni omaž legendarnom System Shocku 2, uz estetiku nalik onoj iz serijala Bioshock sa dodatkom nekoliko izdašnih prstohvata metroidvanie.

Prey je po svojoj strukturi, izgledu i masi sadržaja koji nudi, najlepše i najtananije ljubavno pismo ranije pomenutom, legendarnom nastavku System Shocka.

Iznenađujuće kvalitetna postavka i razgranata priča Preya počiva na alternativnom, neuspešnom ishodu pokušaja atentata na najomiljenijeg američkog predsednika onog novembarskog dana u Dalasu, davne 1963. godine. Kao direktna posledica ovoga, Kenedi pojačava američki svemirski program rešen da dobije trku ka zvezdama protiv takmaca s druge strane gvozdene zavese. To ubrzo rezultira prvim kontaktom sa agresivnim kolektivom vanzemaljskih napasti objedinjenih pod nazivom Typhon. Srećom po majčicu Zemlju koja ne sluti ništa, Tajfonci bivaju zaustavljeni i zarobljeni na privremenoj ruskoj stanici Kletka, nakon čega se američke vlasti i korporacije (usled raspada SSSR-a) upuštaju u legalnu bitku za preuzimanje te kosmičke stanice i svega što se nalazi na njoj. Tako dolazimo do 2030. godine u kojoj se odvija radnja igre. Nekadašnja svemirska krletka za opasne vanzemaljce, sada je razvijena i kompleksna istraživačka stanica pod nazivom Talos 1, sa laboratorijama i infrastrukturom nakalemljenom na prvobitni skelet. Talos se prostire stotinama metara u svim pravcima (jedna od pogodnosti gradnje u svemiru) i pun je laboratorija u kojima se obavljaju napredni eksperimenti sa ciljem da ovladaju ekstrakcijom (ili sintezom) najkorisnijih osobina agresivnih posetilaca iz dubokog svemira.

Igrač je ulozi Morgana Yua, koji je uz brata Aleksa jedan od rukovodilaca stanice, kojeg igra zatiče tokom matriksolikih eksperimenata sa tajfonskim entitetima. Kao što već pretpostavljate, čačkanje mečke polazi po zlu, Morgan se budi sa gadnom amnezijom, vanzemaljci su se razmileli i preuzeli veći deo stanice, a ono malo preživelog osoblja će videti upravo vas kao pomoćnika u izvršavanju sopstvenih sumnjivih agendi. Stvari se dodatno zakuvavaju kada Morgan (ili Morganka, u zavisnosti od izbora na početku) pronađe sopstvene audio-zapise ostavljene samom sebi (nalik Dagu Kvejdu iz Totalnog opoziva), sa uzajamno suprotnim željama i motivima za rešenje tajfonskog pitanja i sudbine same stanice.

Igra je smeštena u 2030. godinu, na svemirsku stanicu Talos 1, gde ljudski naučnici proučavaju zarobljene vanzemaljce zvane Typhonci.

Prey je po svojoj strukturi, izgledu i masi sadržaja koji nudi, najlepše i najtananije ljubavno pismo ranije pomenutom legendarnom nastavku System Shocka (što ide do direktnih aluzija na nazive pojedinih tehnologija u igri). Talos 1 je ogromna, kompleksna, isparcelisana svemirska stanica, koja igraču (nakon nevelikog uvoda) pruža mogućnost nelinearnog istraživanja, zalaženja u svaki kutak i očekivanu veliku dozu slobode u rešavanju pojedinih problema i prepreka na različite načine. Ovde na scenu, naravno, stupa i pomenuti metroidvania karakter igre, jer će mnogo lokacija biti dostupno tek kada na određenim mestima u igri i priči pribavite određene tehnološke spravice, sigurnosne ključeve i kartice, posebne tajfonske veštine i slično. Talos 1 je, nalik na Von Braun iz SS2, sačinjen od gomile tematskih paluba i celina kojima ćete špartati uzduž i popreko u potrazi za pomenutim objektima koji omogućavaju dalji napredak, ili izvršavajući primarne, sekundarne i opcione objektive sporadičnih NPC-ova i/ili glasova sa druge strane komunikacione žice. Dobrodošli i logični dodatak ovom receptu je i mogućnost izlaska iz stanice (jednom kada osposobite mnogobrojna „vrata od svemira”), sa napetim lebdenjem u vakuumu, odrađivanjem pojedinih zadataka na ovaj način, borbi sa protivnicima u okruženju nulte gravitacije, ili jednostavnim šortkatovanjem do željene palube Talosa sa spoljne strane.

Kao što i dolikuje jednoj rasnoj igri u kojoj ste u ulozi naučnika nevičnog borbenim scenarijima (ko je rekao Gordon Frimen), arsenal kojim raspolažete je ponovo sastavljen od priručnih alatki, eksperimentalnih koncepata i prototipova, ili na brzinu sklepanih sokoćala koja je beskrajno zabavno isprobavati. Pored velikog i superkorisnog mašinskog ključa, pištolja sa prigušivačem i sačmare koje nije potrebno posebno predstavljati, tu su i stun-pištolj za privremeno neutralisanje protivnika, samostrel-igračka (za kancelarijske zabave) koja ispaljuje sunđeraste strelice (korisno za aktiviranje nedostupnih prekidača ili menija na ekranima), laserska pušketina koja emituje neprekidni energetski zrak koji nakon nekog vremena dezintegriše metu, kao i nekoliko vrsta granata (EMP za turete i druge električne odbrambene sisteme, bomba-mamac, recikler-bomba za momentalno svođenje protivnika na osnovni genetski materijal i slično). Najveća zvezda igre u ovom smislu je famozna GLOO puška koja ispaljuje brzostvrdnjavajuću industrijsku penu, koja se može koristiti na različite načine – radi usporavanja ili privremenog demobilisanja neprijatelja, za „zapušavanje” otvora iz kojeg prete različite opasnosti (neispravne trafo-stanice, procepi iz kojih šiklja plamen i slično), kao i za pravljenje primitivnih stepenica i platformi za kretanje po terenu.

Pored jakog istraživačkog karaktera, Prey odlikuje i nezanemarljiva doza sposobnosti preživljavanja i snalaženja u novonastaloj situaciji.

Protivnici koje srećete, kao što rekosmo, predstavljaju združene vanzemaljske napasti, koje dolaze u različitim oblicima i sa različitim stepenom opasnosti. Uglavnom se radi o amorfnim entitetima koji se zaleću ili teleportuju do vas ili prenosnog tureta kog nameravate da koristite za vatrenu podršku. Izuzetke od tog pravila predstavljaju ogromni, lebdeći tenkovi, kao i rojevi cistoidnih kamikaza koji se ustremljuju i detoniraju kada vas opaze. Posebni hajlajt igre predstavljaju mimici, paukoliki entiteti koji mogu da oponašaju bilo koji predmet u okruženju, što vodi do komično-paranoičnih situacija u kojima ćete razbijati sumnjive šolje, stolice, uređaje i ostalo iz okruženja za šta biste se zakleli da malopre nije bilo tu (bar dok ne nabavite tehno-vizir koji ih detektuje i kojim skenirate ostale opasnosti). Posebno gadne situacije nastaju ukoliko se previše „dopingujete” tajfonskim veštinama (koje i vama omogućuju razne luckaste operacije i oponašanja), jer to ne samo da uzbunjuje sigurnosne sisteme stanice (pomenuti tureti koji su programirani za momentalno otvaranje vatre kada „nanjuše” gene svemiraca u svojoj blizini), već i priziva čudovišne „Košmare”, klasu vanzemaljaca koje je teško upokojiti i koji se respawnuju po stanici u određenim vremenskim intervalima.

Pored jakog istraživačkog karaktera, Prey odlikuje i nezanemarljiva doza sposobnosti preživljavanja i snalaženja u novonastaloj situaciji. Sve predmete u igri, bilo da su klasifikovani kao klasičan junk ili je u pitanju nešto što ima funkciju, moguće je reciklirati na namenskim stanicama. Tako dobijate preko potreban genetski materijal (deli se na nekoliko vrsta) koji zatim možete koristiti na produkcionim mašinama za pravljenje neophodnih predmeta (oružje, nano-moduli, municija, medicinski paketi i ostalo), čije ćete planove prethodno pronaći ili zaraditi. Nano-moduli se koriste za unapređenje glavnog lika kroz sijaset veština i sposobnosti (hakerisanje, pomeranje teških predmeta, popravke, otključavanje inventarskih slotova i slično), kao i kroz poseban odeljak sa pomenutim tajfon skillovima.

Posebni hajlajt igre predstavljaju mimici, paukoliki entiteti koji mogu da oponašaju bilo koji predmet u okruženju, što vodi do komično-paranoičnih situacija.

Grafika Preya, iako kvalitativno ne obara sa nogu za današnje standarde, stilski i po načinu na koji je implementirana u priču, i te kako zaslužuje naročitu pažnju. Kancelarijski art deko stil (prepoznatljiv iz spomenutog Bioshocka), naivni američki retro futurizam šezdesetih godina prošlog veka i funkcionalni hladni socrealizam ruskih delova stanice, konstantno se prepliću i predstavljaju dobrodošlo osveženje u odnosu na tipično mračne, prigušene, mašinsko-industrijske enterijere poznate iz drugih naslova. Igra takođe efektno koristi neke trikove kojima, takođe, stvara odličnu atmosferu (naglašeno disanje i klaustrofobični osećaj prilikom momenata u svemiru, posebna grafička distorzija vidnog polja kada su neprijatelji blizu vas ili vas napadaju i ostalo).

Za novi Prey ne možemo da iščačkamo bitnije mane ili propuste u dizajnu igre. Sporadični bagovi manjeg ili većeg intenziteta ipak postoje, kao što je, u nekim slučajevima, resetovanje kompletnih nivoa i predmeta na njima kada ih ponovo posetite, na primer. Ti propusti se ipak lako zanemare, jer igra svojim šarmom i sadržajima efektno anulira sve probleme i jednostavno vas lepi za ekran. Ako volite kompleksne, lavirintske, negenerične nivoe sa jakim pečatom identiteta, obožavate da aktivirate baš svaki kompjuter na koji naiđete, pronađete tragove, šifre i kartice koje će na nekom desetom mestu otvoriti ili omogućiti nešto petnaesto, uživate u lepo skockanoj priči, događajima i „set-pisovima”, a sve to zavijeno u stilski intrigantno i uspelo okruženje, Prey je perfektan izbor za sve fanove koji željno iščekuju eventualni System Shock 3, koji sa svakim biserom nalik ovome postaje sve izvesniji.

Aleksandar DINIĆ

 
Prey
Šta mislite o ovom tekstu?
Endless Space 2
Little Nightmares
Everspace
The Surge
TumbleSeed
Injustice 2
Reservoir Dogs: Bloody Days
Warhammer 40K: Dawn of War III
Dragon Quest Heroes II
The Long Journey Home
Pinstripe
Regalia: Of Men and Monarchs
Expeditions: Viking
Hearthlands
Porno Studio Tycoon
NBA Playgrounds
Train Mechanic Simulator 2017
STRAFE
The Final Station: The Only Traitor
Slice, Dice & Rice
What Remains of Edith Finch

Platforma:
PC, Xbox One, PlayStation 4
Potrebno:
Intel Core i5-2400 3.1 GHz/AMD FX-8320, 8 GB RAM, NVidia GeForce GTX 660/AMD Radeon HD 7850
Poželjno:
Intel Core i7-2600K 4-Core 3.4 GHz/AMD FX-8320, 16 GB RAM, NVidia GeForce GTX 970 4GB/ATI Radeon R9 290
Veličina:
19 GB
Adresa:
prey .bethesda .net

90
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera