TEST PLAY<>
082017<><>

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Jedan od serijala koji je proslavio Sonyjev PlayStation – Crash Bandicoot, nakon mnogo spekulacija i gotovo pet godina „provlačenja” kroz razne Biće, biće... sekcije, konačno je dobio svoje novo ruho. Nažalost, ili na sreću, nije reč o novoj igri, nastavku priče na koju je Naughty Dog davne 1999. godine stavio tačku, već o remasterizovanoj verziji prva tri poglavlja koja se smatraju najkvalitetnijima u seriji. Zašto 21 godinu kasnije? Da li zbog nostalgije, podatka da je originalna trilogija prodata u gotovo 22 miliona primeraka ili jednostavno zbog želje da se na staru slavu izvuče još koji novčić, verovatno nikad nećemo saznati.

Ljubitelje platforme podeliće odluka autora da zadrže šemu izvođenja staru skoro dve decenije, umesto da prate moderne žanrovske trendove.

Prvi susret sa igrom tera vas da izgovorite onu čuvenu rečenicu iz Maratonaca: „Ljudi, pa ovo nije tako loše!”. Glavni meni donosi mogućnost biranja bilo koje od tri uključene igre, a kao što smo rekli, tu su: Crash Bandicoot, Cortex Strikes Back i Warped. Možete da ih igrate bilo kojim redom, da odvojeno beležite pozicije i da skačete sa jednog poglavlja na drugo bez ograničenja. Jednostavno, možete da uživate na način koji vam najviše odgovara. Primetićete da su igre dobile facelift koji ih je u potpunosti preobrazio i na tom polju autorski tim (Vicarious Visions) nije štedeo resurse. Za razliku od mnogobrojnih remastera, u N. Sane Trilogyu ništa nije prepušteno slučaju, pa su uređeni kompletno novi 3D modeli i teksture, tako da su igre u besprekornom stanju. Naravno, podržan je 4K radni režim i sve izgleda toliko slatko i neodoljivo da autore moramo da pohvalimo. Igre su sa tehničke strane savršene, pored opisanog, nadogradnju su dobile i međuscene, a upgradeovani su i glasovni „potpisi”. N. Sane Trilogy izgleda i zvuči kao moderna igra pravljena za 2017. godinu i, verujte nam na reč, u pitanju je remaster koji se retko sreće.

Mnogo prašine podiglo se oko gameplaya. Naime, iako je za prvih nedelju dana prodato gotovo milion kopija igre, kritičari zdušno grakću kako N. Sane Trilogy donosi 20 godina stari sistem izvođenja koji će vas naterati da počupate kosu sa glave. Iako su jednim delom u pravu, za drugi deo nisu i, bar po našem mišljenju, Vicarious Visions je pravilno izabrao da ne pravi veće izmene u ovom departmentu. Kažu da je igra teška i da vas penalizuje gde god stigne, a upravo je to jedna od osnovnih Crash aroma. Istina je da se skokovi moraju izvoditi hirurški precizno i da često nemate dovoljno vremena da reagujete dovoljno brzo, ali zato smo i voleli ovog zecolikog pacova, zar ne? Isto tako, kažu da se nivoi ponavljaju i da iznova i iznova preduzimate jedan te isti set pokreta/akcija. Nema ih mnogo, priznajemo, ali opet se prenebregava činjenica da nije reč o novim igrama, već remasterizovanoj verziji, gde je osnovna zamisao bila „napenaliti” grafičke karakteristike kako bi sve izašlo iz SD korala i bilo pristupačno za igranje na ekranima visokih definicija. Konačno, sistem upravljanja je tek za pinkicu izmenjen i mi sa tim nemamo ama baš nikakav problem. Crash može da izvodi ono svoje suludo okretanje oko sopstvene ose (ala Tasmanijski Đavo) i na taj način šalje neprijatelje u večna lovišta, može da skače, i otprilike, to je to! Novina je što ga možete usmeravati i preko „pečurkice” i na taj način dobiti nešto više (ali ne puno) kontrole nad njegovim kretanjem. Kamera nije dirana i na njeno pozicioniranje nemate uticaj, već ste osuđeni da gledate akciju iz predefinisanih uglova. Još jedna stvar koja original čini originalom.

Ako možete da živite za specifičnostima kontrola i kamere, N. Sane Trilogy vas vodi na vožnju kakvu ćete dugo pamtiti.

Ako sa ovim možete da živite, N. Sane Trilogy vas vodi na scenic vožnju kakvu ćete pamtiti. U novim/starim predelima ćete uživati bez dvoumljenja, nivoe ćete lakše nizati zbog ubačenih checkpointa i mogućnosti da snimate poziciju (ručno i automatski), a na raspolaganju je čak mogućnost da sve pređete vodeći Crashovu sestru Coco. Tu su i humorom optočene scene i, bez obzira na to da li ste Crasha igrali pre 20 godina ili ne, osmeh na licu će vam se garantovano razvući. Nama se cela postavka svidela i ne bismo mnogo toga menjali i samo bismo se zapitali da li je sve ovo najava nastavka ili one time deal. Voleli bismo da Crash nastavi svoj virtuelni život, pogotovo što danas nema toliko old school naslova koji su preživeli zub vremena.

Crash Bandicoot

Pošto smo svesni činjenice da veliki broj vas nije imao priliku da sredinom i krajem devedesetih prati Crashove dogodovštine, vratićemo se kroz vreme i pokušati da dočaramo o čemu se to u ovoj 3D platformskoj igri zapravo radi. Deo smo vam već otkrili – igra je puna humora, umotana je u okruženje dostojno najkvalitetnijih crtaća i pri tom je donela revoluciju u žanr platformskih igara kombinujući 3D sa „običnim” 2D izvođenjem. Crash će trčati „u ekran”, pokušavaće da pobegne iz njega u deonicama gde se krećete „nadole”, a tu su i sekvence u kojima akciju posmatrate „sa strane”. Glavni junak je sam po sebi budalast, ali za bacanje nisu ni protivnici kojima igra obiluje. Izdvaja se glavni baja – doktor Neo Cortex, koji je Crashov neprijatelj za ceo život.

Ovakve igre se više ne prave i imati priliku da u njima uživate u ovakvom obliku je privilegija.

Ovaj pobenaveli naučnik izopšten je iz intelektualne komune zbog svojih neortodoksnih eksperimenata i brutalnosti. Zajedno sa svojim pomoćnikom – doktorom Nitrusom Briom, odlazi na Wumpa ostrvo, gde u tajnosti testira Evolvo-Ray, oružje koje će mu pomoći da od nevinih životinja napravi poslušne minione i tako stvori armiju za osvajanje sveta. Nešto polazi po zlu, Crash uspeva da se oslobodi i kreće u borbu protiv Cortexa. Ka cilju ga ne vodi samo osveta, već i ljubav prema Tawni, ženkici bandicoota koju je upoznao u zarobljeništvu.

Iako je Cortex mašina odbacila Crasha, ovaj je ipak dobio neke supermoći i sada može da se vrti kao tornado i skače na neprijatelje i tako ih se rešava. Nije preterano bistar, pa mu u avanturi pomoć nudi duh lokalnog doktora – Aku Akua. Kada Crash pokupi tri maske koje je ovaj ostavio po okolišu, postaje neranjiv i bukvalno može da prolazi kroz neprijatelje. Crash neobično voli da jede jabuke i usput je cilj da ih pokupi što više, ali i da proveri sadržaj svih drvenih kutija na koje usput nailazi. Naravno, povremeno ga očekuju i obračuni sa otkačenim bossovima, kojih je u prvom delu pet.

Crash Bandocoot 2: Cortex Strikes Back

Pod izgovorom da su mu potrebni naročiti, ljubičasti kristali, kako bi Zemlju odbranio od misteriozne zle sile, doktor Cortex uspeva da zadobije Crashovo poverenje i natera ga da se upusti u još jednu ludu avanturu. Naravno da su otkačenom doktoru kristali zapravo potrebni kako bi zauzeo svet i populaciji isprao mozak, a čitav plan je smišljao godinu dana. Naime, nakon što ga je naš krzneni drugar prebio kao mačku i izbacio iz dirižabla na kraju prvog dela, Cortex je završio u pećini punoj kristala i plan je počeo da se razvija sam od sebe. Kako je ostao bez miniona, doktor dolazi na ideju da prevari Crasha i upregne ga za obavljanje svojih prljavih poslova. Pred vama se tako nalazi 25 nivoa u kojima je cilj pokupiti po jedan kristal i vratiti ga u warp sobu iz koje putujete dalje. Osim klasičnih smetala, očekuje vas i borba sa bossovima, da bi na kraju usledio spektakularan okršaj sa Cortexom, u kojem će vam pomoći njegov verni pratilac Nitrus Brio.

Izvođenje se nije mnogo promenilo, pa Crash i dalje krči sebi put skakanjem unaokolo i tornado okretanjem. Sada je dobio mogućnost i da se spusti na sve četiri i šunja se, a promena se uviđa i na samom dizajnu nivoa. Tu su rupe u koje možete da upadate i obračunavate se sa neprijateljima, voda kroz koju gacate i koja vas onemogućava da koristite napad, ali i znatno razuđenije putanje kretanja nego ranije. Neprijatelji i dalje ne obraćaju puno pažnje na vas i kreću se po unapred definisanim putanjama, što vam donekle olakšava posao. Ipak, ono što je možda najbitnije jeste da je drugi deo igre doneo nelinearno igranje i da su nivoi znatno inventivniji i zanimljiviji. Iako je upravljanje utegnuto, problem sa skokovima je ostao, za šta je jednim delom zaslužna i kamera na čiji položaj i dalje ne možete da utičete.

Crash Bandicoot 3: Warped

Kao i većina zlikovaca iz crtaća, doktor Cortex je izgleda neuništiv, i ne samo da je preživeo eksploziju na svemirskoj stanici u drugom delu, već i prolazak kroz atmosferu i pad na zemlju. Potres je oslobodio novog zloću Uka Uku, koji se sa Cortexom i doktorom Nefariousom Tropyjem baca u potragu za kristalima iz prošlog nastavka. Kako bi došli do njih, Tropy konstruiše vremensku mašinu i počinje luda trka protiv naših junaka. Ispostaviće se da je Uka Uka rođeni brat Aku Akua, koji i ovog puta pomaže Crashu i Coco...

Privid nelinearnosti je zadržan, a nivoima se umesto iz warp sobe pristupa iz pomenute vremenske mašine. Igrač upravlja i Crashom i Coco, uz prepoznatljivo izvođenje i nešto duže deonice nego ranije. Postoji pet oblasti od kojih svaka sadrži po pet nivoa, i neminovni obračun sa bossom na kraju svake. Ubačena je mogućnost upravljanja „vozilima”, tako da Crash već na početku može da iskoristi mini-podmornicu i ispaljuje torpeda na neprijatelje, dok Coco može da zajaše tigra i projezdi nivoom kao na mlaznom pogonu.

Warped se smatra najboljom igrom u serijalu, u kojoj su autori uspeli da ispeglaju sve nedostatke, na ekran postave najbolju moguću grafiku, a iz zvučnika isporuče najkvalitetniji zvuk.

• • •

Šta god da je bila ideja voditelja autora ove kompilacije, N. Sane Trilogy toplo preporučujemo. Ovakve igre se više ne prave i imati priliku da u njima uživate u ovakvom obliku je privilegija. Mlađi igrači će možda imati problema sa načinom upravljanja, ali im poručujemo da stisnu zube, jer Crash to zaslužuje. Ovo „3 u 1” pakovanje nikako ne smete da propustite ni ako ste stari „konzolaš” – dobićete otkačeni blast from the past za relativno malu sumu novca. Nostalgija...

Vladimir PISODOROV

 
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
Šta mislite o ovom tekstu?
CRYPTARK
Get Even
Final Fantasy XII: The Zodiac Age
Diablo III: Rise of the Necromancer
Aven Colony
Black The Fall
Nex Machina
Blitzkrieg 3
Cars 3: Driven to Win
Yonder: Cloud Catcher Chronicles
Cold Waters
Redeemer
Antihero
Sundered
Micro Machines World Series
Crusader Kings II: Rajas of India, Charlemagne, Way of Life, Horse Lords, Conclave, Reaper’s Due, Monks and Mystics
Beans – The Coffee Shop Simulator
Vanquish

Platforma:
PlayStation 4
Veličina:
23,5 GB
Adresa:
www .crashbandicoot .com
Kontakt:
ComputerLand Games

85
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera