TEST PLAY<>
072017<><>

Wonder Boy: The Dragon’s Trap

O turbulentnom razvojnom putu serijala Wonder Boy, potpunoj promeni žanra već sa prvim nastavkom, grananju u serijal Monster World, drugačijim verzijama za različita tržišta, od kojih se posebno ističu opskurni naslovi koji su bili namenjeni isključivo brazilskom tržištu – mogli bismo da napišemo čitavu knjigu. Ovom prilikom zadržaćemo se na dva ključna izdanka koja su se posebno istakla i kvalitetom ostavila neizbrisivi trag kako unutar serije kojoj pripadaju, tako i u igračkoj kulturi u opštem smislu. Davne 1987. godine Wonder Boy in Monster Land odbacuje zamajac endles runner žanra koji je definisao prethodnika i oberučke prihvata rudimentarne RPG elemente koje uspešno kombinuje sa klasičnim platformskim predloškom. Ipak, Monster Land je i dalje bio mahom linearna arkada, a za istinsko uživanje u avanturama hrabrog dečaka u pelenama koji spašava svet iz kandžica ljupkih monstruma bilo je potrebno odvojiti pozamašnu sumu novca za žetone, pošto su brojni portovi za popularne kućne računare iz tog doba listom bili sumnjivog kvaliteta i jedino je originalni automat u nekom od tada popularnih (i vazda zadimljenih) „salona zabave” garantovao autentično iskustvo. Dve godine kasnije, vunderkind se seli na Seginu konzolu Master System i ubrzo postaje njen nezvanični zaštitni znak, umesto do tada favorizovanog Alex Kidda, koji se, uprkos nekolicini kvalitetnih igara, nije baš „primio” kod publike. Dragon’s Trap, treći deo ovog hronološki zapetljanog serijala, još je dublje zašao u RPG vode i uveo znatno širu slobodu kretanja, uz čest (i neophodan) povratak u ranije posećene deonice, čiji su pojedini delovi na samom početku igre nedostupni, čime se (uz savremenike po kojima je podžanr i dobio ime) svrstao u začetnike metroidvania talasa.

Dragon’s Trap je rimejk kultnog klasika nastao iz čiste ljubavi, a direktno se nadovezuje na završetak jednako slavnog Monster Landa.

Jedan od pokazatelja kultnog statusa koji Dragon’s Trap uživa u svim krajevima sveta jeste i malo poznati francuski razvojni tim Lizardcube, koji se petnaestak godina kasnije iz čiste ljubavi latio izrade rimejka. Sama premisa i gameplay su ostali nepromenjeni, pa se priča, kao i u originalu, direktno nadovezuje na završetak Monster Landa. Tačnije, završni nivo prethodne igre i bitka sa poslednjim bossom predstavljaju uvodni nivo Dragon’s Trapa, a po uspešnom premlaćivanju novog-starog glavonje, on baca kletvu na našeg junaka i pretvara ga u guštera. Nesrećnom dečaku ne ostaje ništa drugo nego da potamani sve preostale zmajeve na svetu i nekako se dokopa svog ljudskog obličja. Upokojavanjem svakog od pomenutih zmajeva, dečak se pretvara u drugačiju životinju, u čemu leži i najbitnija karakteristika gameplaya. Naime, različite forme imaju svoje prednosti i mane, pa je tako gušter jedini u stanju da se sagne i ima sposobnost napada velikog dometa, ali je trom i nema štit. Omaleni miš može da se provlači kroz uzan prostor i „lepi” za određene površine, čime doseže platforme koje su nepristupačne ostalim životinjskim oblicima, ali je oružje kojim barata u skladu sa njegovim gabaritima – kratko. Kada se pretvori u ribu, dečak stiče sposobnost plivanja (čudna mi čuda), lav može da uništava blokove iznad i ispod sebe, dok jastreb gubi energiju u kontaktu s vodom, ali može da uzleti i vine se nebu pod oblake.

Da se ne lažemo, grafika je bila ružnjikava i za ondašnje standarde, jer Segino osmobitno čedo nije bilo u stanju da prikaže nešto iole kvalitetnije, pa su predivni ručno crtani sprajtovi koji plene šarmom i ostavljaju utisak crtanog filma prve klase najveća prednost rimejka u odnosu na original. Stare međusekvence u tekstualnom obliku zamenjene su atraktivnim ilustracijama, a ni pozadina više nije prazan, jednobojni prostor, već pažljivo naslikana ravan ukrašena mnoštvom animiranih detalja. Muzička podloga takođe je podvrgnuta tretmanu plastične hirurgije jer su sada angažovani „živi” instrumenti, mada je i u svom izvornom, chiptune obliku bila apsolutni hit, tako da u ovom slučaju igranje uz modernizovani grafički prikaz i stare, originalne kompozicije Šinićija Sakamotoa predstavlja dobitnu kombinaciju. Prebacivanje između modernog i retro prikaza, odnosno starog i osveženog soundtracka po želji se obavlja direktno iz igre, bez potrebe za pozivanjem posebnog menija, što je za svaku pohvalu. Izuzev tehničkog fejsliftinga, autori su se potrudili da ne preteraju sa novitetima, pa je novouvedena opcija početnog izbora između dečaka i devojčice sasvim prihvatljiva i čisto estetske prirode. Galerija slika koje se progresivno otključavaju namicanjem achievementa jeste karakteristika modernih igara, ali je sporedan i potpuno neobavezan detalj, pa se niko neće naljutiti zbog njene implementacije. Nekima će zasmetati izbor između tri različita nivoa težine (ako želite pravi ugođaj osamdesetih, „hard” je jedina stvar koja vas zanima), mada moramo da ostanemo objektivni i prihvatimo činjenično stanje – mladi naraštaji jednostavno nisu navikli na brutalnu težinu osmobitnih igara starog kova. Ako se sa Dragon’s Trapom srećete ponovo nakon dugog niza godina, biće vam potrebno par sati da igru privedete kraju, jer je sam gameplay, uključujući raspored ekrana, pa i unos starih šifara, ostao identičan. Ako ste novajlija... namučićete se svojski i zavidimo vam, jer je osećaj prvog prolaska kroz svet zmajeva i otkrivanje brojnih secreta u velikoj meri razlog zbog koga se original urezao u sećanje generacija igrača.

Najbitnija karakteristika gameplaya je transformisanje Wonder Boya u različite životinje, a svaka od njih ima određene prednosti i mane.

Bili mladi ili stari, fanovi Wonder Boya ili ne, ovaj retro dragulj u novom ruhu jednostavno ne smete da propustite. Umiveni Wonder Boy predstavlja svetli primer i lekciju kako jedan HD update treba da izgleda, bez prekomernih noviteta koji bi narušili suštinu izvornog materijala. Ako vas svrbi dvadeset evra u džepu – pametniju investiciju od rimejka Dragon’s Trapa nećete naći, jer se radi o delu pravih zaljubljenika u original.

Jan ČMELIK

 
Tekken 7
Rime
Wonder Boy: The Dragon’s Trap
Šta mislite o ovom tekstu?
Rising Storm 2: Vietnam
Friday the 13th: The Game
Impact Winter
DiRT 4
Bounty Train
Steel Division: Normandy 44
Serious Sam’s Bogus Detour
Tokyo 42
The Elder Scrolls Online: Morrowind
Wipeout: Omega Collection
Drifting Lands
Perception
Samurai Warriors: Spirit of Sanada
Crossout
Conarium
Lines
Darkest Dungeon: The Crimson Court

Platforma:
PC, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch
Potrebno:
Core i3-4030U na 1,9 GHz, Intel HD 4000, 4 GB RAM
Poželjno:
Core i3-7100 na 3,9 GHz, GeForce GTX 760, 8 GB RAM
Veličina:
960 MB
Adresa:
www .thedragonstrap .com

90
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera