TEST PLAY<>
072017<><>

Steel Division: Normandy 44

Ne postoje dva načina da se kaže ova jednostavna istina: Steel Division: Normandy 44 je najbolja real-time strategija na temu Drugog svetskog rata. Mnogo godina sam odbijao bilo kakvu diskusiju na tu temu, navodeći da je drevni serijal Close Combat igara savršen, vanvremenski i kvalitetom večno stavljen van konkurencije i ustoličen iznad svake polemike. I nad popom, izgleda, ima pop, bez obzira na nešto drugačiji formacijski stepen koji karakteriše Steel Division, zbog kojeg će se neko možda usprotiviti ovom poređenju.

Steel Division: Normandy 44 je najbolja real-time strategija na temu Drugog svetskog rata.

Kao što se sećate, Close Combat je operisao formacijama nivoa voda i eventualno bataljona, dok Steel Division: Normandy 44 igraču daje priliku da komanduje brigadom ili divizijom, zavisno od toga da li na tom polju imate shvatanja iz 1945. ili 2017. godine. Obe igre su taktičke simulacije angažmana između saveznika i Vermahta/SS-a, a prva Steel Division igra (biće ih još, ne brinite) zasnovana je na istom fragmentu rata kao i prvi Close Combat: iskrcavanju u Normandiji i operaciji „Kobra”, to jest savezničkom probijanju mostobrana i ulasku u dubinu teritorije nakon iskrcavanja. Steel Division potpisuje francuski Eugen Systems čije Wargame igre već dugo predstavljaju poslednje Mohikance kvaliteta u svetu realnovremenskog strateškog gejminga na PC-ju.

Steel Division: Normandy 44 ima kampanju za jednog igrača, single-player skirmish i multiplayer, s tim što je fokus igre, za razliku od Wargame serijala, apsolutno preusmeren na multiplayer. Single-player kampanja je prosti niz od 12 misija podeljenih na tri poglavlja, bez interaktivne, nelinearne mape i metastrategije koja je karakterisala sve Wargame igre. Ovo je jedino razočaranje koje igra donosi. Skirmish i multiplayer zato razvaljuju u svakom pogledu, nudeći preko 400 autentičnih WWII jedinica zapadnih saveznika i njihovih nemačkih protivnika. Pored raskoši koju nudi arsenal, u igri vas očekuje i pregršt odličnih mapa koje u multiplayeru podržavaju i do 10 igrača po strani. Ultimativni „drugosvetskoratovski” krkljanac kakav do sada niste igrali.

Igra je zasnovana na istom fragmentu rata kao i prvi Close Combat: iskrcavanju u Normandiji i operaciji „Kobra”.

Kao i u Wargame igrama, osnovni element vašeg individualnog angažmana jeste custom borbena grupa koju ste napravili po templejtu jedne od slavnih borbenih formacija iz Drugog svetskog rata. Na primer, nemačka brigada zasnovana na Waffen SS diviziji „Hitler Jugend” imaće drugačije jedinice nego armijska (HEER) Panzer „Windhund” divizija. Razlike su očigledne i pre svega se tiču oruđa koja su na raspolaganju: najjači tenk koji je HJ W-SS divizija imala bio je panther, dok je, recimo, Panzer-Leer imao tigrove i kraljevske tigrove. Isto važi i za druge jedinice i oruđe, a i za saveznike važe ista pravila: 101. padobranska divizija nema najjaču verziju šerman tenka ili artiljeriju velikog kalibra, ali je njihova pešadija najbolja u igri. Sve jedinice kojima popunjavate borbenu grupu imaju realne, istorijski autentične osobine, imaju vrednost u poenima (sistem njihovog priliva i trošenja u borbi isti je kao u Wargame igrama), a ujedno su markirane sa A, B ili C. Šta to znači? To podrazumeva fazu bitke u kojoj ih je moguće pozvati na bojište. Svaki fajt, bez obzira na mod (osvajanje teritorije ili uništenje protivničkih snaga), podeljen je na tri faze (A, B i C) koje su međusobno odvojene desetominutnim intervalima. Najjače jedinice, prirodno, mogu da se pozovu na teren tek u poslednjoj fazi bitke, čime se sprečava njihova rana dominacija na terenu. Ovo je urađeno iz dva bitna razloga. Kao prvo, time se obezbeđuje da supersnažni nemački oklop ne izdominira saveznike na samom početku igre, a kao drugo, ovim se osigurava istorijska autentičnost sporih reakcija nemačkih snaga u Normandiji, koje su prvih dana bitke (koje ova igra obrađuje) totalno nasele na savezničku maskirovku.

Steel Division: Normandy 44 je real-time strategija koju može da igra i osoba koja nema reflekse: ovde uspeh ne zavisi od broja akcija i klikova u minutu, već od taktičke veštine, upotrebe pravih jedinica u pravo vreme, njihovog pravilnog pozicioniranja i koordinacije s igračima u istom timu (multiplayer). Veličina mapa meri se desetinama kvadratnih kilometara, a svaka jedinica se kreće brzinom kakvu je imao njen istorijski pandan. Ovo u praksi znači da osim taktičke avijacije, koja ima vrlo ograničenu upotrebu, ne postoji lak i brz način da rešite nepovoljnu situaciju osim ako u blizini fronta nemate rezerve koje služe baš za to. Ako vas je strah da igrate s drugim ljudima, AI protivnik u skirmish bitkama predstavlja više nego dostojnog protivnika, pogotovo na višim stepenima „inteligencije” (određujete ga pre meča). Na primer, uvek kad sam igrao s Nemcima, nepogrešivo je slao lovce-bombardere na moje najteže tenkove, imune na njegove šermane i malokalibarske PAK-ove, i koncentrisao je artiljerijske udare na mesta na kojima sam grupisao pešadiju i kamione za snabdevanje. Primera za lukavost AI rutine ima još mnogo i bez preterivanja mogu da kažem da igra ima najbolji taktički AI na tržištu.

Ako volite Drugi svetski rat, ložite se na multiplayer i niste gadljivi na real-time strategije, Steel Division: Normandy 44 je igra koja nema ni približnu konkurenciju.

Ako volite Drugi svetski rat, ložite se na multiplayer i niste gadljivi na real-time strategije, Steel Division: Normandy 44 je igra koja nema ni približnu konkurenciju. Napinjem se razmišljajući, ali ne mogu da smislim bolji način za utrošak 40 evra.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Tekken 7
Rime
Wonder Boy: The Dragon’s Trap
Rising Storm 2: Vietnam
Friday the 13th: The Game
Impact Winter
DiRT 4
Bounty Train
Steel Division: Normandy 44
Šta mislite o ovom tekstu?
Serious Sam’s Bogus Detour
Tokyo 42
The Elder Scrolls Online: Morrowind
Wipeout: Omega Collection
Drifting Lands
Perception
Samurai Warriors: Spirit of Sanada
Crossout
Conarium
Lines
Darkest Dungeon: The Crimson Court

Platforma:
PC (Windows)
Potrebno:
Intel Core i3 ili ekvivalent, 3 GB RAM, GeForce 450 ili ekvivalent
Poželjno:
Intel Core i5 ili ekvivalent, 4 GB RAM, GeForce GTX 770 ili ekvivalent
Veličina:
26 GB
Adresa:
www .paradoxplaza .com /steel -division -normandy -44

88
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera