TEST PLAY<>
072017<><>

Drifting Lands

Kombinovanje žanrova i dizajnerskih ideja je već godinama, verovatno i decenijama, jedan od najboljih načina da napravite igru koja će privući pažnju publike. Takav pristup imali su i ljudi iz studija Alkemi kada su pravili Drifting Lands, igru koja je u osnovi „bullet hell Diablo”. Ukoliko vam navedena žanrovska odrednica zvuči nelogično, strpite se, malo duže objašnjenje sledi.

Drifting Lands je akcioni RPG sa mehanikom shoot’em’upa.

Okvirna priča Drifting Landsa stavlja nas u orbitu sveta koji je pre nekoliko vekova pretrpeo kataklizmične promene. Planeta je pretvorena u gomilu krhotina koje, iz nekog čudnog razloga, nisu počele da se ponovo spajaju, a nisu se ni rasule po svemiru. Ljudi na ovoj planeti su uradili ono što rade najbolje – prilagodili su se i nastavili sa tradicionalnim podelama i sukobima. Najveći plutajući kontinenti su pod kontrolom do zuba naoružanih korporacija. Otpadnici, krijumčari i plaćenici preživljavaju na Arci, plutajućem karavanu brodova koji opstaje van zakona, pre svega zato što veliki igrači imaju koristi od njega. Vi ste jedan od tih plaćenika koji će u oblacima između plutajućih ostrva potražiti svoju sreću, bogatstvo i slavu.

Osnovna gameplay mehanika Drifting Landsa je klasični shoot’em’up sa skrolovanjem ekrana udesno. Vaš brodić se bori sa talasima protivničkih letelica i istovremeno izbegava kišu projektila. Umesto da vas brojni predmeti i power-upovi koje poraženi protivnici ostavljaju za sobom pojačaju trenutno (i najčešće ne važe sledeći put kada krenete u akciju), ovde je situacija drugačija. Pored kristala za regeneraciju energije i skale zdravlja, iza raznesenih neprijatelja mogu da ostanu krediti, kao i različiti komadi opreme koje ćete tokom misije uredno spremiti u skladište svog broda, a kada se vratite u hangar, možete da se upustite u unapređivanje svoje opasne mašine. U hangaru, vaš brod ima nešto nalik na prepoznatljivu lutkicu za karaktere, tipičnu za aRPG naslove, sa slotovima za specifične komade opreme: motor, energetska ćelija, potisnik, štit, oružje, kacigu za pilota, procesore za brodske kompjutere i oklopnu oplatu.

Nalik upgradeovanju heroja u aRPG naslovu, ovde unapređujete svoj brod – jačate atribute, birate veštine i opremate idealne komade opreme.

Tokom igranja Drifting Landsa njegovi autor vam često skreću pažnju na to koliko je bitno da imate određeno iskustvo sa bullet hell naslovima. Pri pokretanju igre, klikom na jedan od tri save slota, prvo birate između dva moda težine. To su normal, u kom sve funkcioniše kao što su dizajneri smislili, i forgiving, koji je donekle lakši i namenjen je igračima koje prvenstveno interesuje pozadinska priča Drifting Landsa. Nakon odabira stepena težine, birate sa kojim modelom broda ćete započeti igru. Interceptor je najbrži, ofanzivno orijentisan brod za najiskusnije igrače. Sentinel je na drugom kraju spektra, najoklopljeniji je i osetno sporiji, idealan za početnike koji više metaka upijaju trupom nego što ih izbegavaju. Na kraju, tu je zlatna sredina u vidu klase Marauder. Tokom igranja, nakon što sakupite dovoljno kredita i otključate dovoljno teške misije, postaće vam dostupne unapređene verzije ovih brodova, a moći ćete da kupujete i brodove druge dve klase. Ipak, prvih nekoliko sati igre ste ograničeni na brod koji odaberete na početku.

Bez obzira na to kojom klasom broda letite, on ima tri osnovna atributa: structure, power i navigation. Sva tri atributa podižu dve stvari, ukupan broj health poena (structure, naravno, najviše), i još jednu dodatnu, jedinstvenu vrednost. Ta vrednost je kod structurea snaga oklopa, kod navigationa to je snaga vašeg oružja (najviše za interceptore, srednje za maraudere i najslabije za sentinele), a kod powera povećavate energiju broda, odnosno jačinu veština koje koristite. U igri je ukupno četrnaest veština, aktivnih i pasivnih, a brod u jednom trenutku možete da opremite sa četiri aktivne i dve pasivne veštine. Sem toga, sve one mogu da se unaprede u četiri ili pet nivoa. Ova unapređenja nisu puko jačanje onoga što veštine rade u svojoj bazičnoj formi, nego se menja i njihova mehanika, tako da na kraju imate arsenal od sedamdesetak veština. Veštine imaju klasične funkcije, od popravljanja broda, regeneracije štita i kratkotrajne neranjivosti, preko teleportacije kratkog dometa ili usporavanja vremena radi lakšeg izbegavanja projektila, do razornih specijala različite geometrije.

Igra vas neprestano stavlja u izazovne situacije zahvaljujući nasumično generisanim kombinacijama različitih tipova protivnika.

Dizajn nivoa je ono što će verovatno najviše podeliti potencijalnu publiku Drifting Landsa. U duhu Diabla, DL ima nasumičan dizajn nivoa. Tačnije, nasumično generisane talase protivnika, pošto je u pitanju shmup sa horizontalnim skrolovanjem bez terena. Određeni igrači smatraju da je layout nivoa u ovakvim naslovima svetinja i da treba da se nauči svaki talas kako bi se protivnici idealno eliminisali i njihovi projektili savršeno eskivirali. Drifting Lands ima drugačiji pristup: svaka klasa protivnika ima jedinstven dizajn i nekoliko specifičnih načina kretanja. Nakon nekog vremena, na osnovu izgleda protivnika i načina na koji ulaze na ekran možete da shvatite šta vas čeka i kako da manevrišete po ekranu. Takođe, tu su jasni indikatori za slučaj da neprijatelji ne dolaze spreda, već sa leđa, odozgo i odozdo.

Igra vas neprestano stavlja u izazovne situacije kombinujući više tipova protivnika u jednom talasu (autor teksta ima noćne more od komboa beam-minibosova, swarmera i minskog polja). Svakih pet, odnosno deset nivoa čeka vas sukob sa posebno izazovnim bossom, gde nije dovoljno samo da naučite njegovo kretanje i modove paljbe, već i da ste uspeli da nafarmujete opremu određenog kvaliteta. To je druga prelomna tačka koja će podeliti igrače. Ako ste voljni da farmujete po nivoima koje ste već savladali (čak i kada se talasi nasumično generišu) da biste upecali dovoljno jako oružje koje će vam omogućiti da bosa porazite u zadatom vremenskom periodu, tada DL postaje ono što su njegovi autori zamislili – akcioni RPG sa shoot’em’up mehanikom. Ako vam se ta ideja čini odbojnom, ova igra će vam predstavljati mrski grindfest. Nama je Drifting Lands legao baš kako treba. Zabavna je i pristupačna zanimacija (cena na Steamu je oko 20 evra) kojoj ćete se rado vraćati na još jednu bullet hell sesiju.

Dragan KOSOVAC

 
Tekken 7
Rime
Wonder Boy: The Dragon’s Trap
Rising Storm 2: Vietnam
Friday the 13th: The Game
Impact Winter
DiRT 4
Bounty Train
Steel Division: Normandy 44
Serious Sam’s Bogus Detour
Tokyo 42
The Elder Scrolls Online: Morrowind
Wipeout: Omega Collection
Drifting Lands
Šta mislite o ovom tekstu?
Perception
Samurai Warriors: Spirit of Sanada
Crossout
Conarium
Lines
Darkest Dungeon: The Crimson Court

Platforma:
Windows, MacOS
Potrebno:
Intel Dual Core / ekvivalentni AMD, 2 GB RAM, Geforce ili Radeon sa 512 MB VRAM, DirectX 9.0c
Poželjno:
Intel Quad Core / ekvivalentni AMD, 4 GB RAM, Geforce ili Radeon sa 1 GB VRAM, DirectX 9.0c
Veličina:
1,7 GB
Adresa:
www .drifting -lands .com
PEGI:
nema

81
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera