TEST PLAY<>
072017<><>

Friday the 13th: The Game

Džejson Vorhis, veliki tata svih poremećenih ubica sa celuloidne trake, nije bio čest gost u svetu interaktivne zabave čije je brojne postulate, pre svega u survival horror žanru, ustoličio serijom brutalnih filmova tokom osamdesetih godina. Sve donedavno jedina igra na temu filmskog serijala „Petak trinaesti” bio je neki opskurni japanski naslov iz 1989. za NES platformu.

Survival horor zasnovan na kultnoj filmskoj licenci, a koncipiran kao asimetrični multiplayer naslov sličan igri Dead by Daylight.

Friday the 13th: The Game jeste survival horor koncipiran kao asimetrična multiplayer igra slična Dead by Daylight, ali zasnovana na kultnoj slasher horror filmskoj licenci. Asimetrične multiplayer igre imaju vrlo nekonzistentnu istoriju tržišnog uspeha jer na svaki slavljeni Left4Dead dođe po jedan nesrećni Evolve, te je iz tog razloga licenca koja podiže vidljivost igre naprosto esencijalna. Ovo se u slučaju Petka trinaestog pokazalo kao dobar pristup jer igra već mesec dana ne izbija sa liste najprodavanijih naslova na Steamu.

Njen princip je vrlo jednostavan: klikom na „play online” u osnovnom meniju sistem će vas automatski upariti sa šestoro drugih igrača, od kojih će nasumično izabrati jednog da igra ulogu Džejsona. Ostali će postati njegove potencijalne žrtve koje imaju zadatak da prežive, pobegnu ili se organizuju i ubiju Džejsona (vrlo teško, praktično nemoguće za pick-up grupe). Kad prođe odbrojavanje i kad se svi povežu i uđu u meč, naći ćete se u klasičnom okruženju Džejsonovih filmova: letnjem kampu pored šumovite obale jezera. Ako vam je dodeljena uloga nesrećnog vrištavog tinejdžera ili tinejdžerke, odmah morate početi s kovanjem planova za bekstvo ili sakrivanje do isteka vremena. Ako sami i nenaoružani počnete da bezglavo trčite kao muva bez glave, Džejson će vas brzo pronaći i sekirom vas rastaviti od te glave ili će iskoristiti jedan od tridesetak drugih vizuelno impresivnih načina za brutalnu mutilaciju. Kako preživeti? Imate nekoliko opcija od kojih su popravka automobila ili motornog čamca najočiglednije. Za oba vozila potrebno je naći fricovku goriva i rezervni deo (akumulator za kola i elisu za motor za čamac), nakon čega ćete sesti za komande i odjezditi u slobodu. Drugi način je popravka telefonske podstanice i pozivanje policije, što takođe podrazumeva nalaženje rezervnog dela, ali zahteva da preživite četiri minuta do dolaska plavaca i da im otrčite u susret na jednom od izlaza s mape (u čijoj vas blizini može sačekati raspoloženi Džejson i nasekirati). Možete pokušati da se krijete dok ne istekne vreme do kraja partije, ali ležati 20 minuta ispod kreveta u kolibi ili uplašeno sedeti u poljskom WC-u nije ono zbog čega ste dali 37 evra za igru.

Online sistem vas automatski uparuje sa šestoro drugih igrača, od kojih će nasumično izabrati jednog da bude Džejson.

Da biste preživeli, sve vreme se morate (inteligentno) kretati, pretraživati bungalove u potrazi za oružjem, zamkama i drugim korisnim predmetima i paziti da ne pravite mnogo buke i da staminu ne trošite bezglavo. Kad vas Džejson primeti, želećete da imate rezervu snage za pokušaj bekstva i zavaravanje traga. Džejsona je najlakše trolovati u zgradama, zaprečavanjem vrata i postavljanjem zamki za medvede na prag, pa bežanjem kroz prozor kad se zlotvor uhvati u mengele. Ako ste vešti, Džejsona možete privremeno onesposobiti mačetom ili bejzbol palicom, mada oružani otpor treba koristiti samo u krajnjoj nuždi jer kad vas ludak ščepa, šanse za preživljavanje su male. Potrebno je da imate rezervu stamine i da frenetično lupate po tasteru E, da u inventaru imate (potrošni) perorez ili da putujete u društvu s kompanjonom koji će ga odalamiti po leđima umesto da urlajući pobegne u šumu. Pored stamine, svaki tinejdžer ima i druge karakteristike od kojih zavisi preživljavanje, od kojih su brzina trčanja i mentalna dispozicija najvažnije. Ovo drugo je samokontrola pre panike. Kad nabasa na mrtvo telo ili primeti Džejsona, labilni tinejdžer će početi da paniči, što će ga učiniti vidljivim jer Džejson oseća tuđ strah kao lovački pas faint telesni miris.

Igranje kao Džejson je potpuno drugačije. Sporiji je od omladinaca, ali je u stanju da se teleportuje po terenu. Džejson „vidi” buku koju pravite i strah koji emitujete, tako da sakrivanje nije opcija koja će dugotrajno piti vodu. U bungalove ne može da ulazi kroz prozor, ali sekirom može da razvaljuje vrata koja ste zabarikadirali, pa čak i da vas spreči u bekstvu kolima sačekivanjem nasred puta i onesposobljavanjem vozila. Svaka Džejsonova sposobnost ima cooldown, a nove se progresivno aktiviraju s protokom vremena, tako da Džejson postaje sve opasniji kako se partija približava kraju.

Petak trinaesti je najbolji kad je društvo dobro i kad ne postoji velika disproporcija u veštini između Džejsona i potencijalnih žrtava.

Petak trinaesti je najbolji kad je društvo dobro i kad ne postoji velika disproporcija u veštini između Džejsona i potencijalnih žrtava. Atmosferi jako pomaže ako imamo Džejsona koji se uživi u ulogu, pa se, recimo, ludački cereka dok vas juri ili vam glasno dobacuje: „Run, ha-ha, run, little bitch, muhahaha!”, dok sekirom razvaljuje vrata, a muzika ubrzava tempo (u igri postoji odličan VOIP sistem koji simulira domet glasa). U takvim trenucima cela stvar zaista podseća na dobar horor s neizvesnim rezultatom i stvara osećaj superiorniji od gledanja bilo kog filma strave i užasa. Po Marfijevom zakonu, nakon jedne moćne partije slede vam dva raspada sistema sa Rusima koji se glasno prepiru sa svima ili Džejsonom koji se diskonektovao na pola partije, ali takav je život u kojem se crni kivot.

Istovremeno mi je teško da preporučim i da ne preporučim igru, ako shvatate šta pokušavam da kažem. (Da li i ja shvatam?) Kao i svaka igra u kojoj vam uživanje direktno zavisi od ljudi s kojima igrate, i ovo može da bude raj ili košmar.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Tekken 7
Rime
Wonder Boy: The Dragon’s Trap
Rising Storm 2: Vietnam
Friday the 13th: The Game
Šta mislite o ovom tekstu?
Impact Winter
DiRT 4
Bounty Train
Steel Division: Normandy 44
Serious Sam’s Bogus Detour
Tokyo 42
The Elder Scrolls Online: Morrowind
Wipeout: Omega Collection
Drifting Lands
Perception
Samurai Warriors: Spirit of Sanada
Crossout
Conarium
Lines
Darkest Dungeon: The Crimson Court

Platforma:
PC (Windows), PlayStation 4, Xbox One
Potrebno:
Intel Core i3-530 ili ekvivalent, 4 GB RAM, GeForce GTX 650 Ti ili Radeon HD 7770
Poželjno:
Intel Core i3-3240 ili ekvivalent, 6 GB RAM, GeForce GTX 750 Ti ili Radeon R9 270X
Veličina:
4 GB
Adresa:
f13game .com

75
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera