Prvenac Corbie Gamesa je u startu etiketiran kao FTL sa vozovima, ali neosporna je činjenica da je Bounty Train prvenstveno trgovačka simulacija u kojoj su taktičke borbe samo opcioni element gejmpleja, toliko opcioni da ih je uz malo truda moguće potpuno izbeći. Radnja je smeštena u osvit američkog Građanskog rata i prati doživljaje momka po imenu Volter Rid, čiji otac naprasno umire ostavivši iza sebe nedovršeni projekat izgradnje železničke pruge između istočne i zapadne obale SAD-a. Kako projekat ne bi pao u ruke podmuklog Kornelijusa Tilberdnara, Volter kreće u poteru za kontrolnim paketom akcija, ispunjavajući kaprice ostatka rodbine i drugih investitora u zamenu za njihov udeo u kompaniji.
U depou sastavljate kompoziciju od putničkih i teretnih vagona, furgona za smeštaj osoblja voza, tj. unajmljenih plaćenika, i, naravno, lokomotive. Imaćete priliku da provozate nekoliko istorijskih modela, počevši od običnog bojlera na šinama, da biste na kraju dogurali do čuvene Sijere 4-6-0, lokomotive koja je „glumila” u više kaubojaca nego Džon Vejn. Ovde se vrši i kupovina i popravka vagona, a učestalost kvarova direktno zavisi od pređene kilometraže, pa se ponekad više isplati kupiti novi vagon nego popravljati stari.
U borbama je neprijatelj uvek brojčano višestruko nadmoćniji, ali, srećom, napadači dolaze u talasima, pa se uz malo taktičkog raspoređivanja boraca po vagonima daju savladati, posebno kada se naoružate stacionarnim mitraljezima. Ipak, mnogo toga zavisi od toga da li ste miljenik fortune i kakvi vam napadači zapadnu, jer će banda naoružana bombama i zapaljivim strelama očas posla pretvoriti voz u buktinju, posebno ako prevozite lako zapaljivu robu, a kada vaši borci pištolje zamene kantama sa vodom, šanse da izvučete živu glavu postaju minimalne. Najveći problem Bounty Traina leži u nekompatibilnosti dva gradivna elementa – roguelike igre i trgovačke simulacije, koji idu zajedno koliko i čarape i sandale. U prvom slučaju prosečna partija traje relativno kratko, igra vama ubrzo obriše patos, nakon čega brže-bolje krećete ispočetka, ubeđeni da ćete baš ovog puta uspeti da uradite ono što niste u prethodnih xy pokušaja. Nasuprot tome, kod trgovačkih simulacija polagano zidate svoju imperiju i neće vam biti nimalo prijatno kada shvatite da je par sati provedenih u igri tek tako otišlo niz vetar, nakon što je glavni lik poginuo u nekoj random bici. Osim ako ne želite da igrate na kvarno i iznova i iznova učitavate prethodno snimljenu poziciju, sve dok se bogovi RNG-a ne smiluju i poslože kockice u vašu korist. Igra ima i nekoliko ozbiljnijih bagova, poput onog sa sticanjem reputacije kod Unije i Konfederacije, što neke zadatke čini dosta težim za ispunjavanje, a neke zakrpe nema ni u najavi. Sa druge strane, igra prosto briljira u nekim potpuno sporednim aspektima, što se pre svega odnosi na sistem razvoja likova, toliko detaljan da bi mogao poslužiti kao uzor mnogim role-play igrama. Pored snage, agilnosti i intelekta, svaki lik može da razvija do tri veštine, pa u ekipi možete imati revolveraša, melee borca, trgovca, mašinovođu, mehaničara ili još neku od desetak specijalizacija. I ovde je prisutna mala doza nasumičnosti, jer kada sakupite dovoljno iskustva za naredni nivo, stečeni poen možete dodeliti samo nekoj od tri slučajno izabrane veštine, uz tendenciju da se nešto češće pojavljuju opcije gde ste već investirali poene. Ako ste očekivali da će vam Bounty Train bar na neko vreme zameniti FTL kao obavezni inventar hard-diska, možda bi bolje bilo da novac i slobodno vreme sačuvate za narednu igru koja namerava da postane FTL umesto FTL-a – Abandon Ship, najavljenu za kraj ove godine. Ukoliko samo želite solidnu trgovačku simulaciju, što dobijate pomeranjem slajdera učestalosti bitaka na minimalnu vrednost, konačna ocena igre raste za nekoliko poena. Darko MIHOKOVIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |