TEST PLAY<>
072017<><>

Rising Storm 2: Vietnam

Ako vas neko bude pitao da mu objasnite razliku između konfekcijskih twitch i taktičkih multiplayer pucačina, umesto da posegnete za dubokom filosofijom, humanizmom i trigonometrijom, predlažem da iskoristite prehrambenu analogiju. Call of Duty, Battlefield, Quake, Counter-Strike i drugari su hamburgeri, a Rising Storm 2: Vietnam je domaće kuvano jelo. Konzumacija brze hrane je prosečno frekventnija od potrošnje tradicionalnog domaćeg „setapa” od supe do kolača, što na dugotrajnom planu dovodi do iskrivljene perspektive o ishrani, to jest, u našem šuterskom slučaju, ratu. Pritom ne mislim na perspektivu tipa „rat je pakao koji igre banalizuju”, već na vrlo prizemna, balistička pravila pešadijskog vojnog angažmana. Rising Storm 2: Vietnam je igra koja na najsavršeniji način (u svetu pucačina) simulira ponašanje kalašnjikova (AK-47) i papovke (SKS), što mogu da vam posvedočim iz prve ruke, dok druge igre to rade pogrešno s velikim P. Ako se u nekom budućem ratu budete našli u situaciji da vam život zavisi od veštine gađanja automatskom puškom na daljinama do 200 metara, znanje iz Battlefielda i drugara možete da okačite mrtvoj mački o gelerom otkinuti rep.

Rising Storm 2: Vietnam je igra koja na najsavršeniji način (u svetu pucačina) simulira ponašanje kalašnjikova (AK-47) i papovke (SKS).

Analogija s hamburgerima i kuvanim obrokom s početka ima još jednu poentu osim proste koristi (ili štete) po organizam. Fast food se brzo sprema i još brže jede, dok proper jela zahtevaju mnogo vremena i strpljenja. Rising Storm 2: Vietnam traži da mu posvetite desetak sati da biste pohvatali minimum konaca koji sprečavaju blamiranje pred drugim igračima u multiplayeru. Budući da je ovo igra koja nema nijedan drugi mod osim multiplayera, niti ikakav tutorijal osim prostog testiranja oružja na poligonu, trebaće vam strpljenje i debela koža kakvu od vas neće tražiti nijedna druga moderna pucačina.

Rising Storm 2: Vietnam je taktička multiplayer pucačina koja predstavlja nastavak tradicije započete modom Red Orchestra, totalnom konverzijom za Unreal Tournament 2003, koji je prerastao u punokrvan igrački serijal čiji je poslednji deo (ekspanzija Rising Storm za Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad) izašao 2013. Sve igre iz tog taktičkog ekosistema karakteriše hard-core gejmplej koji se trudi da ostvari granicu između realizma i igrivosti koja igru još uvek čini zabavnom. Granicu koju je, recimo, ArmA serijal prekoračio. RS2: Vietnam, kao što rekoh, ima samo multiplayer, odrađen putem namenskih servera bez automatskog matchmakinga, čime vam developer daje još jedan hint da se ne radi o igri za široke narodne mase.

Igra traži da joj posvetite desetak sati da biste pohvatali minimum konaca koji sprečavaju blamiranje pred drugim igračima u multiplayeru.

Kao što se može zaključiti iz sufiksa u naslovu, igra je zasnovana na ratu između severnog i južnog Vijetnama, proxy sukobu između SSSR-a i Kine s jedne i SAD sa druge strane. Iako ima istovetan „gunplay” kao prethodni Rising Storm (na Pacifiku) i podržava veliki broj igrača (64) na prostranim mapama, Vietnam ide korak dalje i uvodi asimetričnije strane, totalni fokus na automatskom oružju i taktičku avijaciju u vidu borbenih i transportnih helikoptera.

Taktički karakter igre ogleda se u potrebi za timskim radom, komunikacijom i slušanjem naređenja, kao i pravilnim igranjem klase koju ste izabrali pre početka misije. U igri postoji 13 klasa od kojih je većina ista za obe strane, dok su neke, poput pilota helikoptera, frakcijski specifične. Najlakši za igranje je osnovni pešadinac, naoružan automatskom puškom i ručnim granatama. Mitraljezac i raketaš/grenadir nešto su složeniji za igranje zbog uloge taktičkog činioca za podršku. Recimo, USMC grenadir je ekstremno koristan zbog dimnih granata koje su neophodne u svakom krštenom napadu preko brisanog prostora, a igrač koji zna kada i kako da ih upotrebi biće hvaljen od strane saboraca. Snajperista zahteva dosta vežbe zbog realne balistike gađanja na velikim daljinama, a pilot jurišnog helikoptera zahteva sate i sate vežbe da bi pravilno locirao i pogodio ciljeve na zemlji. Obe strane mogu da imaju i po jednog komandira voda (broj pripadnika svake klase po meču je ograničen), koji može da poziva artiljerijske udare i izviđačku avijaciju (Amerikanci) i ubrza dotok pojačanja i aktivira PVO sisteme (Vijetnamci). Igra ima i napredan sistem vokalne komunikacije s odvojenim kanalima za borbena odeljenja i vodove, što je „fičr” koji će svaki organizovani tim i te kako koristiti.

Vietnam ima permanentnu progresiju, ali se ona svodi isključivo na otključavanje kozmetičkih dodataka za vaše likove.

Vietnam ima tri multiplayer moda (skirmish, supremacy i territories) koji se mogu igrati na osam mapa, među kojima ima ruralnih i urbanih. Borba u džungli i na pirinčanim poljima zahteva drugačiji pristup od urbanih okršaja na ulicama drevnog imperijalnog grada Hue, fokalnoj tački u Tet ofanzivi koja je označila početak kraja američkog prisustva u regionu. Kod ruralnih borbi do izražaja jače dolaze razlike između strana – recimo, mogućnost vijetnamskog komandira odeljenja da iskopa tunel za dotok pojačanja može drastično da uštedi višeminutno trčanje u prirodi i na realan način dočara gerilsku taktiku pojavljivanja iz neočekivanih pravaca koju su Vietkong i NVA obilato koristili.

Vietnam ima permanentnu progresiju, ali se ona svodi isključivo na otključavanje kozmetičkih dodataka za vaše likove. Napredovanje po nivoima neće vam donositi novo oružje niti mogućnost njegovog podešavanja. Ovo će možda razočarati neke igrače, ali valja se setiti da ovo nije CoD, već igra u kojoj je balans najbitniji element gejmpleja.

Rising Storm 2: Vietnam košta svega 25 evra, što je smešno mali novac s obzirom na nivo i kvantitet zabave koje će ciljna publika isisati iz ovog odličnog naslova.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Tekken 7
Rime
Wonder Boy: The Dragon’s Trap
Rising Storm 2: Vietnam
Šta mislite o ovom tekstu?
Friday the 13th: The Game
Impact Winter
DiRT 4
Bounty Train
Steel Division: Normandy 44
Serious Sam’s Bogus Detour
Tokyo 42
The Elder Scrolls Online: Morrowind
Wipeout: Omega Collection
Drifting Lands
Perception
Samurai Warriors: Spirit of Sanada
Crossout
Conarium
Lines
Darkest Dungeon: The Crimson Court

Platforma:
PC (Windows)
Potrebno:
Intel Core i3 ili ekvivalent, 4 GB RAM, GeForce GTX 460 ili ekvivalent
Poželjno:
Intel Core i5 ili ekvivalent, 6 GB RAM, GeForce GTX 760 ili ekvivalent
Veličina:
16 GB
Adresa:
rs2vietnam .com

85
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera