TEST PLAY<>
072017<><>

The Elder Scrolls Online: Morrowind

Pre nego što smo uronili u kvazinordijski ambijent Skyrima, koji je započeo, ili makar prejudicirao, nadolazeći cunami igara sa vikinškom tamatikom, čak i pre igranja „Devete kapije” po bolno generičko-fantazijskom Cyrodiilu, ljubitelji serijala The Elder Scrolls su pohodili Morrowind, prelepi, mračni, blago iščašeni Morrowind. O Vvardenfelle, dome bogova i heroja, opet se nalazimo nasukani na tvojim obalama da raspetljavamo intrige najzanimljivije rase TES univerzuma. Prethodni redovi odražavaju prilično verno suštinu igre i sveopšti assault nostalgijom koji su dizajneri iz Bethesde odlučili da izvrše na igračku populaciju. Cilj im je, naravno, da uzmu još keša od veterana kojima Morrowind budi uspomene na lepe dane kada su bili mladi, lepi i imali kosu ili, u slučaju autora ovog teksta, koji i dalje može svim tim da se pohvali, išli u osnovnu školu, te mogli da igraju igre i piju Sinalco kolu po ceo dan. Više od petnaest godina je prošlo otkad su verni poklonici serijala The Elder Scrolls ganjali Dagoth-Ura po vulkanskom ostrvu, a naš povratak postojbini Dunmera je ovog puta u MMO formatu.

Ekspanzija za The Elder Scrolls Online kao da je ciljano namenjena nostalgičnim igračima koji su proveli duge sate igrajući originalni Morrowind.

Za razliku od ekspanzija u nekim drugim MMO igrama, sadržaj iz Morrowinda možete igrati odmah, kreirajući novog lika, bez preduslova u vidu nivoa karaktera ili prethodno savladanih delova igre, što je potez verovatno usmeren na privlačenje poklonika starog Morrowinda koji bi MMO poglavlje izgustirali prvenstveno zbog priče i atmosfere. Premisa o spasavanju ostrva i posledična avantura koja će vas ponovo spojiti sa nekim starim znancima iz The Elder Scrolls III možda nije na nivou ruskih klasika, ali je prilično efektna u prizivanju nostalgije. Dočaravanje atmosfere je takođe prilično uspelo. Sporedni kvestovi, život gradova i ostali aspekti interakcije igrača sa svetom MMO Morrowinda su dobro urađeni. Ponekad ćete se slatko nasmejati, a ponekad ostati zadivljeni posvećenošću detaljima. Spletke Velikih kuća su zanimljive, kao što smo i navikli, dok i drugi sporedni zadaci odišu posebnostima kulture tamnih vilenjaka. Problem kod kvestova je što većinu delite sa drugim igračima, pa je nešto teže da se uživite u ispitivanje lokalnih misterija kad okolo trčka još desetak likova koji rade isto. Takođe, stepen izazovnosti sadržaja snažno osciluje, u zavisnosti od toga da li sa vama kroz dungeon tutnji baja pedesetog nivoa koji sve očisti sam.

Sistem borbe ostao je neinspirativan, odnosno u skladu sa TES igrama, online ili offline, i nije se popravio ekspanzijom. Istraživanje je na nivou na koji smo navikli u serijalu Starijih Svitaka, pa ako ste voleli da špartate i uživate u dogodovštinama, i ovde ćete se zabaviti, iako Vvardenfell nije preterano velik i ponekad deluje praznjikavo. Nova klasa koju TESO Morrowind donosi je Warden, druid koji priziva u pomoć floru i faunu, i iz nekog razloga barata ledenom magijom. Sve četiri originalne klase treba da budu prilagodljive u toj meri da mogu da zauzmu bilo koju ulogu u partiji. Warden je zaista takav, ali ni u jednoj ulozi neće biti najbolja klasa. Čak ni stil igranja ove klase nije inovativan, a glavni selling point mu je kompanjon – međed.

Morrowind donosi dvadesetak sati single player sadržaja, sa finim misijama i dodacima PvP-u.

Multiplayer komponenta nije naročito eksponirana. U naporu da ponudi bolji PvP doživljaj od jurcanja u opštem metežu, igra donosi Battlegrounds arene u kojima se tri tima od po četiri igrača sukobljavaju u nekom od tri game moda (deathmatch, capture the flag, domination). Igrači se s pravom žale, čekanja su katastrofalna i često nije moguće naći meč. Matchmaking je veoma loš, pa i kad ubodete partiju, disbalans snaga pokvari zabavu. Tu je i novi Trial (raid) za 12 igrača.

Vvardenfell je urađen kao što ga pamtimo, uz povremene promene objašnjene vremenskom razlikom od 700 leta. Uz poprilično lepu grafiku TESO-a, vulkansko ostrvo evocira uspomene na stari Morrowind, istovremeno zadivljujući igrača krajolikom, jer je ovo svakako najživopisnije dizajniran deo univerzuma TES. Glasovna gluma je dobra, uz nekoliko upečatljivih glasova, kao što je glas Nary, koja je assassin Morag Tonga, fan favorite iz vanilla TESO, i svima omiljenog dedričkog kera Barbasa. Relativno smo pošteđeni bagova, što je svakako pohvalno.

TESO je u međuvremenu postao free to play naslov sa grotesknom količinom poziva na monetizacione mirkotransakcije kojih se ne bi postideo ni kineski klon Farmvillea.

Pošto je TESO od poslednjeg opisivanja postao free to play naslov, moramo da se osvrnemo na grotesknu količinu monetizacionih mirkotransakcija, kojih se ne bi postideo ni kineski klon Farmvillea. Igra ima nekoliko valuta, što zbunjuje igrača, a neke se kupuju pravim novcem. Igraču je pored toga ponuđeno članstvo ESO premium, koje funkcioniše kao mesečna pretplata i daje vam DLC-eve, mesečne količine premium resursa i 10% bonusa na zarađeno iskustvo i zlato. Crafting je osakaćen jer vam je skladišni prostor ograničen ako ne plaćate realnim novcem (manja unapređenja možete izvršiti i zlatom), dok pretplatnici imaju nelimitiran crafting bag. Igra sadrži toliko poziva na plaćanje, da je igrača skoro sramota što im ne daje pare kad već toliko mole. Pošto je ZeniMax (tatko na Bethesdu) golema korporacija, ovakvi potezi moraju biti izvrgnuti ruglu da se ne bi odomaćili, pošto je divno vreme kada je samo EA bio bahat daleko iza nas. Valja napomenuti da TESO Morrowind donosi dvadesetak sati singleplayer sadržaja, pa čak i pored finih misija i novih dodataka PvP-u, veoma je diskutabilno da li vredi iskeširati 40 dolara za ovo zadovoljstvo. Ako niste igrali TESO, odgovor zavisi od vaše ljubavi prema Morrowindu, dok su stari vuci TES Onlina već verovatno izabrali da li da nastave/obnove svoju tamrijelsku epopeju. Morrowind nije loša ekspanzija, kao što nije bio ni vanilla TESO, ali je dovoljno manjkava da ne zaslužuje bezrezervnu preporuku.

Srđan BRDAR

 
Tekken 7
Rime
Wonder Boy: The Dragon’s Trap
Rising Storm 2: Vietnam
Friday the 13th: The Game
Impact Winter
DiRT 4
Bounty Train
Steel Division: Normandy 44
Serious Sam’s Bogus Detour
Tokyo 42
The Elder Scrolls Online: Morrowind
Šta mislite o ovom tekstu?
Wipeout: Omega Collection
Drifting Lands
Perception
Samurai Warriors: Spirit of Sanada
Crossout
Conarium
Lines
Darkest Dungeon: The Crimson Court

Platforma:
PC, Mac, PS4, Xbox One
Potrebno:
CPU Intel i3/AMD 3870, GPU NVidia GeForce 460/AMD Radeon 6850, 3 GB RAM
Poželjno:
CPU Quad Core 2.3GHz, GPU NVidia GeForce GTX 750/AMD Radeon HD 7850, 4 GB RAM
Veličina:
85 GB
Adresa:
www .elderscrollsonline .com

71
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera