TEST PLAY<>
082012<><>

Rite of Passage: The Perfect Show

U vreme dugogodišnje suše tvrdokornih point & click avantura, fanovi ovog žanra moraju dugo da čekaju na retka kvalitetna izdanja, a vreme između izlaska dve igre, sem uz „obnavljanje gradiva”, mogu da provedu i kroz lagano treniranje moždanih vijuga koje nude HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure) naslovi.

Ostvarenje koje kombinuje najbolje elemente HOPA igara.

HOPA igre su simplifikovane, „opuštene” verzije point & click avantura – važan deo iskustva uključuje potragu za skrivenim predmetima na prenatrpanim i maštovito osmišljenim ekranima, priča obično nalikuje light ostvarenjima američke TV produkcije, a neke od zagonetaka tu i tamo mogu da umore gejmere.

Ovakvi naslovi su popularni kod oba pola i uglavnom kod casual igrača, a najveći i najpoznatiji njihov izdavač je Big Fish Games, koji se već dugo godina bavi digitalnom distribucijom HOPA i sličnih igara.

Dok su neki predmeti jasno vidljivi, drugi su majstorski skriveni i teže uočljivi.

Nedavno se u moru ovakvih ostvarenja izdvojio Rite of Passage: The Perfect Show, igra novosadskog razvojnog tima Mad Head Games, koja se za samo pet dana od objavljivanja našla na prvom mestu Top 100 liste najpreuzimanijih naslova izdavača Big Fish Games. To svakako nije iznenađujuće, jer ostvarenje Rite of Passage kombinuje najbolje elemente HOPA igara, neke od njih dodatno modifikuje kako bi ih učinilo zanimljivijim i pronalazi pravi balans, koji osigurava svežinu i raznovrsnost i sprečava da imate utisak da stalno radite jedno te isto.

Da je The Perfect Show urađen „pismeno” i da je predodređen da postane jedna od najboljih HOPA igara svedoči intro, u kojem se „X Files” prožima sa naracijom u stilu „Očajnih domaćica”, na šta je američka casual publika nesumnjivo odlepila.

Šteta je što igra nije duža.

Rite of Passage nas vodi u Everlejk, gradić gde deca bivaju kidnapovana od strane misterioznog otmičara. U ulozi ste profesorke klavira, žene koju grize savest zbog nestanka njene učenice. Neće proći mnogo vremena i priča će poprimiti paranormalne razmere, a zaplet je, iako stereotipan, dovoljno zanimljiv, tako da daje dodatnu motivaciju da rešavate zagonetke kako biste otkrili šta je poenta priče. Motivacija samog antagoniste daje mu humanu crtu, koja ga, doduše, ne opravdava, ali ga dodatno objašnjava, pa je epilog koji se može odigrati kada završite glavnu igru veoma zanimljiv dodatak. Kada se sve sabere, priča i elementi gameplaya stručno su sastavljeni i predstavljaju delove odlične formule, tako da je uspeh bio zagarantovan.

Tokom svoje avanture posetićete nekoliko lokacija u gradiću Everlejk. Među njima su jezero mističnog izgleda, jeziva radionica lutaka, naizgled nevina pozorišna postavka, velika biblioteka itd. Drugi deo igre dešava se u velikom zamku, koji takođe krije maštovito osmišljene i lepo nacrtane lokacije, dok se dodatni sadržaj otključava kada završite igru i on je deo edicije za kolekcionare, koja podrazumeva i lepe wallpapere i druge virtuelne poklončiće.

Dodatni sadržaj vodi vas u sunčanu prošlost Everlejka, što je veliki kontrast u odnosu na ostatak igre, pa samim tim predstavlja i pravo osveženje. Tu će jedan od zanimljivijih zadataka biti kuvanje čaja za vašu baku, te avantura kroz rudnik, koji je jedna velika zagonetka, radi potrage za drevnim moćima Feniksa.

Većina zagonetaka svodi se na traženje rešenja po asocijaciji, a Puzzle Info je korisna opcija koja daje osnovno uputstvo bez bitnog olakšavanja zagonetke. Ipak, ako „zaglavite”, možete da odaberete i da preskočite zagonetku (skip), ali ta opcija postaje dostupna tek nakon nekoliko minuta kako igra ne bi bila prelaka i kako bi vas motivisala da razmislite.

Ako imate problema da se snađete u okruženju ili ne znate koji bi vaš sledeći potez trebalo da bude, možete da odaberete opciju hint. Ako niste na lokaciji gde možete nešto da uradite, hint će vam pokazati gde treba da idete. Ukoliko se već nalazite tamo gde postoji neka interakcija, onda će vam hint pokazati šta treba da uradite, a zatim će biti potrebno da se ova „sposobnost” ponovo „napuni”, što je bitan mehanizam koji sprečava da igra bude poput lagane šetnje u parku.

Zadaci se svode na pronalaženje predmeta, njihovu upotrebu i kombinovanje, a struktura im je takva da je igra uvek zanimljiva – neće se dešavati da dva puta radite sličnu stvar, već se različiti tipovi zagonetaka i aktivnosti smenjuju kako bi iskustvo igranja uvek bilo sveže. Istovremeno, sa novim poglavljima klupko misterije se odmotava polako tako da priča postaje interesantnija, sve do ludo realizovanog epiloga.

Šteta je to što Rite of Passage: The Perfect Show nije duža igra, ali se ipak radi o nekoliko sati opuštene zabave. Skoro svaka scena je za wallpaper, tako da je RoP prijatan za oko koliko i za um. Zato preporučujemo ovu igru u pauzi između nekih drugih, ozbiljnijih naslova.

Ivan VESIĆ

 
Sid Meier’s Civilization V: Gods and Kings
Ice Age: Continental Drift – Arctic Games
Spec Ops: The Line
London 2012
Ghost Recon: Future Soldier
Battlefield 3: Close Quarters
Lego Batman 2: DC Superheroes
The Secret World
Ballads of Reemus: When the Bed Bites
Quantum Conundrum
Tiny and Big: Grandpa’s Leftovers
Magicka: The Other Side of the Coin
Deponia
1953 KGB Unleashed
Resonance
Infected The Twin Vaccine: Collector’s Edition
SpellForce 2: Faith in Destiny
Intrusion 2
Nexuiz
Syder Arcade
The Dark Eye: Chains of Satinav
Rite of Passage: The Perfect Show
Šta mislite o ovom tekstu?

Anomalije
Centralni deo gameplay iskustva vrti se oko potrage za objektima i načinima za njihovu upotrebu i međusobnu interakciju. Predmete pronalazite svuda po „mapi”, a najćešće tokom mini-igre sa skrivenim objektima. Tada je potrebno da pronađete izlistane predmete u moru objekata. Dok su neki jasno vidljivi, drugi su majstorski skriveni i teže uočljivi.
Što se drugih jednostavnijih zagonetaka tiče, izdvajaju se one gde treba da pronađete anomalije na slici u vidu predmeta koji se ne nalaze tamo gde bi trebalo (sunčev zrak na stolu, plamen sveće na nekom drugom mestu i slično). Od nešto složenijih zagonetaka izdvaja se tangram i sklapanje ogledala od slomljenih delova stakla. Zanimljiva je i mini-igra pronalaženja parova, ali je ona modifikovana pomeranjem objekata, tako da morate više da pamtite i da uložite veći trud, pogotovo u početku, kada ima mnogo parova.

Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 3 / 1 GHz, 1 GB RAM-a, DirectX 9 GPU
Poželjno:
Pentium 4 / 2 GHz, 2 GB RAM-a
Veličina:
580 MB
Adresa:
madheadgames .com

75
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera