Rise to Fame: The Music RPG |
Ne dešava se često da osnovni koncept neke igre odstupa od proverenih žanrovskih smernica, a da je finalni rezultat nešto igrivo i zabavno. Rise to Fame: The Music RPG upravo je jedan od tih retkih naslova, jer uzima provereni okvir RPG-a i spaja ga sa svetom muzike. Ovaj prvi pravi muzički RPG delo je domaćeg studija Levelbit, što ga čini posebno interesantnim. Igrač vodi mali rok bend, početnike koji se bore da steknu slavu u lokalnim kafanama sa živom svirkom. Na prvi pogled, neupućeni igrač mogao bi da pomisli da je Rise to Fame nešto poput Rock Banda ili Guitar Heroa, ali istina je mnogo interesantnija. Najzanimljiviji elemenat igre je gameplay, koji izvođenje muzičkih numera predstavlja kao akcionu borbu! Na svakom nivou cilj je da za propisano vreme oduševite publiku izvođenjem neke od svojih pesama, što se prati kroz merač slave. Problem je u tome što osobe u publici ne sede skrštenih ruku, nego ometaju članove vašeg benda. Nije bitno da li je u pitanju okoreli motociklista koji viče i baca flaše na binu ili devojka koju je muzika toliko ponela da je rešila da podigne svoju majicu, rezultat je isti – sve to otežava našem gitaristi, basisti, bubnjaru i pevaču da se koncentrišu na pesmu. Srećom, svaki član benda raspolaže brojnim veštinama koje vam pomažu u tome da odbijete ove „napade” i povećate zaradu dva glavna resursa u igri – zlatnika i slave. Nakon svake izvedene pesme, na osnovu stečenog iskustva raste nivo vašeg benda, a zarađeni novac možete da trošite na kupovinu novih veština, opreme i za otključavanje novih lokacija za nastup, zajedno sa zahtevnijom publikom. Iako igra nudi kupovinu zlatnika za realan novac, igrač koji ne želi da troši dodatna sredstva na već kupljenu igru neće trpeti posledice. Mehanika je veoma jednostavna, a tokom izvođenja muzike na statičnom ekranu imate prikaz svog benda i publike, kao i polja sa veštinama, zdravljem i „modžoom” (energijom za korištenje veština) svakog lika. Dodatni pokazatelj RPG korena ove igre je postojanje kako pojedinačnih tako i globalnog kuldauna za veštine. To znači da slepa aktivacija veština čim postanu dostupne ne vodi do uspešno odsvirane pesme, već je potrebno da pratite osobe u publici i planirano koristite odgovarajuće veštine u pravom trenutku. Igra izgleda veoma lepo; stripoliki dizajn likova i okruženja jeste šaljiv, ali istovremeno i mračan, kao što i odgovara naslovu sa rok tematikom. Zaraznost ovog naslova ne bi trebalo da spada u njegove mane, ali može da se desi da zbog te zaigranosti igrači prođu kroz sav sadržaj veoma brzo. Srećom, za takve igrače postoji mod za beskonačno igranje u kojem testirate svoje granice izdržljivosti, a tu je i činjenica da ovakve igre redovno dobijaju apdejte koji dodaju novi sadržaj. Dragan KOSOVAC | | |