TEST PLAY<>
082012<><>

Sid Meier’s Civilization V: Gods and Kings

Posle dve pune partije Civa V, obogaćene Bogovima i kraljevima, shvatamo da smo bili previše blagonakloni prema osnovnoj verziji igre, koja nam se sada čini gola i featureless.

Apsolutno esencijalna ekspanzija.

Gods and Kings, prva ekspanzija za petu Mejerovu Civilizaciju, donosi mnogo više od ponovne implementacije religije, izbačene iz razvojnog procesa originala zbog „osetljivosti teme” (njihove reči, ne naše). Devet novih civilizacija (Kelti, Kartaginjani, Maje, Holanđani, Etiopljani...), devet novih svetskih čuda, gomila novih jedinica, redizajniran koncept odnosa sa gradovima-državama, remodelirano pomorsko ratovanje, novoustanovljeni koncept špijunaže i drugi elementi čine ovu ekspanziju apsolutno esencijalnom.

Ključni element svake religije je vera (faith), novi resurs koji generišu hramovi, religiozni gradovi-države sa kojima ste u savezu i drugi faktori/objekti. Kada napabirčite dovoljno vere, pojaviće se prorok, novi tip velikana (Great Person), koji je u stanju da osniva, pojačava i širi religiju koju odaberete. U svojoj srži, religija se svodi na RPG sistem bonusa, koji sami birate u nekoliko navrata (tokom osnivanja i „pojačavanja”), a koji zadiru u bukvalno sve aspekte igre.

Umesto manipulacije Spy jedinicom u gameworldu, špijunaža je implementirana kao statični ekran sa opcijama za slanje špijuna na teren (gradovi drugih civilizacija ili gradovi-države). Špijun stacioniran kod konkurenta trudiće se da mu mazne tehnologiju i sazna ratne planove, dok će se onaj na zadatku u gradu-državi baviti nameštanjem lokalnih izbora u vašu korist (tj. praviti fraj savezništvo, bez potrebe za poklonima i questovima). Špijune ne možete regrutovati, već vam igra dodeljuje po jednog sa startom svake epohe posle renesanse, uz nekoliko modifikatora vezanih za svetska čuda.

Odnosi sa gradovima-državama (city states) produbljeni su širom paletom questova koji vam zadaju, smanjenjem značaja novčanih donacija i bitnijim bonusima koja donose savezništva. Sve to podiže značaj diplomatskog puta ka pobedi, koji je sada neuporedivo lakše izvesti.

Ni igrači koji preferiraju silu nisu ostali na suvom. Pored produbljivanja koncepta pomorskih bitaka (melée i ranged brodovi, veliki admirali, nova plovila...), kopnene bitke obogaćene su novim jedinicama i novim borbenim pravilima koja pojačavaju značaj međusobne interakcije među snagama, istovremeno nerfujući sposobnost nekih jedinica za daljinski megademidž. Dakle, armije koje se sastoje od 90 odsto artiljerije i 10 odsto drugih jedinica više nisu vijabilne kao nekad.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Sid Meier’s Civilization V: Gods and Kings
Šta mislite o ovom tekstu?
Ice Age: Continental Drift – Arctic Games
Spec Ops: The Line
London 2012
Ghost Recon: Future Soldier
Battlefield 3: Close Quarters
Lego Batman 2: DC Superheroes
The Secret World
Ballads of Reemus: When the Bed Bites
Quantum Conundrum
Tiny and Big: Grandpa’s Leftovers
Magicka: The Other Side of the Coin
Deponia
1953 KGB Unleashed
Resonance
Infected The Twin Vaccine: Collector’s Edition
SpellForce 2: Faith in Destiny
Intrusion 2
Nexuiz
Syder Arcade
The Dark Eye: Chains of Satinav
Rite of Passage: The Perfect Show

Platforma:
PC
Potrebno:
Intel Core2Duo / 2 GHz ili ekvivalent, 2 GB RAM-a, nVidia GeForce 7900 GS ili ATI Radeon HD2600XT
Poželjno:
Intel Core2Quad / 2,4 GHz ili ekvivalent, 4 GB RAM-a, nVidia GeForce 9800 GT ili ATI Radeon 4800
Veličina:
1,7 GB download
Adresa:
www .civilization5 .com

90
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera