Odavno nismo igrali avanturu koja u tolikoj meri podseća na klasike žanra iz sredine devedesetih godina. Resonance ima sve – simpatičnu grafiku niske rezolucije, klasično point & click izvođenje, odlične zagonetke, relativno neudoban upravljački interfejs, kao i odsustvo omraženog DRM-a. Da nema nahsinhronizacije, igra bi lako mogla da prođe kao naslov iz zlatnog doba avantura. Igra je natopljena old school šmekom. |
Izuzetno interesantnu priču o četvoro stranaca koji će se igrom slučaja naći na zajedničkom zadatku nakon revolucionarnog naučnog otkrića beskonačnog izvora energije, kvari velika naivnost scenarija u pojedinim momentima. Kad se igra već bavi ozbiljnim temama – pitanjima ljudskih sloboda i mesta pojedinca u savremenoj državi koja, prisvajajući atribute totalitarizma, ostaje skrivena iza maske demokratije i zaglušujućeg šuma masovnih medija, scenaristi su morali da ulože više truda kako sve to ne bi ličilo na petparačke političke trilere iz sedamdesetih godina prošlog veka. Ovako, moraćete da zažmurite na oba oka i napravite mali leap of faith kako biste potpuno uživali u igri. Istini za volju, scenario na drugoj ravni – ličnim pričama i istoriji četvoro protagonista – funkcioniše bolje i deluje mnogo uverljivije, iako je kroz priču provučeno dosta klišea vezanih za arhetipove glavnih junaka (cinični, očvrsli policajac naspram nesigurnog geek naučnika). Sa čisto avanturističke strane, Resonance nudi pravo uživanje. Problemi s kojima ćete se susretati su logični, dobro uklopljeni u priču i težinski sjajno izbalansirani. Posebno oduševljava struktura problema, koja je usko povezana sa izukrštanim prošlostima junaka. Ovo rešenje nametnulo je potrebu za interakcijom između likova koje vodite, što je razvojni tim Wadjeteye Games (tvorci fenomenalnog Gemini Ruea) rešio na vrlo elegantan način, ubacujući i sećanje glavnih likova kojim možete manipulisati, što unosi male promene u ustaljeni svet avantura. Sa čisto avanturističke strane, Resonance nudi pravi užitak. |
Mogućnost neograničene interakcije sa okolinom posredno stvara osećaj slobode u dijalozima, pa čak i nelinearnosti, iako od nje, naravno, nema ni traga. Pored standardnog inventara, svaki lik poseduje i kratkoročno i dugoročno pamćenje, koje možete koristiti prilikom rešavanja problema. Štaviše, radi uspešne upotrebe ovih opcija, poželjno je preći kratak tutorijal kako ne biste došli u situaciju da se zaglavite u vremenski ograničenoj sekvenci na samom startu igre, poput vašeg izveštača koji je nekoliko minuta ranije prezrivo frknuo videvši opciju za tutorijal u uvodnom meniju igre. Svaki od predmeta na koji naiđete možete prevući u kratkoročno pamćenje i iskoristiti kao dijalošku opciju prilikom razgovora. Ovo rešenje bolje funkcioniše na papiru nego u igri, jer postaje pomalo dosadno nakon nekoliko sati igranja. U kratkoročnu memoriju instinktivno ćete prevući svaki predmet na koji naiđete, prateći filozofiju hrčka kao osnovno pravilo point & click avanturista. Vremenom će vam padajući meni s leve strane ekrana postati pretrpan nepotrebnim predmetima. Pojedine deonice mogu se preći samo sa određenim likovima, što dodaje novu ravan složenosti problema (policajac će imati pristup određenim lokacijama, za razliku od novinara ili naučnika). Dugoročno pamćenje, koje se skriptovano aktivira u određenim momentima, možete „deliti” između likova ukoliko se nalaze na istoj lokaciji, što je od važnosti za rešavanje određenih složenijih problema. Problemi s kojima ćete se susretati su logični, dobro uklopljeni u priču i težinski sjajno izbalansirani. |
Vizuelno, igra najviše podseća na novije verzije SCUMM endžina – da li je retro izgled bio svesna odluka razvojnog tima ili su bili ograničeni budžetom, ostaje nam da nagađamo, ali pikselizovano okruženje deluje kao najbolja prezentacija za ovakvu vrstu igre. Prelepe, ručno crtane pozadine i fenomenalan, noir dizajn fiktivnog Aventine Cityja doći će do izražaja samo ukoliko igru pokrenete u windowed modu, što je i naša preporuka. Razvlačenjem malog broja piksela (1280 x 960, kao najviša rezolucija koju igra podržava) preko full HD monitora nećete dobiti ni na kvalitetu grafike ni na preglednosti. Svi dijalozi u igri su sinhronizovani. Iako kvalitet glasovne glume nije na zavidnom nivou, treba imati u vidu to da se radi o čistokrvnom indie naslovu, kao i o činjenici da je nedostatak sinhronizacije često prvi kompromis koji prave nezavisni razvojni timovi prilikom stvaranja avantura. Muzička podloga je vrhunska. Kao i svi dobri naslovi, Resonance je kao celina bolji od svojih sastavnih delova. Dobar osećaj koji igra pruža ne može se pripisati nijednom pojedinačnom aspektu, a dobar utisak neće pokvariti ni nekoliko evidentnih propusta – jednostavno, igra je natopljena old school šmekom i ostaje nam samo da vam je od srca preporučimo. Vukašin STIJOVIĆ | | |

...još jedno mišljenje | Resonance je pravi „blast from the past” dijamant visoke čistoće, kao stvoren za sve vaše 16-bitne avanturističke potrebe u ovom trenutku. Na stranu izvrsna pikselizovana prezentacija i kvalitetna zvučna obrada (vešto balansirajući očigledno mali budžet igre sa glasovnim „pokrivanjem” samo onda kada likovi zaista pričaju naglas), igra naprosto sija u gotovo svim drugim segmentima. Intrigantna priča, njeno vešto osmišljeno odmotavanje i interesantni likovi čije se sudbine i perspektive konstantno prepliću potkovani su sjajno osmišljenim problemima i zagonetkama (neretko i prilično izazovnim), uz izuzetno fluidne kontrole i funkcionalan gameplay koji naprosto klizi kakvu god operaciju u tom trenutku da obavljate. | Jedina (manja) zamerka odnosi se na (originalni) koncept kratkotrajnog i dugotrajnog sećanja na događaje, predmete ili likove, jer je u slučaju ovog prvog potrebno smeštati inpute iz okruženja u za to predviđene slotove, koje zatim pozivate u dijalozima (isto važi i za pomalo nespretnu potrebu da predmete prevlačite iz inventara kada želite da ih negde iskoristite). No, sve su to samo cepidlačenja. Resonance naprosto obara s nogu i zaslužuje da se nađe rame uz rame s najvećim klasicima avanturističkog žanra. | Aleksandar DINIĆ |
|

...još jedno mišljenje | Prema mišljenju autora ovih redova, Resonance ima prilično dobru, mada ne i spektakularnu priču, što posebno dolazi do izražaja onda kada se ova storija uporedi sa scenarijom drugih avantura koje su u tom pogledu skroz neupečatljive. Kad je reč o priči Resonancea, posebno su zabavno i zanimljivo napisani likovi, kao i odnosi između njih. Pored svega toga, i zagonetke su dobre i izrazito logične. Kako sada stvari stoje, Resonance će ove godine biti jedna od najboljih tradicionalnih avantura. Nije da je igra baš toliko dobra, već je konkurencija nikakva. | Aleksandar ĐURIĆ |
|

Platforma: | PC | Potrebno: | Core 2 Duo E5200 / 2,5 GHz, 1 GB RAM-a, ATI Radeon HD 3850 | Poželjno: | Core 2 Duo E6500 / 3 GHz, 2 GB RAM-a, ATI Radeon HD 4850 | Veličina: | 500 MB | Adresa: | www .wadjeteyegames .com /resonance .html |
|

|