Infected The Twin Vaccine: Collector’s Edition |
Ni mesec dana nije prošlo od premijere vrlo dobrog Final Cut: Death on the Silver Screena, a iz Big Fish Gamesa stiže još jedan biser iz serijala hidden objects avanturističkih igara. Osim toga što predstavlja sjajno ostvarenje za back-to-back uparivanje sa pomenutim naslovom naših autora, glavne odlike Infected The Twin Vaccinea su neuobičajena priča i okruženje u kojem se igra odvija, bitno različiti od tipičnih postavki za ovakav tip igara, koje se često baziraju na putu oko sveta i poseti egzotičnim lokacijama. Intrigantna priča nabijena tenzijom i sa sablasnom atmosferom. |
Pomenuta nestandardna priča Infecteda opisuje događaje u malenom američkom gradiću Oksfordu, nedugo nakon izbijanja epidemije misterioznog virusa. Jedina osoba otporna na virus, šestogodišnja devojčica Teresa Morisi, koja je sa svojom pokojnom bliznakinjom označena i kao nulti nosilac bolesti, sada je meta hitne ekstrakcije od strane vojnih vlasti, koje uspostavljaju karantin nad gradom i porodičnim imanjem Morisijevih. Kao zainteresovana strana da se lek pronađe manje agresivnim sredstvima, igrač je u ulozi biologa koji u Oksford stiže jednim od retkih vozova, rešen da se i sam upusti u potragu za nesrećnom devojčicom i potencijalnim antivirusnim rešenjem. Kao da sumorna farma, napuštene ulice, mračna i oronula oksfordska osnovna škola i spaljene ruševine doma Morisijevih nisu dovoljne, igrač će sporadično nailaziti i na neprijateljski nastrojenog lokalca sa gas-maskom na licu, pajserom u rukama i sopstvenom, sumnjivom agendom vezanom za baksuznu devojčicu... Ostatak intrigantne priče nabijene tenzijom i sablasnom atmosferom odvija se kako kroz povremene susrete sa nekoliko preživelih stanovnika Oksforda tako i uvidom u lepo osmišljeni i realizovani dnevnik, koji ćete vremenom puniti novinskim isečcima, crtežima, zapažanjima i drugim inputima tokom istraživanja. Sama mehanika igranja sledi dobro poznati recept koji je krasio i dosadašnje igre ovog specifičnog žanra. Red lutanja i istraživanja lokacija, potrage za predmetima i mestima gde mogu da se iskoriste, nekoliko ne preterano izazovnih glavolomki i nezaobilazni ekrani sa lovom na predmete sa liste (uz mogućnost njihovog upotrebljavanja unutar same scene, nakon što ih pronađete). Osim nekoliko koski, igra nije previše teška. |
Osim nekoliko koski (u vidu pojedinih logičkih zadataka i mehanizama), igra nije previše teška i od igrača više zahteva oko sokolovo kako bi se uočili iskoristivi predmeti ili elementi scene, a manje bogzna kakvo razmišljanje o njihovoj daljoj upotrebi. Ovom utisku ne pomaže ni činjenica da je igra, nalik sličnim ostvarenjima, krcata raznim hint i help sistemima koji se konstantno upinju da vam budu na usluzi, uključujući tu i prisustvo kompletnog rešenja igre za igrače koji su u potpunosti na autopilotu. Pozitivna stvar kada je reč o dizajnu igre je utisak da većina predmeta koje ćete loviti po nekoliko „hidden” ekrana slede logiku i zadatak na lokaciji na kojoj se nalaze, i nisu samo nabacani radi testiranja živaca igrača. Grafika je odlična i krcata detaljima, sa stvarnim lokalitetima koje su autori snimali kamerama a zatim dodatno obradili i ubacili u igru (uz neizbežno dodavanje funkcionalne zarđale, sivkaste i postapokaliptične „patine”). Dodatni plus je to što grafički engine podržava widescreen prikaz, vrlo zgodan i često izostavljan kod ostvarenja ovog tipa. Igru, poput Final Cuta, krase i nekoliko (daleko efektivnije i kvalitetnije odrađenih) FMV sekvenci visoke definicije, odlična i atmosferična muzika, a poseban osvrt zaslužuju sjajni glasovni talenti nekolicine sporednih likova. Hajlajt Collector’s Edition odeljka igre (jednom kada završite osnovnu priču) čini bonus poglavlje (svojevrsni „prikvel” događajima koji će uslediti u osnovnoj kampanji, proživljen iz perspektive jednog od NPC-ova), kao i zanimljivi making of video materijal, koji svedoči o domišljatosti i kreativnosti malog autorskog tima da umešno upregne minimalni budžet koji mu je bio na raspolaganju. Aleksandar DINIĆ | | |