Pillars of Eternity II: Deadfire – Seeker, Slayer, Survivor | Dva meseca nakon neverovatno jezgrovite Zveri zime, Deadfire dobija i drugo, veće proširenje. Seeker, Slayer, Survivor fokus stavlja na borbu pa sada, nakon lore fanatika, i taktičari dobijaju svoju višnjicu na vrhu preukusne torte koja predstavlja Stubove 2.Novo veliko proširenje za Deadfire donosi nastavak odličnog pripovedanja, ali i kompleksnije, izazovnije bitke. |
Pošto je ovo iz Obsidiana, studija poznatog po kompleksnom i nijansiranom narativu, tako Seeker, Slayer, Survivor ne donosi samo borbu, već i odličnu narativnu potku. Deja vu je da vas neki sektaši opet zovu negde, ali je poziv izveden na veoma inovativan način, te im nećemo zameriti. Zanimljiva stvar je što se pripadnici kulta kod kog svraćate klanjaju lokalnom bogu lova kog stranci identifikuju sa Galavajnom. Kada se upustite u tematiku razjasniće vam se mnogo štošta vezano za huana kulturu i odnos man-made bogova sa lokalnim predengvitinskim folklorom. Bog lova je oličen u Tri Lica, koja su naslovni Seeker, Slayer i Survivor (Tragač, Ubica i „Preživljavač”). Tri Lica, obraćajući se poklonicima iz kolosalnog totema, rukovode takmičenjem u areni koje posećuju ratnici širom Eore kako bi se dokopali titule šampiona lova. Glavna sveštenica ovog kulta vas poziva da istražite sve učestalije anomalije na ostrvu koje izazivaju promenu naravi i boga i lokalne faune. Cenimo da ste pogodili da to znači da prvo treba da postanete šampion.  | Da biste se uopšte okušali protiv drugih izazivača, morate savladati iskušenja bogova, koja otključavate ubacivanjem artifakata u bazen sećanja. Artefakti sadrže deo duševne energije koja se manifestuje kao sećanje na čuvene borbe, što vam omogućava da borbe preživite u areni. Pošto smo se fragmentima sećanja povezanih sa duševnom energijom bavili i u prethodnoj ekspanziji, inventivnost malko bledi, ali premisa i dalje šljaka zahvaljujući drugačijem kontekstu. Pisanje je opet brilijantno i raznoliko, ostaje nam u sećanju Slayerov izazivač „Ubica zmajeva” i njegova reakcija kada je naš lik počeo da nabraja koje je sve zmajeve on ubio (inače, pobili smo sve zmajeve u obe igre, zato što znamo da kodeks veštaca u stvari ne postoji).Sa ekspanzijom je stigao i prvi od četiri planirana besplatna Mega Boss DLC-a, koji se nadovezuje na tematiku preteške borbe i znojenja igrača |
Nakon uvodnih borbi, otključavate izazove Tri Lica. Svako lice ima svoj preferirani vid okršaja, pa ćete u Seekerovim izazovima morati da mućnete glavom i nađete foru na koju se protivnik pobeđuje, dok će Survivoriovi izazovi biti naporni testovi izdržljivosti koji traju i traju. Slayerovi zadaci su straightforward i najlakši su put do epiloga, pošto morate izabrati jedno lice koje ćete predstavljati. Pored tri borbe koje morate dobiti kako biste postali izabranik lica i kandidat za šampiona, tu su i opcioni izazovi za koje prethodno morate da nađete artefakte. Traženje artefakata je zaguljen posao, jer često imate slabu naznaku gde treba tražiti, što dodaje dimenziju detektivskog posla i proputovanja cele mape. Kada se sve sabere, Seeker, Slayer, Survivor donosi enormnu količinu sadržaja, i ako želite da nadvladate sva iskušenja u areni, moraćete u nju da kročite 25 puta. Za pobedu u svim tim borbama će vam trebati desetak sati, a da ne pominjemo jurcanje za artefaktima. Tako dolazimo do srži ekspanzije – bitaka. Prethodne borbe u igri, uključujući i dva izazovna okršaja sa kraja prošle ekspanzije, nisu ništa u poređenju sa onim sto vas čeka u Seeker, Slayer, Survivoru. Već početne borbe u areni vas suprotstavljaju velikom broju zaguljenih neprijatelja koji su nezgodni zbog otpornosti i jakih napada. Da stvar bude gora, dosta borbi se odvija u talasima kojim ne znate broj, pa je teško tempirati upotrebu jakih sposobnosti. Igrači koji uveliko kukaju da je ekspanzija preteška, na Steamu, forumu i svuda gde igrači obično kukaju, odlični su promoteri izazovnosti borbi u areni. Niko ih ne tera da igraju ekspanziju koja je najavljivana kao borbeno orjentisana, a zaista nemamo reči za igrača koji ne bi mogao da očisti critical path do konca dodatka na Story težini, kako bi ispratio novu priču. Seeker, Slayer, Survivor je tempiran za veterane Baldurovih Dveri kojima je dosadašnji Pillars serijal bio šetnja u parku. Seeker, Slayer, Survivor je težinski tempiran za veterane Baldurovih Dveri kojima je dosadašnji Pillars serijal bio šetnja u parku. |
Sa ekspanzijom je došao i prvi od četiri planirana besplatna Mega Boss DLC-a, koji se nadovezuje na tematiku preteške borbe i znojenja igrača. Tako se sada na severu mape možete ogledati protiv Belrange, matrone pauka kristalojeda. Pazite se, u pitanju je okršaj koji traje duže od pola sata i koji će samo najjače družine moći da privedu kraju. Stigli su i novi izazovi bogova. Dok je Beast of Winter doneo sijaset predivno satkanih lokacija bogatih detaljima, Seeker, Slayer, Survivor se ograničava na nekoliko novih lokacija, pošto se okršaji odvijaju uglavnom u areni koja čini gro ekspanzije. Dizajn dodatih lokacija je i dalje vrhunski, kao i glasovna gluma novih dijaloga koje ekspanzija dodaje. Slowmotion zoom-in kada ubijete nekog stvarno doprinosi sinematičnosti iskustva i pojačava estetski fokus na borbu koji svakako nadopunjuje povećan mehanički fokus na okršaje u odnosu na prethodni sadržaj. Level cap nije dignut i verovatno ćemo 21. nivo dobiti tek u Trojci ako našoj družini neko opet ne mazne baš onaj deo duše gde drže levele. Ekstremno izazovno proširenje koje i pored borbenog fokusa ne zapostavlja ciljnu publiku sladokusaca kompleksnog lorea i vrhunskog pripovedanja. Ostaje nam samo da čekamo na treću najavljenu ekspanziju, koju željno iščekuje svako ko je igrao Arkemirov questline u osnovnoj igri. Nakon ispravljanja Drina u realmovima manje prominentnih (ali ne i manje bitnih) bogova, spletke ekscentričnih arhimagova će biti odlična promena tona. Srđan BRDAR | | |