Večno prepričavana priča o oštricama i ratničkim dušama zvana Soulcalibur poprilično je dugo bila u hibernaciji, iz koje su mnogi smatrali da se neće nikada vratiti. Borilački serijal prepun uspona i padova, igra koja je lansirala Dreamcast i zatim pronašla dom na svim PlayStation konzolama, Soulcalibur je uz Tekken uvek činio perjanicu fajterskih naslova iz Namcoa, ali posle petog poglavlja postao druga violina svom nenaoružanom bratu. Više od pola decenije kasnije, Soulcalibur se vratio u svom najboljem izdanju do sada.Više od pola decenije nakon petog dela u serijalu, Soulcalibur se vraća na pozornicu u svom najboljem izdanju do sada. |
Šesti Soulcalibur je, donekle paradoksalno, prvenac po mnogo čemu. Ovo je prvi Soulcalibur na aktuelnoj konzolnoj generaciji, ali i na PC-u, a praktično je i nova prva igra u serijalu jer je lagani reboot čitave sage koja se provlačila kroz sijaset igara i platformi. Namco je ovom igrom želeo da ispravi mnoge „krive Drine” i igračima se izvini za nebrojene propuste napravljene sa Soulcalibur V. Krajnji rezultat je bogato producirana igra sa dovoljno sadržaja da veterane zabavlja na duže staze, a novajlije na najbolji mogući način uvede u priču i kompleksne mehanike. Očigledno je da je Namco izvukao brojne lekcije nakon Tekken 7, kako po pitanju pristupačnosti igre, tako i po pitanju ponuđenog sadržaja. Igra ima ne jednu, već dve velike single player kampanje. Soul Chronicle je mesto na koje će novi igrači, a i svi zainteresovani za pozadinsku priču, prvo želeti da svrate. Ovo je standardna kampanja, sa poglavljima koja prate svakog od dostupnih boraca i prikazuje hronološki kako se ko od njih uklapa u veću priču o konfliktu i jurnjavi za ukletim mačem iz naslova. Za razliku od Mortal Kombat, poglavlja se mogu proizvoljno igrati, čak i preskakati iz jednog u drugo, a igra će pamtiti progres za svako ponaosob. Ovaj deo igre obiluje dijalozima i dizajniran je u stilu vizuelnih novela, tako da spremite kokice, ali je srećom sve potkovano glasovnom glumom i nećete morati da klikćete besomučno nakon svake linije teksta.Namco je ovom igrom želeo da ispravi mnoge „krive Drine” i igračima se izvini za nebrojene propuste napravljene sa Soulcalibur V. |
Znatno masivnija je kampanja u Libra of Souls, dizajnirana kao svojevrsni RPG kroz koji ćete voditi svog jedinstvenog borca i vremenom njega ili nju opremati sve boljom opremom. Vaš lik na putešestvije kreće nakon što je zaražen zlom energijom i mora da obiđe sve krajeve sveta kako bi upio astralne pukotine i rešio se kletve. Kao i Soul Chronicles, priča je predstavljena kroz kombinaciju glasovne naracije i stripolikih kadrova, a ispresecana borbama i sporednim questovima. Ovo je poprilično velika kampanja, praktično igra u igri, sa levelovanjem lika kako bi se otključavala jača oružja, borbama rastuće težine (i sa neretkim modifikatorima), kao i specifičnim sistemima. Recimo, možete unajmiti druge borce i poslati ih da ginu za vas, pritom olakšavajući susret sa posebno jakim protivnicima koji su vam stali na put. Iako priča ne može da parira punokrvnim role-play igrama, pristojno je razrađena i sa nekoliko interesantnih moralnih odluka da, ako ništa, bude odmor od online mečeva. Jedini minus je zbog loše proporcije naracije u odnosu na gameplay, pa će svaki iole pristojan igrač veoma brzo prolaziti borbe i onda vrteti palčevima do sledeće, dok likovi blebeću u nedogled.  | Same mehanike će biti jasne svakome ko se bar nekad susreo sa serijalom, a izvođenje je apsolutno fluidno i bez primetnog kašnjenja kontrola. Igranje Soulcalibur VI se i dalje svodi na dobro pozicioniranje, čitanje protivnika i pariranje napada, sa dodatkom Reversal Edge kao nove mehanike. Reversal bi se najbolje mogao porediti sa clash iz Injustice igara, ali umesto kockanja delom super skale, igraćete kamen-papir-makaze sa svoja osnovna tri napada i tako iz odbrane preći u kontranapad. Nova mehanika je apsolutno spektakularna, sa sinematičnim efektima i usporavanjem akcije, a pritom omogućava da prevarite protivnika i otvorite ga za nesmetano tamburanje dok pokušava da se orijentiše. Super skala uvedena u prethodnoj igri je prisutna i ovde, sa još većom lepezom poteza koje je troše, kao i Soul Charge koji vam privremeno ubrzava borca. Sve to čini da je ovo igra od koje će padati vilice na pod i komentatori gubiti glas od urlanja na turnirima. Zaista, kapa dole za Namcov tim, jer sa svim novijim igrama uspevaju da borbe učine uzbudljivim kako za igrače, tako i za gledaoce.Lagani reboot borilačke franšize sa čak dve velike priče. |
Učenje nove borilačke igre nije lako, a u slučaju igara koje su prisutne godinama na tržištu to znači i prepreku u vidu armije verziranih igrača. Soulcalibur VI je i ovde pokazao naučenu lekciju iz Tekken 7, sa tekstualnim tutorijalima koji pokrivaju apsolutno sve što vam ikada može pasti na pamet, kao pitanje o igri. Štaviše, za svakog borca postoji i specifični dokument koji objašnjava njihov generalni stil igranja, prednosti, mane, kao i specifične mehanike, a u trening modu možete pregledati izvođenje svakog poteza i komboa. Tu je, naravno, i lokalno igranje u Arcade modu sa 8 nivoa, nešto što u novije vreme lako izostane iz ovakvih igara, pa ćete imati sve prilike da pronađete svoje omiljene likove i uvežbate prste pre nego što vas online nindže umlate. Kako tradicija nalaže, Soulcalibur igra ne može da prođe bez jednog gosta iz druge franšize, a ovoga puta imamo priliku da igramo kao Geralt iz serijala Witcher. Beli vuk iz Rivije se, po našem skromnom mišljenju, najbolje od dosadašnjih gostiju uklopio u Soulcalibur postavu. Jeste bilo zabavno igrati kao Joda, Dart Vejder, čak i Spawn, ali Veštac ipak pobeđuje u konkurenciji dodatnih likova, jer tematski ima najviše smisla u odnosu na ostale sumanute goste. Pritom je neverovatno zabavan za igranje, sa ogromnim rasponom poteza i kombinacija, uključujući i njegove magije (nažalost, bez srkanja napitaka i meditacije), a glas mu je i za ovu igru pozajmio glumac Dag Kokl, koji ga je tumačio u igrama. Pored Geralta, u igri se nalazi još 19 boraca, tako da postavka nije ogromna poput one iz Tekken 7, mada pruža dovoljno raznovrsnosti da svako nađe barem par likova i stilova igre. Dvojica novajlija, Groh i Azwel, dobro zaokružuju roster, svaki sa svojim unikatnim stilom borbe, dok je prisutna i dobra količina povratnika koji su bili odsutni u prethodnoj igri.Fino zaokružen paket i igra koja će kliknuti i kod novajlija i veterana serijala. |
Ukoliko vam ni ovo sve nije dovoljno, uvek se možete okrenuti moćnom alatu za pravljenje likova i stvoriti svoje karakondžule, pardon, moćne ratnike. Do sada najbogatiji Soulcalibur editor omogućava da redizajnirate kostime postojećim likovima (sem Geraltu), ili da od nule napravite potpuno originalnog borca. Ovoga puta niste ograničeni samo na humanoide, već možete kao osnovu imati džinovske guštere, robote, nemrtve, pa i mumije. Uz dovoljno vremena i mašte se može napraviti replika praktično bilo kog lika iz postojećih franšiza, a vaše kreacije će čak imati svoje mini poglavlje u kampanji, ili ih možete uploadovati na server gde se već mogu naći hiljade ludih kreacija drugih igrača. Ipak, editor ima i podosta ograničenja, konkretno u domenu dostupne opreme, te smo neretko bili zapanjeni da nekih očiglednih opcija jednostavno nema. Pored toga, ne postoji preview opcija, već morate prvo da postavite parče kostima na lika, a uz sitno učitavanje apsolutno svega, proces pravljenja boraca je bespotrebno učinjen zamornim.  | Brige koje smo imali nakon katastrofalne bete su, srećom, potpuno otklonjene punim izdanjem igre. Čekanje na mečeve je kratko, čak i kada izaberete vrlo stroge kriterijume, a kvalitet netcodea je na nivou onoga iz Tekken 7. Nismo naletali na mečeve usled kojih puca konekcija ili se igrači teleportuju po ekranu, tako da je jasno da su kritike nakon bete uzete na ozbiljno razmatranje. Sem pravljenja soba za nerangirane mečeve, sve je manje-više onakvo kakvo očekujemo i bez naročitih iznenađenja po pitanju povezivanja i ponuđenih modova. Iako igra ne koristi sav potencijal enginea Unreal 4, učitavanja neretko traju iznenađujuće dugo, naročito na „osnovnim” verzijama konzola. Sem toga, nemamo drugih primedbi sa tehničke strane na igru i njeno lansiranje na sve tri platforme je prošlo poprilično glatko.Soulcalibur VI zaslužuje svaku preporuku, čak i igračima koji tradicionalno ne igraju borilačke igre. Kompletan i fino zaokružen naslov, još jedna borilačka igra iz Namco Bandai koju je veoma lako preporučiti svima. Postignut je odličan balans između sadržaja za igrače koji ne propuštaju nijedan Soulcalibur i za igrače koji se tek upoznaju sa igrom, kao i modova za solo i igranje u društvu. Kompleksna, a istovremeno jako intuitivna i apsolutno spektakularna, Soulcalibur VI je bez ikakve sumnje najbolja igra u ovom serijalu. Bojan JOVANOVIĆ | | |