Kako zaraditi na tržištu računarskih igara? Konkurencija je užasna. Bez jakog aduta koji bi oko nepoznatog ostvarenja momentalno okupio dovoljno obožavalaca nema potrebe bacati pare. Kada je reč o izdavačkoj kući Kalypso, adut na koji gotovo uvek igraju jeste prepoznatljiva i uhodana mehanika. Najčešće svojim kupcima prodaju potpuno nepotrebne nastavke postojećih igara, koji funkcionalno ne donose ništa novo. Ipak, posle Elements of Wara niko neće moći da ih krivi zbog toga što igraju na sigurno.Posredi je RTS igra u kojoj je akcenat stavljen na taktiku i specijalne osobine jedinica. Prisutni su sistem pojačanja, naracija u vidu međuanimacija, te uticaj vremenskih prilika na mnoštvo mehaničkih elemenata, od vidljivosti pa do mogućnosti korišćenja vazdušne podrške. Čak i pozadinska priča zvuči zanimljivo. Za neke dve decenije klima na Zemlji iznenada se menja. Uzrok je nepoznat, ali raznovrsne oluje uništavaju sve što im se nađe na putu. Čak je i velika Amerika potpuno nemoćna. Lanac komande je prekinut, a vojnici u usamljenoj bazi iz Novog Meksika pokušaće da obezbede red i mir u svojoj okolini samo da bi se našli usred sukoba neslućenih razmera. Nažalost, ideje su jedino što u ovom ostvarenju valja. Dva najveća problema svakako su užasna kamera koja zahteva korišćenje obe ruke i višečasovno privikavanje, te nepostojeća veštačka inteligencija vaših trupa. Iako postoji nekoliko načina da se izaberu pojedinačne jedinice, u praksi nijedan od ovih načina ne radi kako treba. Još gore je što je nemoguće aktivirati specijalnu osobinu jedinice ukoliko nije jedina selektovana. Vojnici neće samostalno uraditi ništa, već će jednostavno stajati na kiši metaka ili nonšalantno otrčati do neprijatelja ako za milimetar promašite prilikom desnog klika. Usled slabe vidljivosti odbiće da gađaju protivnika koji je ispred njih, ali neprijatelji nemaju taj problem. Štaviše, njih je uvek više od vaših trupa, skrivaju se po šumama, povlače se kad su pod vatrom i slično. Nije to jedino što je neujednačeno u ovom ostvarenju. Na primer, pešadinci se bez problema mogu trkati sa vozilima, čime transport trupa postaje bespotreban. Modeli su lepo urađeni, ali su teksture i teren veoma lošeg kvaliteta. Najgori utisak ostavljaju međuanimacije, čiji scenario deluje obećavajuće, ali izvedba podseća na nacrt rađen za ranu verziju igre koji će naknadno biti zamenjen pravim sekvencama. Nakon nekoliko preguranih misija u linearnoj kampanji, lako je shvatiti da igra ne nudi ništa više od onog što se na prvi pogled opaža. Priča je linearna i predvidljiva, programski kôd prepun grešaka, a celo ostvarenje može da se uporedi sa niskobudžetnim akcionim filmovima iz osamdesetih godina. Svi delovi jednog strateškog spektakla prisutni su na papiru, ali većina delova, samostalno ili u saradnji sa ostatkom igre, jednostavno ne radi kako treba. Naša je preporuka da preskočite ovo ostvarenje. Ukoliko vam se tematika čini zanimljivom, znajte da studio radi na besplatnoj MMO strategiji koja nosi isti naziv. Nikola BULJ | | |