Reči „haotično” i „konfuzno” dugo će se rvati u vašoj glavi nakon što prvi put pokrenete Cargo! Quest for Gravity. Pre pokušaja da opišemo o čemu se radi u ovoj žanrovskoj papazjaniji, treba napomenuti to da ni sam zaplet ne zaostaje po bizarnosti.Elem, zlim mehaničkim bogovima (likom podsećaju na oživljene kipove sa Uskršnjih ostrva) konačno su dozlogrdili ljudi, te su rešili da se dotične napasti reše zaustavljanjem Zemlje(!), što je za posledicu imalo slabljenje gravitacije i „odletanje” većine stvari u orbitu iznad planete. Jedini koji su bili pošteđeni ove zle sudbine su Drugari – mali čovekoliki satrapi koji opstaju zahvaljujući misterioznoj supstanci koju generišu – F.U.N. Igrač je u ulozi jedne od retkih preostalih pripadnica ljudskog roda, avio-mehaničarke Floukese, koja se igrom slučaja strmoglavljuje na mali arhipelag ostrvaca krcatih raznoraznim ludo-bizarnim sadržajima, uključujući tu i nezaobilazne Drugare. Ono šte sledi jeste ekstrakcija što veće količine F.U.N.-a, koji ćete koristiti kao valutu za kupovinu predmeta i delova terena koji „vise” u atmosferi... Ako sve ovo deluje kao uvertira u nešto Bartonovski sumanuto, odgovor je samo delimično tačan. Osnovna zamerka ovako otkačenom konceptu tiče se činjenice da većinu vremena nećete imati pojma o tome šta se od vas tačno očekuje da uradite. To je dodatno pojačano šturim kvaziinstrukcijama u dnu ekrana, kao i groznicom nepovezanih aktivnosti koje se odvijaju oko vas i koje će vas često terati na češkanje po glavi. Iz tog razloga slede neke od osnovnih smernica za što bolje snalaženje u pomahnitalom svetu Carga!. Male spodobe možete šutirati, provozati ili namamiti muzičkim notama u ples, što za posledicu ima oslobađanje viška preko potrebne F.U.N. valute. Uz pomoć nje možete od pomenutih bogova kupovati delove i šematske prikaze raznih vozila i sprava koje olakšavaju navigaciju po kopnu/vodi/vazduhu (njih možete i sami sklepavati u editoru nalik onom iz igre Spore). Sakupljanje svega što je razbacano unaokolo takođe je važna aktivnost, jer staru gvožđuriju možete reciklirati na predefinisanim mestima, što će rezultovati bljuvanjem novih Drugara iz obližnjeg vulkana (?!). Po prelasku svakog nivoa (koji se tematski vrte oko smene godišnjih doba), na početku usko igračko polje biva obogaćeno sve većim i širim prostorom za Floukesine kerefeke, i to u vidu novih elemenata koji menjaju topografiju terena, uz već pomenuto „spuštanje” kupljenih konstrukcija iz orbite. Ako vas je sve navedeno zaintrigiralo, Cargu! svakako vredi dati šansu, naročito na nivou eksperimentisanja, kada vam sigurno neće smetati prosečni grafički dizajn niti totalno konfuzna zvučna komponenta igre. Aleksandar DINIĆ | | |