TEST PLAY
Highwater
Aleksandar ĐURIĆ
1. april 2024.

Uzevši u obzir viđenije domaće igre u globalnim okvirima, kao što su Underrail, Scorn, Scars Above, Ripout, te malo statistike iz, još uvek najnovijeg, izveštaja Srpske asocijacije industrije video-igara za 2022. godinu, uključujući 51 objavljenu srpsku igru te godine i 140 kompanija, od kojih je 15 najprofitabilnijih prihodovalo čak 150 miliona evra, kvalitetan opus srpskog proizvodnog tima Demagog nije iznenađujuć. U izdanju „Sveta kompjutera” iz februara ove godine, opisali smo njihov solidan platformer, The Cub. Tom prilikom, pisali smo detaljnije o postapokaliptičnom univerzumu u kom postoje još dva prethodna naslova istog studija: Golf Club Nostalgia (atipična simulacija golfa objavljena za sve platforme), te Highwater. Za još bliže upoznavanje sa tim settingom pročitajte prvo navedeni prikaz, dok mi odmah prelazimo na port Highwatera, koji je posle skoro godinu i po dana utekao iz ekskluzivnosti za Netfliks, gde je bio dostupan jedino za iOS i Android.

Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...

Po hronologiji radnje, Highwater je najranija igra u ovom serijalu. Dešava se u periodu od nedelju dana pre lansiranja raketa Hope iz grada Alphaville, u kojima malobrojni, ultrabogati Zemljani beže na Mars, kako bi se spasili Velike Ekološke Katastrofe (odnosno, globalnog zagrevanja). Pritom, ostavljaju ostatak čovečanstva da preživi kako zna i ume. Tinejdžer Nikos i drugi, obični ljudi polaze na misiju infiltriranja u jednu od raketa kao jedine slamčice spasa. Od njihovog doma u Hightoweru, zvanom Highwater, do Alphavillea, okruženje je poplavljeno i prošarano ostrvima sa naseobinama ili ostacima civilizacije i tu ćete provesti najveći deo igre, u bici ili konverzaciji.

U ovakvim igrama uobičajene mete za ritiku su korporacije i ekološki problemi, ali pored toga ovde se, sa narativne strane, postavlja pitanje „Da li je Nikosov pokušaj bekstva etičan naspram ostajanja na Zemlji i vernosti zajednici iz Highwatera?”. Pored toga, važan je i ratni sukob Alfaviljana, koje je njihov grad napustio, ali oni to još ne znaju, i Pobunjenika, a od ove dve frakcije teško je reći koja je pogubnija za narod, jer obe besomučno grabe resurse i tretiraju ljude kao sredstvo za ostvarenje sopstvenih ciljeva. Highwater uzgredno dotiče pregršt distopijskih tema, naravno, sa korenima u današnjici. Sve to je, rekli bismo, realno i dopadljivo, ali i previše površno obrađeno za oduševljavanje satirom ove igre. Pređimo na mehaniku.

U istraživačkom aspektu koji podseća na mnogo jednostavniji Beyond Good & Evil, Nikos plovi motornim čamcem, linearno, a skretanje sa kursa rezultuje skriptovanim okretanjem čamca. Dok putujete, razgledate satirične bilborde i posećujete obavezna i opciona ostrva, gde nalazite novine i knjige koje produbljuju svet, kao i buff i predmete za lečenje za upotrebu u taktičkoj, poteznoj borbi. Naravno, nailazite, takođe, i na same borbe.

Highwater nije RPG, tako da nema skupljanja iskustva i razvoja likova. Umesto toga, učestvujemo u okršajima na kvadratnim bojnim poljima, koji su nalik zabavnim, borbenim kognitivnim zagonetkama. Glavna „fora” jesu elementi okruženja koje treba pametno iskoristiti u gotovo slepstik fazonu - guranje potrošačke korpe na protivnike, lansiranje protivpožarnih aparata na njih, vučenje udicom sa ribarskog štapa u provaliju... Tu su i posebna polja na kojima je poželjno da protivnike „navučete” na kraju njihovog kruga, kao ona u dometu biljke mesožderke.

Mada je Highwater relativno kratak naslov, za čije kompletiranje treba izdvojiti nekih šest-sedam sati, poprilično je sadržajno utegnut. Zanimljivosti je doprineto i time što se postavka distinktnih boraca pod vašom kontrolom učestalo i automatski menja. Likovi, uglavnom, koriste jedinstveno predodređeno oružje i napade, dok neki mogu da uđu u posebno stanje, kao što je „bloodlust”. Pored solidne raznovrsnosti vaših/protivničkih boraca, sjajna je raznovrsnost borbenih scenarija. Friški elementi bitaka se stalno uvode i razrađuju u složenosti, da bi brzo ustupili mesto nečem novom. Ipak, značajno je to da nije obavezno da dokučite optimalna rešenja „zagonetki”, pa Highwater nije naročito izazovna igra. Budući da su tako dobro dizajnirane, šteta je da ne postoji izbor većeg nivoa težine bitaka koji bi podstakao da ih odigramo na najefikasniji način (Mada, ako želite, možete da se vraćate u završena, kratka poglavlja i ponovo igrate iste okršaje, ali to nije to).

Radi pružanja realnije slike o igri, navešćemo tri primedbe na gameplay koje unekoliko smanjuju udobnost i dinamiku igranja. Najkrupnija je iritantna tromost borbi kada krugovi, bilo protivnički ili vaši, počinju ili se završavaju, jer likovi, jedan po jedan, zauzimaju ili ustaju iz zaklona, dok polja koja su zahvaćena nekim efektom, recimo, vatrom, iritantno, jedno po jedno, gube taj efekat. Zatim, ikone efekata koji u datom trenutku utiču na likove prekrivaju polja oko tog lika, pa ćete neretko morati da pomerate kameru kako biste selektovali nekog od tih, okolnih polja. To je problematičnije kada se zna da kameru ne možete da pomerate mišem, nego isključivo putem tastature (ili strelicama ili ’WASD’ kombinacijom). Deluje da se sve to može utegne zakrpom.

Narativna strana igre, generalno je uspela. Zamerku imamo na minimalne reakcije tinejdž protagoniste prilikom ubijanja desetina ljudi, kao i činjenicu da sam su Nikos, njegovi saboraci i većina likova predstavljeni više skicom nego detaljnom slikom. Ipak, jasno nam je da je to urađeno da bi radnja bila dinamičnija kao i da bi se fokus postavio na zanimljivo postapokalipično okruženje koje je samo po sebi jedan od najbitnijih likova u igri. Ljudski junaci, pak, imaju dovoljno harizme da budu dopadljivi. S druge strane, neki od saboraca sa kojima provodimo mnogo vremena totalno su bezlične tvorevine. Pored toga što „bacaju” korektne one-linere, šarmu doprinosi i ironični humor koji, zajedno sa melanholičnim momentima i premisom, daje kompleksniji emotivni vajb igre.

Tu, gorko-slatku atmosferu potpomaže prepoznatljiva vizuelna estetika. Prigušenom paletom boja, kojom dominira sanjiva plava, predstavljene su nekada grandiozne, a sada najvećim delom podvodne brutalističke građevine (uključujući stvarne znamenitosti iz Srbije). Građevine su prekrivene maglom i suncem - u skladu sa dobrim ljudima iz Nikosove zajednice koji, sa lepom otpornošću duha i međusobnim podržavanjem, pokušavaju da opstanu u teškim okolnostima. Jedan od zaštitnih znakova igara iz ovog univerzuma - radio-program i njegov smooth voditelj, nalaze se i u ovom naslovu. Na uobičajeno prijemčiv način, on ovog puta vodi Highwater Pirate Radio, deli goruće vesti o ratnom konfliktu i dešavanjima u Alphavilleu, i prezentuje intervjue sa likovima koje srećemo kroz igru.

Nažalost, izvan radija, nema glasovne glume koja bi verovatno udahnula više života tim skicama. Pesme sa radija, čiji tekstovi, istina, obogaćuju svet priče, mešovitog su kvaliteta - od onih poletnih koje uspešno podižu atmosferu, do akustičnih komada koji deluju amaterski impotentno. Na muziku tokom bitaka, pak, nema zamerki. Zvučna slika, a, pre svega, zvuci u pozadini dešavanja, trebalo je da budu bogatiji.

Ovo izdanje Highwatera uključuje dva kratka DLC-a, ARK i Aftermath, a koji se dešavaju nakon završetka osnovne igre. Nažalost, njihov kvalitet je bitno siromašniji. Prvi DLC donosi nove neprijatelje, ali i tek po jednu, laganu bitku za svaku vrstu. U drugom DLC-u igramo sa starim znancima iz prve polovine osnovne igre. Praktično, jedina zanimljivost ovde je najduža i najmasovnija bitka u ovom naslovu, koja ne sadrži druge zanimljivosti, neizazovna je i, u prvom redu, podstiče na razmišljanje o tome kakve sve okršaje su autori mogli da kreiraju da su bili ambiciozniji i u istim borbama kombinovali niz tipova protivnika i elemenata bojnog polja. Možda u eventualnom nastavku.

U zaključku, Highwater je jedan ugodan naslov. Istina, uz sve navedene nedostatke, daleko je od idealne igre svoje vrste. Ipak, bili smo uz njene političke pokliče, prijao nam je prateći koktel komike i poetične melanholije, a u osnovi svega, bili smo zabavljeni dobro smišljenim i zategnuto raznolikim poteznim, logičkim bitkama. Solidno.

Potrebno: Core i3, GeForce 650M ili ekvivalent, Windows 7 64-bit

Ova igra je: srpska potezno-taktička igra sa naglašenom satiričnom pričom na poplavljenoj Zemlji

Platforma: Windows, PlayStation 5, Xbox Series X/S, Switch, Android, iOS

Veličina: 3,2 GB

Studio: Demagog

Izdavač: Netflix,
Rogue Games

Adresa: demagogstudio.com/Highwater

PEGI: 12

77


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUL 2024
Elden Ring: Shadow of the Erdtree
Najkvalitetniji element ove ekspanzije je njena vizuelna komponenta...
Qualcomm, ASML, Intel, TSMC, Samsung...
Sa čipovima nema stajanja
Qualcomm je sa Snapdragon X procesorom stvorio talas kojim želi da promeni lice industrije...
Radia Windrunner i vetrenjače
Rekorder i eko-isplativost
Da li je veće uvek bolje? Istorija raznih delatnosti uči nas da se odgovor razlikuje od jednog specifičnog slučaja do drugog, ali ljudima su napro...
LG UltraGear 34GS95QE
Odlično okruženi zabavom
Vrhunska demonstracija toga gde se trenutno nalazi tehnologija kada su u pitanju monitori...
Sony ULT Wear (WH-ULT900N)
Grmljavina u tišini
Nova serija uređaja japanskog proizvođača sadrži modele koji imaju jednu zajedničku osobinu - grmljavinu...
Asus ROG Maximus Z790 Apex Encore
Za ljubitelje ekstremnog
Ploča koj spada među najbolje modele Asusovog asortimana i donosi sve „po poslednjoj modi”...
Autodesk Inventor 2025
Inženjering digitalnog prototipa
Inventor služi za izradu preciznog i detaljnog digitalnog 3D modela bilo kog sklopa ili proizvoda...
TCL 505
Giga povoljni startfon
Izuzetno povoljan i upotrebljiv telefon...
Songs of Conquest
Prelep, pažljivo poliran dragulj igračke scene, omaž vanvremenskim klasicima iz devedesetih godina prošlog veka, ali i dalje ima vlastiti identite...
WARNO
Kulminacija svega što je Eugen systems radio proteklih godina i ujedno njihova najbolja igra...
Hades II
Iako u prvi mah veoma podseća na slavnog prethodnika, Hades II veoma brzo otkriva svoje pravo, novo lice...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama