TEST PLAY<>
042016<><>

The Flame in the Flood

Nabujale vode i poplave kao vid ekološke apokalipse polako postaju nešto s čime lako možemo da se identifikujemo, što doliva vodu u bazen hipoteze da će kraj sveta biti mnogo antiklimaktičniji nego što se verovalo. Čovečanstvo decenijama tresu strahovi od nuklearnih i meteorskih udara, invazije vanzemaljaca, podivljalih nanomašina i mikro crnih rupa, ali realnost ukazuje na to da će nam glave doći globalno zagrevanje.

The Flame in the Flood je „mobilni” roguelike kakav do sada niste igrali.

The Flame in the Flood je igra koja je smeštena u kontekst sveta koji je na taj način otišao dovraga. Poslovično bogata akvatorija američkog juga postala je poplavni wasteland čije su nabujale reke bukvalno sprale gradove i sela, ostavljajući poneki suvi fragment bivšeg sveta. Devojčica i njen pas hvataju se ukoštac s tom podivljalom stihijom i uzimaju nizvodni kurs prema glasinama o evakuaciji, uzdajući se samo u priručni splav i niz veština koje stoje između obećanja o životu i surove smrti od gladi, davljenja, zaraze i divljih životinja.

The Flame in the Flood je „mobilni” roguelike kakav do sada niste igrali. Naša junakinja ima daleki cilj i minimum početnih sredstava da izdrži put do njega, što podrazumeva usputno snalaženje koje je okosnica i osnovna poenta igre. Gameplay je oštro podeljen na dva segmenta – plovidbeni i kopneni. Prvi se svodi na navigaciju rekom, snalaženje u brzacima i izbegavanje otpada koji je smrtonosan za strukturni integritet vašeg sklepanog splava, dok je drugi zasnovan na skupljanju resursa, lovu na divljač i potrazi za toplim i suvim mestom za odmor.

Osnovna karakteristika sistema preživljavanja u igri je realističan sistem telesnih potreba i bukvalno „udžbenički” uticaj povreda na opšte stanje organizma.

Osnovna karakteristika sistema preživljavanja u igri je realističan sistem telesnih potreba i bukvalno „udžbenički” uticaj povreda na opšte stanje organizma. Naša heroina ima četiri osnovne skale koje valja držati u plusu: sitost, hidriranost, telesnu temperaturu i naspavanost. Prve dve je naoko lako zadovoljiti jer stvari za jelo retko kad nedostaje, a voda je svuda oko nas because poplava and stuff... Takva logika rapidno vodi do pojave crevnih parazita, zaraze i smrti u mukama. Generalno pravilo je da termički neobrađeno meso i većina biljaka nisu dobri za jelo jer će vas, pored nutrijenata, napuniti i parazitima. U nehigijenskim uslovima postapokalipse, čak i obična posekotina se lako inficira što izaziva sepsu od koje se lako umire, a razderotine i lomovi koje ste dobili nakon obračuna s divljim veprom i vukom još sigurnije dovode do smrti ako se ne tretiraju. Na sreću, svaka krpa u igri ima i odgovarajuću zakrpu: infekcije lečite penicilinom (koji pravite od buđavih grana na otvorenom plamenu), pokvaren stomak i ujed zmije sanirate čajem od maslačka, posekotine zavojima ili kremom od aloje, razderotine zavojima ili kombinacijom udice i najlona za pecanje, lomove kostiju priručnim udlagama koje pravite od krpa i mladica jakog drveta... Telesna temperatura opada ako ste konstantno mokri i imate neadekvatnu odeću: početne „krpice” morate da zamenite odećom od životinjskih koža ako mislite da izbegnete nazeb nakon serije teških pljuskova. Naposletku, tu je skala odmora koju punite spavanjem pored otvorene vatre ili u napuštenim objektima, bar dok ne skupite dovoljno resursa za izgradnju priručne kabine na splavu. Crafting sistem u igri je idealno balansiran između realnog i zabavnog, a broj resursa je taman toliki da stvara taktičke muke s ograničenim inventarom.

The Flame in the Flood ima dva igračka moda: prvi je namenjen „kežualsima”, dok je drugi kreiran za zaguljene „survivaliste” koji se oblizuju kad čuju za permanentnu smrt i nemogućnost manuelnog sejva. U obe varijante, plovidba rekom je teža nego što bi trebalo, tako da će se bar 80% partija završavati davljenjem u brzacima nakon serije sudara s olupinama automobila, granjem i stenama. Apsolutni prioritet, dakle, treba da vam bude konstruisanje kormila i motora za splav koji će vam drastično poboljšati mogućnost manevrisanja u brzacima. Ostale tehnike preživljavanja svode se na kombinaciju zdravog razuma i minimalnih refleksa. Ako, na primer, u divljini nabasate na gladnog vuka, a u inventaru nemate otrovne mamce (sirovo ili pečeno meso + otrovna biljka), zamke ili luk i strele, bežite glavom bez obzira pre nego što vas isecka na froncle. Slično važi i za susret s divljim veprovima i medvedima, s tim što je bekstvo od mede koga ste isprovocirali praktično nemoguće. U nekim situacijama, divljač možete okrenuti jednu protiv druge, recimo, vuka koji vam je za petama navući na otrovnu zmiju ili usnulog vepra. Pas koji vas sve vreme prati beskoristan je u svim bliskim susretima s agresivnom faunom, mada njegovo režanje služi kao sistem ranog upozoravanja.

Igra će vaš podmladak naučiti da prirodu ne treba shvatiti olako, kako u smislu globalnog zagrevanja tako i u pogledu realnih opasnosti na kampovanju.

The Flame in the Flood je igra koja pršti od atmosfere i neodoljivog južnjačkog šmeka za koji je pre svega zaslužna muzika Chucka Ragana, teksaškog kantri kantautora čiji je audio-potpis obeležio igru. Do sada mi se nije desilo da sam soundtrack iz neke igre strpao na telefon da me zabavlja na putu do posla, ali za sve postoji prvi put.

Iako nosi rejting PEGI 16, smatram da je igra apsolutno podesna i za pet godina mlađu decu jer ima izrazit edukativni potencijal. The Flame in the Flood će vaš podmladak naučiti da prirodu ne treba shvatiti olako, kako u smislu globalnog zagrevanja tako i u pogledu realne opasnosti od parazita i zmija na kampovanju ili davljenja u nabujaloj reci. Nasilje u igri nije strašnije od prizora koji se vizuelizuju čitanjem „Crvenkape”: rasporeni vuci od kojih pravite čizme i šunku imaju funkciju koja nadrasta potrebu za literarnim pančlajnom na koncu bajke sa srećnim krajem.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Tom Clancy’s The Division
Hitman
The Flame in the Flood
Šta mislite o ovom tekstu?
Black Desert Online
Far Cry Primal
EA Sports UFC 2
Salt and Sanctuary
Grim Dawn
Plants VS Zombies: Garden Warfare 2
Stardew Valley
SUPERHOT
We Are the Dwarves
Bear Simulator
Gremlins, Inc.
Deathsmiles
Panzer Corps: Soviet Corps
Devil Daggers

Platforma:
PC (Windows), Mac, Xbox One
Potrebno:
Intel Core2Duo ili ekvivalent, 4 GB RAM, GeForce 9600 GT ili Radeon HD 5870
Poželjno:
Intel Core i3 ili ekvivalent, 4 GB RAM, GeForce GTX 750 ili Radeon HD 6870
Veličina:
2,3 GB
Adresa:
www .themolassesflood .com

84
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera