Sang-Froid: Tales of Werewolves | Igra Sang-Froid: Tales of Werewolves pripada onoj jedinstvenoj grupi naslova koji vam ostanu urezani u pamćenju zauvek – nešto kao ljubav na prvi pogled. Ima jedan od najdužih početnih loadinga kojima smo ikada prisustvovali, ali je zato pesma koju slušate u pozadini u stanju da vas momentalno razveseli, toliko da ćete odmah početi da je pevušite. Igru je napravio nezavisni kanadski razvojni tim Artifice Studios u saradnji sa poznatim (takođe kanadskim) piscem Brajanom Perom, koji je napisao scenario.Nezaboravno iskustvo, koje je potrebno svakome. |
Priča počinje ovako: beše to zime 1850. godine. Đavo, skriven iza maske uglednog doktora, dolazi u gradić Wolvesvale u potrazi za Žozefinom O’Kerol. Smišljajući način kako bi joj se približio, rešava da iskoristi lokalnog sveštenika. Međutim, plan mu katastrofalno propada. Nakon što su je proglasili vešticom koja zavodi sveta lica, Žozefina traži zaklon u obližnjoj šumi, u kolibi svoje braće. Da stvari budu još gore, devojče ubrzo ostaje vezano za krevet, goreći od temperature, dok joj naviru čudne vizije. Stanovništvo počinje da govorka o sve većem prisustvu vukova u šumi, a neki su primetili i vukodlake kako haraju okolinom. Kanadski ekvivalenti Asteriksa i Obeliksa, Džoš i Džek O’Kerol, ostavljaju svoje razmirice po strani, te odlučuju da se udruže i pobrinu se za svoju sestricu. Jedan će sa njom ostati u kolibi čekajući pomoć iscelitelja, dok igrač uskače u čizme drugog brata. Pritom može da bira kojeg će od dva lika voditi, a ujedno je i težina igre podešena prema tom izboru.  | Sang-Froid je magičan spoj tower-defense igre i RPG-a, koji će većinu igrača u početku podsetiti na naslov Orcs Must Die!. No, osim te grube sličnosti, bilo bi nepravedno praviti bilo kakvo dalje poređenje. Igranje se u Sang-Froidu deli na dve faze. Prva, faza planiranja, odvija se u toku dana. Igrač treba da se pripremi za predstojeću noć. Pred vama je mapa na kojoj su prikazani svi protivnici, kao i putanje kojima će ići. Obično dolaze u nekoliko različitih naleta. U zavisnosti od vrste protivnika sa kojima ćete se susretati te noći, postavljaćete mnogobrojne i raznovrsne zamke. Korisne opcije poput okretanja ili zumiranja mape treba koristiti što češće, da se ne desi da loše postavite neku zamku.Svima će smetati štucanja prilikom izvođenja melee poteza. |
Osim što vam je cilj da preživite kobnu noć, morate i da zaštitite sve postojeće zgrade na mapi. Ako se ijedna od njih sruši, automatski gubite. U prvu fazu spada i poseta gradu, te kupovina dodatnih predmeta. Boca viskija iz obližnjeg bara uvek je zgodan izbor da se zagrejete pred borbu, a tu su i prodavnice oružja i oklopa, pa i crkva. Tamo možete da blagoslovite svoje oružje, jer onda ono nanosi veću štetu đavoljim stvorenjima. Postoji i srebrno oružje, za čiju kupovinu ćete morati da sačuvate nešto novca, jer će vam dolaziti otporniji protivnici. Naravno, ništa od ovoga nije „za „dž”. Sve je skupo u početku, bar dok se ne uhodate i odredite prioritete. Postavka pojedinih zamki takođe zahteva određenu sumu novca i action poene, koje dobijete na početku svakoga dana. Još jedna vrlo bitna stvar kod ove prve faze jeste da tom prilikom možete da iskoristite zarađene iskustvene poene i za učenje novih sposobnosti.  | Kad budete spremni, sačekajte da padne mrak. Druga faza počinje čim iz kolibe izađe O’Kerol, kojeg ste izabrali, sa sekirčinom u rukama i puškom o ramenu. Ovde način igranja stvarno brilijira. Spremni za seču vukova, uradićete sve da zaštitite svoju nedužnu sestricu. Igralište koje ste prethodno lično dizajnirali je pred vama. Kreće čuvena igra lovca i plena. Prikrašćete se gomili protivnika koji glođu sveže postavljenu lešinu, tik ispod mreže napunjene kamenjem. Pucate u omče da bi kanap pukao, a kamenje pada i ubija ih. Punite pušku dok čekate drugi nalet, što predugo traje zbog onovremenskog dizajna oružja. Tenzija raste, a vukodlaci se iznenadno okome na vas. U poslednjem trenutku pripremate rezervu. Palite obližnje postavljeno granje, a dok plamen bukti ispijate viski da se malo povratite. Vukodlaci oklevaju zbog vatre, dok skačete na njih razmahujući sekirom. Nekoliko specijalnih napada ljutitog drvoseče i protivnici padaju. Ponosnog pogleda, stoički posmatrate horizont. Trenutak za kojim žudi svaki muškarac! Šalu na stranu, ove sjajne momente satisfakcije bićete u prilici da proživljavate sve do kraja.Igra je zaista teška, te ni u kom slučaju ne treba napadati previše protivnika, jer dobro postavljena zamka uvek bolje rešava problem. Povremeno će se pojavljivati tutorijali koji detaljno objašnjavaju kako stvari funkcionišu. Na žalost, ono što će svima smetati su štucanja prilikom izvođenja melee poteza. Iznerviraćete se kada uvidite da neke vaše komande uopšte nisu registrovane. Dok se ne naviknete na pošandrcani levi klik, džaba lupanje mišem o glavu. Ovo je jedini, ali realan problem koji igra ima i zbog koga ćete da izgubite živce. Što se tiče grafike, tematski je usmerena. Sigurno su autori dali sve od sebe, a da su mogli i imali vremena verovatno bi uradili i više. Ipak, modeli likova ne izgledaju najsjajnije. NPC likovi koji se smenjuju u međuanimacijama nalikuju na lutkarsko pozorište, ali sadrže zdravu dozu humorističnog šmeka. Kada uzmete sve u obzir, verovatno će vas impresionirati čitava ideja. Sang-Froid: Tales of Werevolves uspeo je da pridobije podršku potencijalnih kupaca na Steam Greenlightu i bude objavljen početkom aprila. Bio je to sudbinski korak unapred za razvojni tim sa prvom igrom na tržištu. Na prvi pogled je nebrušeni dragulj, ali itekako vredan. Sang-Froid: Tales of Werevolves pruža nezaboravno iskustvo, koje je potrebno svakome. Nebojša NIKODIJEVIĆ | | |