TEST PLAY<>
052013<><>

Defiance

Pre tri meseca detaljno smo se pozabavili betom TPS MMO-a po imenu Defiance. Mnogi aspekti ove igre, od priče do mehanike, i dalje su isti kao tokom bete, pa ne bi bilo loše da pre čitanja narednih redova bacite pogled na taj tekst u rubrici „Prvi utisci” (SK 2/2013). U trenutku pisanja teksta, Defiance je live nešto više od dve nedelje, razvojni tim radi punom parom da patchuje brojne propuste, koji su ipak uspeli da se provuku pored višemesečnog testiranja, a emitovana je i prva epizoda TV serije, koja ide ruku pod ruku sa igrom.

Začuđujuće zabavna igra, kojoj želite da se vratite.

Početak igre mnogo je ispeglaniji u odnosu na betu. Upoznavanje igrača sa osnovnom mehanikom i moćima vašeg lika je brže i jasnije nego pre, i to je za svaku pohvalu. Serija misija koja odmotava glavnu priču dovoljno je interesantna i ispunjena zabavnim in-game sinematicima i dijalozima, te vam defintivno neće biti dosadno tokom dvadesetak sati neophodnih za njihovo završavanje. Tu su i takozvane „epizodne misije”, koje imaju direktne veze sa događajima iz TV serije.

Prvih nekoliko takvih misija dešavaju se hronološki pre radnje serije i u njima pratite Nolana i Irisu, koji su u tom trenutku Ark Hunteri poput vašeg lika. Nažalost, „neraskidiva povezanost igre i TV serije i neprestani međusobni uticaj”, koji su nam obećavani poslednjih godinu i kusur dana, ne nude ono što smo očekivali. Tužna istina jeste da je cela prva sezona TV serije već snimljena pre početka igre, te igrači neće uticati ni na šta u njoj. Ipak, svake nedelje nakon emitovanja TV epizode igrači dobijaju jednu do tri misije koje imaju veze sa serijom. Postoje najave da će interakcija između dva medija biti veća tokom druge sezone TV serije, ali ako je suditi po starim obećanjima Triona i SyFyja, ne treba se nadati nečemu impresivnom.

Istraživanje i neprestana borba u postapokaliptičnom svetu, koji polako ali sigurno evoluira, ima neverovatan šarm.

Kada smo već kod neimpresivnih stvari, tu je interfejs igre. Osnovne komande, upravljanje likom, kretanje, vožnja i, naravno, pucanje su odlični. Akcija je zarazno dinamična. Kombinovanje moći i odgovarajućeg oružja u idealni loadout za misiju sa kojom ste suočeni je fantastično zabavno. Problem su apsolutno kontraintuitivni meniji i komunikacija. Zahvaljujući smešnoj preglednosti ikonica tokom kreiranja likova, većini igrača promaknu opcije za podešavanje brojnih detalja ličnog opisa. Pored toga, opcije za podešavanje loadouta, moći, pregled statistika ili napretka pri izvršavanju pursuitova zakopane su u menije koji ne mogu da se koriste brzo i jednostavno. Posebna priča je interfejs za modifikaciju predmeta i salvaging materijala sa toliko koraka za svaku operaciju da čovek mora da se zapita da li su dizajneri uopšte čitali komentare beta testera po forumima. Specijalna dimenzija tragičnih odluka tokom stvaranja igre otvara se onda kada se dotaknemo komunikacije. Kao da ljudima u Trionu niko nije rekao da je Defiance zapravo MMO, te da je komunikacija esencijalna stvar. Kada je zatvoren, panel za tekstualnu komunikaciju prikazuje jedan red teksta, a kada je otvoren (operacija od tri koraka) panel prekriva dobrih 70 odsto ekrana. To znači da svaki put kada ulazite u meni ili poželite da nešto otkucate morate da se pomirite sa činjenicom da će vaš lik verovatno poginuti.

Posebno je smešna implementacija glasovne komunikacije. Kada uđete u party, instancu ili PvP grupu, igra automatski otvara VOIP kanale ka svim članovima vašeg tima. Pošto su komande loše, a ne postoji opcija da ugasite audio komunikaciju, to znači da ste osuđeni na slušanje desetina stranaca na različitim jezicima i nivoima jačine mikrofona. Da stvari budu još „bolje”, kada izađete iz družine čujete i dalje nasumične glasove igrača, a jedini način da ih utulite je relog.

Kao da ljudima u Trionu niko nije rekao da je Defiance zapravo MMO, te da je komunikacija esencijalna stvar.

Svi ovi neuspesi da se stvore upotrebljivi kanali komunikacije među igračima imaju dva prilično interesantna nusefekta. Iako je Defiance tehnički MMO, samo igračko iskustvo pre podseća na single player. S druge strane, dizajneri su na taj način nehotice stvorili neverovatnu atmosferu. Izolovanost pojedinca prepuštenog samom sebi, unatoč neophodnosti saradnje sa osobama svuda oko vas, veoma dobro rezonuje sa postapokaliptičnom temom Defiancea. Kada odvojite malo vremena, savladate specifičnosti interfejsa i postanete član nekog od klanova, ova izolacija je mnogo manja.

Srećom, razvojni tim igre ne sedi na ušima. Od trenutka kada je Defiance postao live, rade punom parom da otklone sve gafove, što tehničke, što dizajnerske prirode. Nakon što su rešili probleme sa stabilnošću servera za igrače na Xboxu i skaliranje jačine protivnika u odnosu na broj igrača u zoni, Trionovci su se okrenuli upravo glasovnoj i tekstualnoj komunikaciji, kao i temeljnom redizajnu interfejsa za PC. Lepo je videti da se na igri i dalje naporno radi, ali ostaje veliko pitanje da li će igrači biti strpljivi i ostati uz Defiance dok je ovo doterivanje u toku.

Igra koristi buy to play model – kupite igru za 50 dolara i igrate je bez mesečne pretplate. Nove misije koje izlaze sa svakom epizodom serije su besplatne, a Trion planira da tokom prve sezone igre (pre početka druge sezone serije, za godinu dana) izda seriju većih DLC paketa koji u pretprodaju mogu da se kupe za 40 dolara, a pojedinačno će biti skuplji. Snažan osećaj kod igrača da plaćaju nedovršeni proizvod nikada ne sluti na dobro...

Uprkos drvlju i kamenju, Defiance je začuđujuće zabavna igra, kojoj želite da se vratite. Istraživanje i neprestana borba u postapokaliptičnom svetu, koji polako ali sigurno evoluira, ima neverovatan šarm. Osećaj da ste deo nečega što bi moglo da bude akciona scena u filmu tipa „Mad Maxa” veoma prija. Možete da budete usamljenik koji tokom lutanja mapom nailazi na druge igrače ili NPC-ove kojima treba pomoć i reši da se upusti u borbu. Možete da budete deo frenetičnog jurcanja desetina vozila po mapi tokom arkfalla ili PVP okršaja za više od 100 igrača. Defiance je prilično daleko od odličnog naslova kakav je mogao da bude, ali čak i u ovom nedovršenom obliku može da vam pruži nedelje kvalitetne zabave.

Dragan KOSOVAC

 
Far Cry 3: Blood Dragon
Dishonored: The Knife of Dunwall
Slender: The Arrival
Evoland
39 Steps
Resident Evil 6
Another World: 20th Anniversary
Pressure
The Walking Dead: Survival Instinct
Defiance
Šta mislite o ovom tekstu?
Alien Spidy
Retro/Grade
Cities in Motion 2
Ms. Splosion Man
Super Hexagon
Lords of Football
God of War: Ascension
Sang-Froid: Tales of Werewolves

Platforma:
PC, PS3, Xbox360
Potrebno:
Intel C2D E4400/ AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4800+, 2 GB RAM, nVidia GeForce 8600 / ATI Radeon HD 2900; 512 MB VRAM
Poželjno:
Intel i5-750s/ AMD Athlon II X4 635, 4 GB RAM, nVidia GeForce GTS 250 / ATI Radeon HD 4770; 1 GB VRAM
Veličina:
15 GB
Adresa:
www .defiance .com /en /game /

78
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera