Ono što spoj ljudske mašte i društvanca na internetu može da stvori retko da ko drugi može. Ta konstatacija posebno važi za članove foruma „Something Awful”, koji su 2009. godine uspeli da izmisle jedinstveno biće, danas pojam strave i užasa modernog sveta. Ukoliko niste snimili sebe kako plačete ili vrištite nakon bliskog susreta sa stvorenjem bez lica u impozantnom biznis odelu, a potom i postavili taj snimak na YouTube, jednostavno niste u trendu.Prva stvar koja se primeti u odnosu na originalnu igru jeste znatno bolja grafika. |
Parsec Productions je u saradnji sa studiom Blue Isle napravio punokrvni nastavak horor naslova iz prošle godine (SK 9/2012). Slender: The Arrival je daleko napredniji od svog prethodnika, ali je i strašniji. Igra je utemeljena na izvrsnoj priči, koja se sastoji od ukupno pet poglavlja. Protagonista je devojka po imenu Lorin, koja je rešila da poseti svoju drugaricu Kejt nakon smrti njene majke. Kejt oplakuje gubitak tako što prodaje kuću u kojoj je živela. Njen dom se nalazi u naizgled prepoznatljivoj nedođiji. Kada se odvezete tamo, mrtva telefonska linija i ispreturane sobe ukazaće vam na to da je nešto krenulo naopako. Prva stvar koja se primeti u odnosu na original jeste znatno bolja grafika. Animatori su našli pravu meru poligona potrebnih da čovek padne sa stolice od straha. S obzirom na to da je igra smeštena u nekoliko poglavlja, svaki kutak je detaljno obrađen. Nećete više biti „samo” u šumi. Osećaj jeze upotpunjen je pozadinskim zvucima i napetim ritmom muzike, posebno onda kada su zvuci jasan pokazatelj da vam je nešto za petama. Način igranja je ostao gotovo identičan. Ponovo sakupljate ili aktivirate šta god da je zadato u određenom trenutku. Ne treba da autorima to uzmemo za zlo, jer postoji izvesna raznovrsnost. Primera radi, nađete se u kriznoj situaciji dok zatvarate prozore u kući, a odjednom se pojavi šaljiva poruka na ekranu. Ključne reči su: „uzaludno” i „već je unutra”. Tragikomedija na pomolu. Osim vizuelnih promena, Slender je zadržao svoju uobičajenu šemu uhođenja. Na stranu to što ovoga puta nije sasvim sam, on je i dalje vaš konačni mučitelj, koji kao da uživa u svakom trenutku dok vi pokušavate da pobegnete. Igra vas tera da verujete u suprotno, iako ste svesni šta će vas snaći. Ljubitelji horora će primetiti koliko je razvojni tim uspeo da predstavi iskonsku draž žanra, koja se ne zasniva samo na nekoj od zilion izmišljenih babaroga. Katarza koju proživimo kroz osećaj bespomoćnosti, trauma od paranoje koja uzima maha pre kobnog trenutka i susreta sa neizbežnim, to je taj nesvakidašnji osećaj horora. Razvojni tim nam je majstorski dočarao stravičnu atmosferu uzaludnosti. Slender: The Arrival je relativno kratka igra, ali toliko dobra da je ne smete propustiti. Nebojša NIKODIJEVIĆ | | |