Warhammer 40K: Dawn of War II: Retribution | Od dešavanja u Chaos Risingu prošlo je deset godina, ali podsektor Aurelia, dugopateći komad svemira gde je tanka opna između warpa i realnosti, još ne zna za spokoj. Svemirski marinci, Orci, Tiranidi, Eldari, Haos marinci i Imperijalna garda grizu, seku i mitraljiraju jedni druge u sukobu koji je konačno isprovocirao Imperijalnu inkviziciju da pošalje flotu u nameri da sprovede Exterminatus, zatiranje svakog traga života u sistemu koji je proglašen neizlečivim. Uzrok svih problema predočava vam se na samom početku. Azariah Kyras, Chapter-Master Blood Ravensa, skida masku i pokazuje lice viševekovnog podanika bogova haosa, koji za finale njegovog uzdizanja u „demonhood” zahtevaju korumpiranje marinskog bratstva (seme razdora posejao je lažnim optužbama za jeres) i genocid na globalnoj skali (za koji će se pobrinuti Inkvizicija).Warhammer 40K: Dawn of War II – Retribution je stand-alone ekspanzija koja nudi jednu single player kampanju kroz šest rasnih i dve koncepcijske perspektive. Sa svakom od šest frakcija/rasa tući ćete se na istim mapama i gledati iste cutscene iz perspektive Space Marinesa, sa razlikom po pitanju priče, dijaloga, misionih brifinga, jedinica, junaka, njihovih motiva i wargeara koji će skupljati i koristiti. Za nekog ko je, pre svega, zainteresovan za Warhammer 40K lore, kampanja sa ovako moćnom „ponavljačkom vrednošću” (replay value) biće prava poslastica. Za igrača koji je pak motivisan taktičkom i RPG/RTS mehanikom, gameplay izmene koje dozvoljavaju izbor između heroja ili normalnih jedinica biće prilično revolucionarna novina i most koji koncepcijski spaja Dawn of War i Dawn of War II. U čemu se ogleda ovaj izbor? U mogućnosti da misije prelazite vodeći „sebe” (rasni avatar) i trojicu heroja, ili sebe i specijalne borbene jedinice umesto heroja, za šta se (delimično) odlučujete pre početka svake misije. Ovaj izbor ni slučajno nije rigidan, jer pored toga što dozvoljava, na primer, dva heroja i jednu honor guard jedinicu umesto trećeg, realno je ograničen „population capom”, koji imate u svakoj misiji. Ovaj limit snaga na terenu dozvoljava i regrutaciju običnih jedinica (koje imate u multiplayeru) kao dodatak borbenom jezgru koje čine heroji / honor guard jedinice, čime znatno širite svoje taktičke opcije. Faktor koji konačno profiliše vašu armiju jesu misione nagrade, gde imate izbor između wargeara za heroje i permanentnih oružano-oklopnih dodataka za jedinice (ono što košta resurse za nadogradnju u multiplayeru). Sve ovo možda zvuči komplikovano, ali je na „terenu” shvatljivo na prvi pogled. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |