Fallout: New Vegas: Dead Money | Prvi DLC za New Vegas izaziva „snort!” efekat sličan prvom DLC-u za Fallout 3, ali umesto posrtanja sa tehničko-instalacione strane (Operation Anchorage), Dead Money, slično Mothership Zeti, vuče bukagiju problematičnog dizajna.Downloadabilna odiseja, naravno, počinje porukom da PipBoy detektuje radio-signal sa ranije prazne tačke na mapi. Odlaskom na lokaciju i ulaskom u napušteni BoS bunker pretrpećete omamljivanje gasom, konfiskaciju oružja i opreme, oko vrata će vam zasijati ogrlica špikovana eksplozivom i bićete stavljeni pred hologramski projektor na kojem trepće zlokobno-bradata faca. Otac Ilajas, ex-Brotherhood of Steel elder koga se (možda) sećate kao loose enda iz „That Lucky Old Sun” questa, opčinjen je legendom o kazinu Siera Madre, kojeg je noć pred otvaranje zakačio „inkonvinijens” u vidu globalnog termonuklearnog rata. Bombe su opustošile svet, ali kazino, njegov odbrambeni sistem i (navodno) neizrecivo blago u njegovim sefovima ostali su potpuno netaknuti. Halavi starac od vas zahteva rešavanje tog problema – ili ćete omogućiti prodor u kazino ili ćete završiti sa praznim prostorom umesto glave. Resistance is futile. Dead Money je prilično mesnat DLC. Sastoji se od tri dugačka poglavlja za čije će vam kompletno pročešljavanje (igranje uz detaljno istraživanje) biti potrebno dobrih osam sati. U prvom poglavlju ćete skupljati tročlanu NPC ekipu, koja će vam pomoći u sabotaži sistema koji sprečava ulaz u kazino. U drugom ćete se motati po kazinu i tražiti način da saradnjom ili iskorišćavanjem ekipe nađete ulaz u vault, dok treći predstavlja klimaks juriša na vault i obračuna sa ocem Ilajasom. Interesantni NPC-ovi (šizofreni Super Mutant, ghoul klon Dina Martina i ex-BoS operativka bez sposobnosti govora), solidan lore i okvirna priča o pohlepi, ljubavi i slobodi (budite detaljni sa hakovanjem i čitanjem terminala i razgovorima sa ekipom), i nova oružja (power fist napravljen od zamke za medvede) predstavljaju pozitivne vetrove Dead Moneya. Jedino što (ozbiljno) nervira jesu nove ideje na polju gameplay mehanike... Osnovni i najveći problem Dead Moneya je nezgrapni pokušaj da iskusnim igračima pruži težinski izazov kroz (privremeni) reset opreme, neuništive protivnike i ograničavanje slobode istraživanja kroz uređaje koji interferencijom uzrokuju eksploziju ogrlice i crvenu maglu na ulicama koja vam rapidno skida HP. Kada se približite radio-aparatu ili zvučnicima PA sistema, kojih su kazino i okolina puni, ogrlica će početi da pišti, dajući vam nekoliko sekundi da pronađete i uništite izvor smetnji. Neki zvučnici su oklopljeni, tj. neuništivi, što zahteva da opasnu deonicu protrčite, odnosno dvadeset puta učitavate quickload pre nego što pronađete pravi put. Hologramski protivnici koji se ne mogu ubiti zahtevaju šunjanje, koje vam igra ne nudi kao opciju već nameće silom (što je apsolutni presedan u Fallout univerzumu). Sve ovo gotovo kompletno ruinira ležerni, istraživački puls igre. Sudeći prema trademark zahtevima podnetim od strane ZeniMax medije (vlasnika Bethesde i nosioca Fallout licence), New Vegas imaće još najmanje tri tematska DLC-a. Honest Hearts, Lonesome Road i Old World Blues će, uz malo sreće i više dizajnerske pameti, biti bolji ili makar manje iritantni od Mrtvog novca. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |