TEST PLAY<>
042011<><>

Total War: Shogun 2

Biti najbolji u vrlo impresivnoj konkurenciji pripadnika sopstvene genetske linije, jeste rezultat koji se, s obzirom na status rimejka časne, legendarne i prve Total War igre, očekivao od Shoguna 2. Zašto je S2 najbolji? Zbog tehničkih karakteristika? Zbog sistema RPG elemenata koji dopunjuju poslovično moćan strateški modul? Zbog perzistentnog avatara i unlock sistema u multiplayeru? Zbog nadrealno dobre muzike? Zbog toga što je sufiks zamenio mesto sa prefiksom? Kada neki serijal za deset godina postigne četrnaest naslova (sedam osnovnih igara i sedam ekspanzija), vrlo je teško pričati o njemu na način različit od licitiranja „za” i „protiv”. Prema mišljenju autora ovih redova, Shogun 2 je najbolji zbog najboljeg vajba, te slatke i neuhvatljive frekvencije na kojoj sve što je dobro i vredno u igri rezonira i vibrira u skladu sa vašim čulom lepog.

Kako postati šogun umesto šoguna u Sengoku periodu srednjevekovnog Japana (16. vek)? Mačem i diplomatijom, agentima i savezima, flotama i armijama... Mnogo sile i veoma malo milog, sistem koji se nimalo ne razlikuje od svih prethodnih Total Warova. Zbog kompaktnosti Japana, blizine drugih klanova i sveopšte „isprepletenosti”, individualnih specifičnosti svakog klana i tipa kampanje koju ste odabrali, single player kampanja ima ogroman replay value, neuporedivo veći nego, na primer, Napoleon: Total War.

Upadljiva prednost u odnosu na Napoleona i Empire je kampanjski, strateški AI protivnika, koji ponekad zna da bude golema kost u grlu. Susedni daimjoi će znalački koristiti vaše slabosti, objavljivati vam rat kada ste zauzeti sa drugim protivnikom, iskrcavati vam osvajačke armije u pozadinu i biti prilično, gotovo na ljudski način, annoying.

Nažalost, na polju taktičkog AI-ja nismo primetili nikakva posebna poboljšanja. Još je, recimo, tokom opsade zamka (ako se branite) moguće koristiti foru sa izvlačenjem lake i brze konjice, na koju se protivnici zalepe kao muve na ananas, instant obustavljaju napad na zidine i počinju da je jure po zoni, dok ih šetate pored strelaca i stražarskih kula ili ih prosto zamajavate dok ne istekne vremenski limit bitke.

Napredak na polju tehnologije, filozofskih i socijalnih nauka odrađen je na način sličan Empireu i Napoleonu, s tim što su discipline brilijantno, elegantno i logično podeljene u dve celine: bušido, koji se bavi vojskom, jedinicama i taktičkim bonusima, i či, koji je zadužen za društveno-ekonomske doktrine. Uspešan daimjo moraće da nađe balans između neba i zemlje, katane i pluga, da ne zanemari ždrala pre nego što zadovolji kobru i oslušne krckanje suvog lišća koje nagoveštava šapat smrti...

Grafika, šminka, AI, RPG elementi, dvadeset godina stari sake... Sva unapređenja koja krase Shogun 2 obitavaju u dubokoj senci jedne naoko banalne, ali za srednju i finalnu fazu igre esencijalne mehaničke sitnice. Reputacija vašeg klana, koju stičete uspešnim osvajanjima, dostizanjem legendarnog statusa čini da se svaki preostali daimjo okreće protiv vas. To u potpunosti sprečava sindrom „valjak apatije” iz svih ranijih Total Warova, dosadu uzrokovanu prevelikim preimućstvom vaše imperije kojoj u mid/end gameu nema ko da se suprotstavi. Šogun 2 je baš tada najinteresantniji, sa finalnim jurišom na Kjoto koji, zavisno od stanja konkurencije, uopšte neće morati da liči na šetnju u parku.

Velike novosti dolaze i u multiplayeru. Uz standardnu mogućnost kooperativnog igranja kampanje i drop-in upada u tuđe taktičke bitke, sada imamo i Avatar Conquest Mod, ingenioznu varijantu „perzistetno-unlockabilnog” MP moda, koji iz sveta modernih multiplayer FPS-ova premijerno dolazi u jednu stratešku igru. Osvajanjem teritorija na mapi Japana (stilizovanoj i mnogo manjoj u odnosu na SP) kroz MP okršaje skupljaćete XP i otključavati nove jedinice, bonuse za postojeće, retinue setove i oklope za vašeg avatara. ACM je igra za sebe i gotovo dovoljan razlog za nabavku originala, to jest, biće to kada sledeći patch reši probleme sa ispadanjem iz partija i kilavim matchmaking/hosting modulom.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Dragon Age II
Warhammer 40K: Dawn of War II: Retribution
NightSky
Crysis 2
Fallout: New Vegas: Dead Money
Blue Toad Murder Files: The Mysteries of Liddle Riddle
Assassin’s Creed: Brotherhood
Edna & Harvey: The Breakout
Total War: Shogun 2
Šta mislite o ovom tekstu?
Homefront
Painkiller: Redemption
Men of War: Assault Squad
Dexter: The Game
Battle: Los Angeles
Gemini Rue
The Sly Trilogy
Marvel vs Capcom 3: Fate of Two Worlds

...još jedno mišljenje
Unapređenja su brojna i lako uočljiva. Pre svega, mehanika igre u potpunosti je prilagođena dalekoistočnom okruženju i načinu ratovanja, kako na kopnu tako i na moru. Već sam izbor klana daje specifične osobine armiji, a igrač ima mogućnost da svakog agenta pojedinačno razvija u željenom smeru koristeći stablo RPG veština. Podrška za nekoliko vidova igranja na Internetu garantuje da će ovo ostvarenje imati još duži životni vek nego inače. Iako zahteva početno navikavanje na egzotične jedinice i taktiku, Shogun 2 je verovatno do sada najbolja Total War igra.nb

Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 4 / 2,6 GHz ili ekvivalent, 1 GB RAM-a, GeForce 7900 GS ili Radeon HD 2600 Pro
Poželjno:
Intel Core i5 ili ekvivalent, 2 GB RAM-a, GeForce GTS 450 + ili Radeon HD 5000+
Veličina:
15 GB digitalni download
Adresa:
www .totalwar .com /shogun2

90
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera