Warhammer 40K: Dawn of War II - Chaos Rising | Izbeći da se postane ono protiv čega se bori jeste problem sa kojim se suočava svaki učesnik u ratnom vihoru koji svoje borbene baterije napaja verom ili ideologijom. Ovo arhetipsko iskušenje jedan je od stubova na kojim počiva egzistencija i krvavi krstaški pohod Imperije Čoveka u Warhammer 40K univerzumu. Space Marines, udarna pesnica boga-imperatora, red modernih, ksenofobnih templara zaključanih u večni konflikt na obodima nepregledne klerogenocidne Imperije, pored svete misije čišćenja galaksije od mutanata, aliena i jeretika imaju još jedan, daleko važniji zadatak. Ostati košer, ne pokleknuti pod suptilnim kušnjama bogova haosa, ne osluškivati šapate iz Warpa... Njihov najveći protivnik je jeres u sopstvenim redovima.Avitus, Tarkus, Davian Thule, Cyrus, Thaddeus i vi, njihov force-commander, odbranili ste podsektor Aureliju od invazije Tiranida, protivnika čija kazaljka razbija tahometar galaktičke skale opasnosti. Nemilosrdna biološka lavina je zaustavljena, a regrutni svetovi Blood Ravensa ponovo su postali oaza relativnog mira, sve dok se jednog sasvim običnog dana iz Warpa nije materijalizovala Aurelija, planeta po kojoj je nazvan podsektor. Sa površine ledenog sveta koji je eone proveo u Limbu našim Marincima stiže poziv za pomoć enkodiran u maniru Blood Ravensa... Glavni negativci ove stand alone ekspanzije za Dawn of War II su legije Haos Marinaca, antipod Imperatorove Pesnice koji se od matice i vere odvojio tokom legendarne Horus jeresi. Borbu protiv snaga haosa i bezumlja sprovodićete u maniru koji je gotovo identičan originalu, sa tom razlikom da opcione misije više nemaju nasumičan karakter već su, poput kampanjskih, smislene i bogate loreom. Pored novog limita iskustvenih nivoa za vašu ekipu (30. level), novih primeraka naoružanja i oklopa (mnogi dolaze u epic kvalitetu), u kampanju je uveden i specifičan „duševno-strateški” element. Da li ćete ostati čisti pred očima Imperatora ili ćete podleći korupciji Haosa jeste izbor koji vam neće omogućiti račvanje kampanje (neki dijalozi su drugačiji, kao i jedan boss protivnik i finalna animacija), ali će vam dati priliku za korišćenje različitog wargeara i haos-unikatnih borbenih spellova, od kojih su neki zaista moćni (privremena neranjivost kompletne ekipe, sa malim cooldownom i bez limita upotrebe u jednoj misiji). Izbor između vere i nevere, odnosno rasta korupcije na haos skali ili ostajanja u „pure” kateogiji dolazi u dva osnovna oblika. Pre svega, tu su opcioni zadaci u većini misija, čije ispunjavanje ili neispunjavanje podiže ili obara korupciju; kao drugo, određeni primerci wargeara imaju atribute „corruption” ili „redemption”, što znači da će odeljenje koje ga je opremilo u misiji po njenom kompletiranju očistiti dušu ili pasti dublje u ponor. Zamerke? Dve. Prva i manje bitna prenesena je iz originala: quest nagrade u igri jednostavno ne nude dovoljno različitog oružja za Terminator oklope, tako da se morate osloniti na srećnu zvezdu i dobre dropove u misijama. Druga i bitnija tiče se odsustva prave račvajuće kampanje, koja bi sasvim lepo legla uz novoustanovljenu mehaniku pokajanja i pada. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |