Leta gospodnjeg 2009. godine Ubisoft je obradovao sve ljubitelje upravljačkih simulacija četvrtom igrom u sjajnoj sagi Anno. Kompleksan i kvalitetan sistem igranja koji počiva na umešnoj kombinaciji zadovoljenja potreba vašeg stanovništva i razvijanja razgranate industrijsko-vojno-trgovinske mreže koja neće generisati gubitke, uz audio-vizuelnu nirvanu, snagom magneta privlačio je i igrače koji inače zaobilaze ovakav tip igara. Osam meseci kasnije, prva zvanična ekspanzija sa podnaslovom Venice je pred nama, dodajući već prilično kompletnom iskustvu nekoliko manjih ili većih brušenja.Venecija ne donosi prepoznatljivu kampanju već set od čak 15 nezavisnih scenarija promenljive težine i različitog fokusa igranja (diplomatija, ekonomija, istraživanje, osvajanje i sl.). Od noviteta koji će vas dočekati kada pokrenete neki od njih, prvi i glavni je venecijanska luka pod upravom (ne)simpatičnog Đakoma Garibaldija, koji će vam, kao i ser Ričard Nortburg i Al Zahir, nuditi mini-questove i dobra i usluge na prodaju u svom pristaništu. Fokus venecijanske frakcije je na špijuniranju i sabotiranju protivničkih vlastelina, što se ogleda u mogućnosti izgradnje zgrade za regrutovanje špijuna. Njihov zadatak je infiltracija u bilo koju protivničku rezidencijalnu kuću i lansiranje različitih „dijaboličnih slabotaža” koje će potkopavati reputaciju vladara na koga imate pik (trovanje rezervi vode, izazivanje buna, podmetanje požara, lažno prorokovanje na istočnjačkim trgovima...). Kod sinjor Garibaldija možete kupovati i kontraagente za jednokratnu upotrebu, koji će se dati u potragu za svojim kolegama sa protivničke strane kako i vas ne bi zadesila ista sudbina (špijunske štabove moguće je maskirati u neku nezavisnu zgradu radi zavaravanja protivničkih igrača od krvi i mesa). Velika novina je i mogućnost kupovine mesta u gradskim parlamentima (tab sa stolicom na ekranu bilo kog skladišta), pri čemu je potrebno imati u posedu najmanje tri pozicije, nakon čega je moguća akvizicija ključeva dotičnog grada i agresivno preuzimanje kompletnog ostrva od protivničkog igrača bez korišćenja vojske. Sve ovo upregnuto je, pre svega, u službu glavne zvezde ekspanzije, redefinisanog multiplayer režima (online i LAN), koji više nije ograničen na socijalizaciju sa drugim igračima kroz razmenu screenshotova i sačuvanih statusa tokom igranja. Mačeve, koplja, cigle i jedra sada možete ukrstiti sa do osam igrača (ili AI botova), u pojedinačnom ili co-op režimu (do tri igrača pod jednim barjakom), pri čemu kolege iz iste frakcije slobodno dele resurse, trupe, flotilu i sve ostalo pružajući jedinstveno iskustvo igračima kojima je tim na prvom mestu i koji neće vući svako na svoju stranu. Aleksandar DINIĆ | | |