Dragon Age: Origins - Awakening | Dragon Age, ambiciozni i superhajpovani Biowareov projekat koji je trebalo da postane instant klasik, i dalje se agresivno lakta da sebi obezbedi taj status. Ova zamisao zidana je malterom od (zasad) tri veća DLC paketa promenljive dužine i kvaliteta, pa zatim gomilom pathceva i apdejtova da se popune rupe između, i onda redom cigala u vidu Awakeninga (prvog oficijelnog add-ona), i čini se da DA ima potencijal da još dugo u šaci čvrsto drži ljubitelje FRP-ova.Awakening se pričom nadovezuje pola godine nakon finala storije Origins. Peti po redu Blight, zarazno-koraptorska mračna sila iz originala, „morala je biti ubivena” i razbijena, ali ne i u potpunosti iskorenjena, počevši od toga da gravitira ka graničnim oblastima kraljevstva Ferelden. Pojedini Grey Wardeni (u čijoj će se koži naći i sam igrač) dobijaju zadatak da ispitaju zašto ovi malobrojni džepovi darkspawn nakota opstaju na površini samo da bi otkrili da se nova pretnja nadvija nad Thedas. Ovog puta, u vidu harizmatično hladnokrvnog Arhitekte, retkog darkspawn pripadnika koji se odvojio od kolektivne svesti i počeo da iskazuje problematično visok stepen individualnosti (sa sjajnim dizajnom samog lika, koji izgleda kao artistički offspring Salvadora Dalija i H. R. Gigera). Kao i svaki add-on iz visokobudžetne kuhinje, i Buđenje predstavlja karakterističan kombo manjih ili većih novina i nove ture bagova i problema. „Hajlajtovi” dodatka tiču se tvrđave Vidžil (nadomak koje započinjete igranje) koju možete dodatno opremati i unapređivati, povećanja experience granice na lvl.35, mogućnosti obrednog unapređenja bilo kog saputnika na nivo kolege Wardena, kao i prebacivanja opreme iz originalne igre i DLC-ova koji to podržavaju (mogućnost importovanja lika se u ovom slučaju, valjda, podrazumeva iako se bombastično reklamira kao bogzna kakav feature). Ostatak se odnosi na buljuk manjih novina i, taksativno, na šest novih specijalizacija, 16 i 32 novih magija i talenata, 12 novih veština, šest svežih kompanjona, sedam novih lokacija i gomilu nove opreme, naoružanja, predmeta i podrazumevanih codex inputa o koje ćete se saplitati na svakom koraku. Sa stanovišta samog dizajna dodatka, nekako očekivano, cela stvar je više orijentisana na izraženi grindfesting i dungeon crawling, od kojih nije bio operisan ni original. Nove saputnike igra sada sama nameće na logičnim, storywise mestima, uz nemogućnost potpuno slobodnog razgovora sa njima i različit kvalitet njihovih karaktera. Svakako se treba osvrnuti i na nekoliko problematičnih bagova, od kojih je najgori onaj koji se tiče nestajanja predmeta iz originala i DLC-ova prilikom importa željenog lika, što bi trebalo da bude ekspresno sanirano novim setom patcheva. Aleksandar DINIĆ | | |