TEST PLAY<>
072014<><>

Richard & Alice

Richard & Alice je storija o moralu zavijena u ruho point & click avanture. Iako ima dosta jednostavnih inventarskih zagonetki, one su tu čisto da se igra ne svede na čitanje dijaloga. Pošto je priča toliko naglašena, dobro je što je i prilično kvalitetna. Ipak, ima nekoliko problema koji dosta sputavaju priču, zbog čega nas ova igra nije oduševila kao što smo se nadali.

Ovo je drama koja se zasniva na dobro napisanim likovima, ali ima i elemenata koji tu dramu čine uzbudljivom i zabavnom.

Tim Owl Cave je igru izbacio na tržište još pre godinu dana, ali se ona tek sada pojavila na Steamu, što koristimo kao povod da vam skrenemo pažnju na ovo zanimljivo parče interaktivne fikcije. Priča je smeštena u postapokaliptični svet koji je uvijen u razarajuću, naizgled beskrajnu zimu. Vlada je maltene digla ruke od ljudi koji žive u anarhiji, a bande su preuzele vlast. Iako sve to zvuči kao „Pobesneli Maks”, igra ne podseća na strip, nego teži realizmu – šta bi bilo kada bi zaista izbila ekološka apokalipsa? Priča počinje kada Alisu dovode u zatvor u kojem Ričard već neko vreme čami. Pošto dugo nije ni sa kim pričao, Ričard zapitkuje Alisu o njenoj prošlosti. Kroz niz flešbekova, koji čine najveći deo igre, saznajemo kako je ona završila u zatvoru.

Ovo je drama koja se zasniva na dobro napisanim likovima, ali ima i elemenata koji tu dramu čine uzbudljivom i zabavnom (dobar preokret, neizvesne situacije i slično). Fokus je na likovima koji maltene deluju kao stvarne osobe, posebno na Alisi i njenom sinu Barniju. On je razdragano dete koje često ima simpatične izjave kakve deca ponekad izjavljuju (da citiramo ćerku Louisa C.K.-a: „Ptice su četkice koje boje nebo”). Pošto je Barni simpatičan, lako vam je da se uživite u radnju i da se poistovetite s Alisom, koja se svim silama trudi da ga zaštiti. Pored likova, najveći kvalitet igre je misterija koja uokviruje dramu – zaista smo želeli da znamo zašto je, na primer, Alisa završila u zatvoru i zadovoljni smo svim odgovorima i preokretima.

Igra nas nije oduvala iz dva razloga. Prvo, stalno naglašava temu relativnosti morala, tačnije, da li je u redu da učinite nešto loše ako vas uslovi na to primoraju. Super je što se priča uopšte bavi nekim pitanjima, ali smatramo da su pitanja koja postavlja pomalo dosadna. Vašem izveštaču se nijednom nije desilo da pomisli: „Hm, nisam o tome razmišljao na taj način”, nego je sve vreme bio u „Okej, i šta s tim?” modu. Drugi, veći problem tiče se prezentacije – grafika je ružnjikava, a jedine animacije su kretanje likova. Glasovna gluma ne postoji. Najbolje bi bilo da je igra napravljena u fazonu The Walking Deada. U tom slučaju, ni dosadnjikava tema ne bi predstavljala toliki problem, pošto se igra ne bi toliko oslanjala na nju. Knjiga bi takođe bila dobro rešenje – opisi bi vas sigurno naterali da zamislite mnogo zanimljivije prizore od onih koje nudi bedna grafika ovog naslova. Kad malo bolje razmislimo, to bi bila prilično dobra knjiga.

Aleksandar ĐURIĆ

 
Wildstar
Murdered: Soul Suspect
Transistor
State of Decay – Lifeline
Europa Universalis IV: Wealth of Nations
Distant Worlds: Universe
Xenonauts
Watch Dogs
Lifeless Planet
Among the Sleep
Battleblock Theater
Richard & Alice
Šta mislite o ovom tekstu?
Killer is Dead – Nightmare Edition
Ultra Street Fighter 4
Always Sometimes Monsters
Max: The Curse of Brotherhood
Enemy Front
Story About My Uncle
Monochroma

Platforma:
PC
Potrebno:
Intel/AMD 1 GHz, 512 MB RAM-a
Poželjno:
1 GB RAM-a
Veličina:
91 MB
Adresa:
owlcave .net /richard -alice

75
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera