Nema mnogo nastavaka koji su dobri kao prvi deo. Na svakog „Godfathera II” dođe deset hiljada „Policijskih akademija”, a ovaj trend je posebno dominantan u svetu igara. The Darkness II je gori od The Darknessa, intrigantnog i ludog pucačkog sleeper hita, koji je bio jedna od remarkabilnijih konzolno-ekskluzivnih igara 2007. godine. Nastavak sage o Džekiju Estakadu, mladom latino kriminalcu kog je zaposela mračna sila koja se doslovno zove Pomrčina, linearniji je, kraći, lakši i manje hrabro lud od originalne, stripom inspirisane igre. Jedina superkonstanta je Majk Paton (ex „Faith No More”), koji ponovo daje svoj manijakalno neponovljivi glas Darknessu. Petogodišnja distanca između Pomrčina donela je i unapređenu estetiku drugog dela, sa cell shaded grafikom, koja bolje dočarava šmek oživljenog stripa, i eksponencijalno višim nivoom gorea, vizuelne brutalnosti za koju u srpskom jeziku ne postoji adekvatan izraz.Igra je, u samoj srži, osmišljena kao tragična ljubavna priča protkana agonijom, samopropitivanjem i osvetom. |
Dve godine posle dešavanja iz originala, o kojima se možete informisati kroz „Previosly on...” rekapitulaciju pre početka igre, Džekija zatičemo na čelu krimi familije, čijeg je lidera onomad olovno penzionisao. Naš junak naučio je da kontroliše Darkness ne dajući mu priliku da se manifestuje, ali pokušaj atentata koji ga ostavlja smrtno ranjenog ne daje mu previše izbora. Pipci sa zubatim glavama iskaču iz leđa, a storija drugog dela, zasnovana na zaveri kultista koji Darkness žele samo za sebe, počinje da se ispreda. The Darkness II je ultralinearna pucačina u prvom licu, sa snažno izraženim narativnim elementima. To znači da je igra prepuna in-engine filmića, dijaloga, monologa, pa i intermeca između misija, u kojima imate priliku da se šetate po svojoj krimi rezidenciji i ludnici koja čini bitan sadržinski twist. Igra je, u samoj srži, osmišljena kao tragična ljubavna priča protkana agonijom, samopropitivanjem i osvetom, ali kvalitet njenog literarnog segmenta ipak nije na nivou prethodnika. Priči dvojke nedostaje realnih šokova i stvarnih iznenađenja, kojih je kec bio prepun, a nedostaje i element grozničave potrage za istorijom i poreklom Pomrčine i sklapanjem kockica porodičnog usuda koji Estakadose prati generacijama.Najkrupnija gameplay promena tiče se mogućnosti istovremene upotrebe demonskih pipaka i oružja. |
U odnosu na The Darness, najkrupnija gameplay promena tiče se mogućnosti za istovremenu upotrebu demonskih pipaka i oružja, koje se takođe može dualwieldovati. Pucanje iz dve cevi, mlaćenje desnim pipkom uz držanje protivnika naglavačke levim pipkom, ima specifičan groteskni horor šmek nalik na dijaboličnu verziju Duška Dugouška koji istovremeno svira pet različitih instrumenata, osim što rezultat nije nerviranje Sime Strahote već plejada otkinutih ruku, iščupanih srca i militantnih dekapitacija koje plivaju u reci limfe. The Darkness II je ultrabrutalna igra, prepuna scena koje i hard core igraču mogu da podignu pritisak. Davanje prednosti pipcima i Darkness moćima umesto mecima u borbi ili pak kombinovanje više ubojnih efekata na jednom nesrećnom protivniku daje vam više mračnih poena po jedinici mere ubijanja. Tim poenima možete kupiti nove Darkness talente ili pojačavati pasivne bonuse, čime svog lika možete fino doterati u skladu sa stilom igre koji preferirate.Ultrabrutalna igra prepuna scena koje i hard core igraču mogu da podignu pritisak. |
Posle kompletiranja kampanje, za šta će vam biti potrebno skromnih šest sati, ostaju vam dve mogućnosti – njeno ponovno prelaženje uz zadržavanje talenata koje ste kupili u prvom prelazu (tzv. Game+ mod), ili igranje Vendeti, solo/kooperativnog (maksimalno četiri igrača) seta misija, u kojima u ulozi Džekijevih Darknessom natopljenih komandosa rešavate sporedne misije, ovlaš pomenute u glavnoj kampanji. The Darkness II nema takmičarski multiplayer, što je podjednako logično (u odnosu na kontekst igre) i anahrono, nadamo se ne i presudno za tržišni (ne)uspeh u svetu koji ceni jedino puki kvantitet sadržaja i njegov replay value. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |

...još jedno mišljenje | Nastavak konzolaške ekskluzive od pre četiri i kusur godine konačno je osvanuo i na PC platformi. Krvave avanture dugokosog krimosa sa nesređenim emocionalnim problemima, koji podjednakom veštinom vitla vatrenim oružjem i demonskim zmijopipcima, zabavan je taman onoliko koliko i zvuči, u svoj svojoj treš slavi jednog exploitation filma. Darkness 2 je tipičan, supertesan hodnik-šuter, koji se gotovo u celini zasniva na tranziciji od jedne do druge grupe neprijatelja i eksperimentisanjima u načinu na koji će ih glavni junak iskasapiti mnogostrukim kombinacijama svojih paklenih i ovozemaljskih moći. Nažalost, igra ne odskače od ovog recepta ni milimetar, tek sporadično uvodeći nove elemente, koji ne remete konstantno masakriranje protivnika, što pre ili kasnije dosadi ukoliko se igra ne konzumira u preporučenim, manjim dnevnim dozama. | S druge strane, cell shaded stripska grafika je i više nego uspela, repetativan i neinventivan dizajn nivoa zamaskiran je jakim koloritom, konstantnom akcijom i odlično i živahno animiranim modelima likova. Dodatan plus, pored sveopšteg nasilja, jeste i neustezanje od potenciranja drugih adult momenata u igri (na primer, poseta javnoj kući u jednom od nivoa). | Aleksandar DINIĆ |
|

...još jedno mišljenje | Autor ovih redova nije imao prilike da zaigra prvi The Darkness, stoga nije mnogo očekivao od nastavka, izuzev dovitljive upotrebe zlokobnih pipaka u borbi. Nažalost, upravo to je izostalo. Pomrčina je u PC verziji igre neverovatno neudobna za korišćenje, a pritom nije ni posebno korisna. Iako je moguće nadograđivati sposobnosti Darknessa, verovatno je hranjenje neprijateljima jedina od njih koja ima upotrebnu vrednost. Pucački aspekt je mnogo bolje dizajniran, a mogućnost korišćenja predmeta iz okoline kao štitova (zahvaljujući pipcima) više je nego dobrodošla. Igrajući na kartu pipaka, autori nisu mnogo postigli, ali im je zato nešto drugo pošlo za rukom. Koliko god čudno i neumesno zvučalo, ovu pucačinu vredi odigrati zbog priče. Zanimljivo portretisani likovi (na čelu sa pokojnom devojkom glavnog lika) učinili su je prijatnim iskustvom, a izvrsna kulminacija i rasplet uspeli su znatno da ublaže gorčinu koju je prouzrokovalo neuspelo pipkarenje. | Pavle ĐORĐEVIĆ |
|

Platforma: | PC, Xbox 360, PlayStation 3 | Potrebno: | Intel Core2Duo / 2 GHz ili ekvivalent, 1,5 GB RAM-a, GeForce 8600 ili Radeon HD 2600 | Poželjno: | Intel Core2Quad ili ekvivalent, 2 GB RAM-a, GeForce 9800 GTX | Veličina: | 1 DVD | Adresa: | www .embracethedarkness .com |
|

|