TEST PLAY<>
042012<><>

Mass Effect 3

Gurnimo prst u oko svim konvencijama i počnimo sa zaključkom – Mass Effect 3 je najlepša i mehanički najbolja Mass Effect igra, tehnički impresivan naslov, ali, nažalost, pati od zabrinjavajuće doze patetike i delimične krize identiteta (koje ćete postati svesni u poslednjih pet minuta igre). Kao finalni deo trilogije, funkcioniše na sasvim zadovoljavajući način, iako, prema našem mišljenju, uopšte nema mesta nekoj većoj paljevini i sečenju vena. Mass Effect 3 je OK, nije izuzetan.

Tehnički impresivan naslov koji, nažalost, pati od zabrinjavajuće doze patetike i delimične krize identiteta.

Reaperi konačno dolaze na Zemlju, uništavaju našu odbranu i počinju sa terorom. Šepard odleće na „Normandiji”, rešen da mobiliše galaktičke saveznike i organizuje armiju koja će svemir spasiti pošasti koja uništava inteligentne civilizacije. Zaplet igre je odavno poznat, a njegova metodologija je ista kao i ranije – šetnja galaksijom, rešavanje obaveznih i opcionih misija, uživanje u nelinearnim posledicama vaših odluka koje vode jednom skriptovanom kraju. Stvar koja je delimično klimava je to što Šepard, bez obzira na to što je dvaput spasao poznati svemir, opet mora da se nateže sa alienima, da im rešava questove, oslobađa planete, spasava zarobljene generale...

Akcioni deo igre zaista je prva liga, i sada realno transcendira sopstveni žanr: Mass Effect 3 nije igra koja ima „iznenađujuće dobro rešenu borbu za jedan RPG”, već predstavlja naslov uporediv sa najboljim taktičkim šuterima današnjice. Uostalom, instalirajte Mass Effect i sami se uverite u to koliko je serijal napredovao na tom planu. Pozitivne promene pretrpela je i RPG strana igre, koja sada dozvoljava više izbora pri napredovanju po nivoima, pribavljanju i manipulaciji oklopima (podeljeni su i opremljivi po delovima) i oružjem (može se modovati raznim ubojnim dodacima). Skeniranje planeta je poboljšano, ubrzano i pojednostavljeno novim sistemom skeniranja čitavog sistema, uz ekstra elemenat tenzije, koji donosi bežanje od Reapersa privučenih vašim signalima.

Akcioni deo igre zaista je prva liga i sada realno transcendira sopstveni žanr.

Najuspeliji i najimpresivniji momenti igre su kontinuitet sa prethodnim nastavcima i posledični kauzalitet. Ako ste sačuvali sejvove iz prethodna dva Mass Effecta, njihovim inkorporisanjem u ME3 prenećete u tok igre oko hiljadu varijabli, modifikujući tonu glavnih i sporednih momenata, od kojih su najznačajniji dostupnost saboraca i njihov odnos prema vama i vašoj borbi. Mass Effect 3 prosto sija sagledan u kontekstu petogodišnje megaavanture, koju ćete sigurno ponoviti tokom jednog budućeg godišnjeg odmora i napraviti drugačije izbore na ljubavnom i galaktičkom planu.

U odnosu na Mass Effect i Mass Effect 2, izbori i račvanja u trojci najčešće imaju posledice koje su fatalne ili na drugi način sudbonosne po pojedince, rase i svetove. Svako detaljisanje na ovu temu neminovno bi zaoralo njivu spoilera, ali je prilično bezbedno reći da je dominantni lajtmotiv igre žrtva: finale jedne ovako epske trilogije prosto mora da operiše sa šapatom umirućih, suzama tuge i suzama radosnicama. Američki blokbasteri tradicionalno naginju patetici kada operišu sa temom plemenite žrtve. Ovde se svi prosto utrkuju ko će pre da legne na bombu, ko će da razdrlji košulju i stane pred mitraljeze, da gurne šaku u krunilicu za kukuruz...

Najuspeliji i najimpresivniji momenti igre su kontinuitet sa prethodnim nastavcima i posledični kauzalitet.

Sledeći veliki problem leži u sferi totalne besposledičnosti sporednih misija u igri. Nadogradnja „Normandijinih” sistema u Mass Effectu 2, kao i izbori koje ste napravili u delegiranju zadataka u poslednjoj misiji imali su realne konsekvence u pogledu kraja igre, što je u potpunosti isplatilo svo ono skeniranje planeta i bauljanje galaksijom. U Mass Effectu 3 sav opcioni trud je uzaludan – finalna brojčana snaga vaših saveznika, kao i Galactic Readiness rejting (koji podižete u multiplayeru) ne doprinose ama baš ničemu. Izbor jednog od tri moguća kraja biće identičan i za igrača koji je jedva skrpio minimum snaga i za onog koji je utucao 35 sati da bi prešao cifru od 5000.

Multiplayer Mass Effecta 3 je kooperativni, i o njemu smo detaljno raspredali u prošlom broju („Prvi utisci”). Biće vam zanimljiv neko vreme, ali, kao i svaki klon horde moda iz Gears of Wara, i ovaj ima ograničen rok trajanja.

Mass Effect 3 je igra koju ultimativno definiše poslednjih pet minuta. Sam kraj je neočekivan i, prema našem mišljenju, zbrzan, zdudan, i poteže pitanje koje deluje kao da je ukradeno iz „Battlestar Galactice”.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Mass Effect 3
Šta mislite o ovom tekstu?
Defenders of Ardania
Mortal Kombat Arcade Kollection
Syndicate
Rayman Origins
Out There Somewhere
Warp
Wargame: European Escalation
Stacking
Deep Black
Corrosion: Cold Winter Waiting
All Zombies Must Die!
Luxor Evolved
Fortix 2
Detour
Vessel
FIFA Street
Catherine

...još jedno mišljenje
Mass Effect 3 predstavlja vrhunac jedne trilogije, „poslednju” kariku u naizgled evolutivnom lancu jednog serijala. Naizgled, jer je pitanje šta je zapravo napredak. Od promena u mehanici načinjenih u drugom delu, sve do dinamične borbe u trećem, arkadni elementi zaista su vidno napredovali. Međutim, sve što je prvi deo činilo jednom roleplay igrom, ovde nedostaje. Veštine su nevažne, napreduje se kroz arkadnu borbu i dijaloge. Izbacimo li borbu, dobijamo avanturu; izbacimo dijaloge, i to doslovno, postaje akciona igra. Bioware ovo potonje i omogućava! Najgore od svega jeste izvrtanje sveta naopako, utvrđenih činjenica takođe, kao i očigledno pisanje u hodu, sa namernim ostavljanjem rupa koje treba da popuni mašta igrača. Priča će biti dopunjena na hiljadu različitih načina, jer o ME3 će se, voleli je vi ili ne, pričati još godinama. U suštini, nije loša akciona avantura.
N. BULJ

...još jedno mišljenje
Mass Effect, trenutno najkvalitetnija svemirska opera za PC i konzole (in your face, „Star Warse” i ostala boranijo), dogurala je do trećeg nastavka. Ako ne računamo multiplayer, od noviteta nam ne donosi gotovo ništa – što je sasvim u redu. Borbena mehanika zadržala je i dinamiku i udobnost, a interakcija između likova i donošenje odluka koje će im promeniti sudbine i dalje čine okosnicu igre. Jedna od retkih inovacija je gomilanje ratnih resursa (Effective Military Strength), od kojih će zavisiti i kraj igre. Sa namerom da se dodatno obraduju verni fanovi, uporedo sa igrom u prodaju je pušten i dodatni sadržaj pod nazivom From Ashes. Ostaje nada da se neće ponoviti priča sa DLC-ovima za drugi deo serijala, od kojih veliki deo nije mogao da se pohvali bogzna kakvim kvalitetom.
M. MITRANOVIĆ

Platforma:
PC, Xbox 360, PlayStation 3
Potrebno:
Intel Core2Duo / 1,8 GHz ili ekvivalent, 1 GB RAM-a, GeForce 7900 ili Radeon X1800
Poželjno:
Intel Core2Duo / 2,4 GHz ili ekvivalent, 2 GB RAM-a, GeForce 9800 ili Radeon HD 4850
Veličina:
2 DVD-a
Cena:
4999 dinara
Adresa:
www .masseffect .com
Kontakt:
Extreme CC

82
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera