Space Rangers, Star Control i Starflight... Neko kreće da luči pljuvačku, dok drugome upitnik lebdi iznad glave. Ove tri igre su glavni predstavnici specifičnog podžanra nelinearnih svemirskih borbeno-ekonomskih pustolovina, koje se od Elite, Privateer, Freelancer i Space Rogue klonova razlikuju po formi akcionog obrasca – umesto pilotiranja brodom iz kabine, vaše spejs plovilo gledate iz ptičje perspektive.Najnoviji predstavnik ovog plodnog žanra je Starfarer, indie igra koja unosi pregršt svežih ideja u tried & true koncept putovanja svemirom, trgovine, pljačke, istraživanja, questovanja, borbi sa piratima, investiranja u industriju i drugih pangalaktičkih aktivnosti. Najremarkabilniji elemenat igre je borba, koja je urađena kao hibrid akcije i strategije. Akcioni elemenat svodi se na upravljanje vašim brodom klasičnom kombinacijom WSAD i pucanja i nišanjenja putem miša, te borbenom manipulacijom ostatkom brodova u floti, koju vršite putem taktičke mape. Kontrolisani haos kojim upravljate dok vas polivaju laserima i kupaju plazmom ima zaraznost Star Control super melee moda, uz dodatnu varijablu manipulisanja flotnim resursima. Čak i da u igri nema ničeg drugog, ovo bi bilo dovoljno da datum izlaska masnim markerom zakajmačite na kalendaru.U zavisnosti od vrste broda kojim pilotirate, imaćete više ili manje opcija za kačenje naoružanja i ofanzivno-defanzivnih sistema, sa klasičnim limitima u balansiranju između okretnosti i ubojnosti. Neka oružja su dobra protiv štitova, druga su namenjena bušenju oklopa, dok su treća idealna za razaranje trupa (hull) broda kada mu „obrijete” ova dva stepena zaštite; određeni primerci smešteni su na fiksnim hardpointsima i u stanju su da pucaju samo pravo, dok su drugi montirani na rotacionim turelama koje dozvoljavaju (manuelno ili automatsko) otvaranje vatre pod bilo kojim uglom. Kratkodometni laseri podešeni na „autofire”, recimo, idealni su za borbu sa protivničkim lovcima. Bitna karakteristika svakog broda je flux, odnosno sposobnost da puca i štitovima apsorbuje štetu pre nego što dođe do pregrevanja, koje dovodi do resetovanja sistema i nekoliko sekundi šlajfovanja u mestu (možete ga preduprediti ventiliranjem). U borbi protivniku možete uništavati ili onesposobljavati određene sisteme (motori, štitovi...) ili tačno određeno naoružanje, što zahteva permanentno „čvrkanje” u tačno određeno mesto na trupu. Alfa verzija igre koju smo kušali i njušili imala je vrlo rani open-world modul, u kojem 80 odsto stvari nije radilo, a one koje su funkcionisale to su činile sa placeholder grafikom i mehanikom. Treniranje posede, trgovina, investiranje u industriju i drugi momenti, prema rečima autora, biće deo prvog sledećeg apdejta. Puna verzija Starfarera na tržište će izaći krajem godine, a napredak autorskog tima možete proveriti posetom www.fractalsoftworks.com. Monstruoznu cenu igre od 19,99 dolara možete preduprediti „kliznim” preorderom i kupiti je za 10 dolara, što je suma koja će lagano rasti uporedo sa finalizovanjem igre. Preorder, inače, omogućava trenutan pristup alfa verziji igre i svim budućim apdejtima. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |