TEST PLAY<>
032012<><>

King Arthur II: The Role Playing Wargame

Kreatori King Arthura II sigurno sanjaju o tome da njihovu igru publika doživi kao fantasy verziju Shogun 2: Total Wara, ali takvo poređenje bilo bi über neumesno i nadasve uvredljivo po strateški opal Creative Assemblyja. I pored površinske sličnosti, King Arthur II je obična interaktivna bajka koja plašljivo viri iza strateških kulisa. Slojevi globalno-potezne strategije i real-time taktičkih bitaka služe samo kao ilustracija pripovedanju, imajući minimalne gameplay konsekvence.

Obična interaktivna bajka, koja plašljivo viri iza strateških kulisa.

Za početak, provincije ne možete osvajati po želji (fomorijanske su „neranjive” tokom većeg dela igre), a protivničke armije neće vas napadati, osim ako nisu neposredno vezane za neki od questova. Možete, doduše, zaratiti sa random feudalcem i zauzeti mu teritoriju, ali to nema nikakvu poentu jer igra računa napredak isključivo kroz rešavanje questova. Nikakve tenzije i opasnosti, dakle, nema. Mapa realno služi samo za šetkanje od jednog quest hot-spota do drugog, čijim kompletiranjem odmotavate pojedinačne segmente svakog od pet obimnih poglavlja igre.

Osnovni oblik questa i realno „meso” igre čine mini-avanture, u kojima tok priče usmeravate biranjem jednog od ponuđenih odgovora. Ovaj tzv. „Chose your adventure” segment je daleko, daleko bolje izveden u Space Rangersu 2, jer tamo izbori od igrača često traže logiku ili oštar um; kod Arthura II sve se svodi na nasumičan izbor, najčešće onaj koji vam se čini najdirektnijim, a ishod će u 90 odsto slučajeva biti isti, s jedinom varijablom u vezi s borbom koju „veštim” biranjem možete da izbegnete. Svaku „bajčicu” prati baršunasti glas pripovedača, što igri daje šmek audio knjige.

Nema nikakve tenzije ni opasnosti.

Taktičke bitke na prvi pogled imaju dosta sličnosti sa onima iz serijala Total War – 3D izometrijska ultrazumabilna perspektiva, konjica, teška i laka pešadija, strelci, formacije, varijabilni teren... Sve je nekako tu, ali u stvari ništa nema veze jedno s drugim jer ćete bitke standardno završavati prostim selektovanjem snaga i desnim klikom na protivnika. Moral ne igra nikakvu ulogu, pravac iz koga napadate takođe (što konjicu čini besmislenom), a sem činjenice da strelci lako ginu u meleeu, nismo primetili neke posebne penale pri sukobima „nekompatibilnih” jedinica (na primer, slanje lake pešadije na teško oklopljenu neće dovesti do drastično većih gubitaka na strani lake). Taktičke uzuse dodatno razbija rast iskustva vaših jedinica, koje već posle desetak bitaka postaju toliko moćne da pravila tipa „ne šalji konjicu u frontalni napad na kopljanike” u potpunosti prestaju da važe. Bez obzira na vaše želje i tripove za manevrisanjem, svaka bitka ubrzo počinje da liči na opštu tuču bez plana, sa masom loše animiranih jedinica koje stoje jedna drugoj na glavi. Malo je reći da je sve to potpuno bezveze...

Prvi King Arthur imao je sličan problem, ali u njemu je makar mađija igrala značajnu ulogu, iako se mahom svodila na spamovanje Curse of Shadowsa sa ciljem Age of Empires slišćavanja protivničkih jedinica sa malim healthom (najčešće) strelaca. King Arthur II donosi koncept antimagijskog štita svake armije, koji prethodno treba probiti ispucavanjem magija u prazno. To praktično znači da ćete tokom svake bitke u poznom toku igre na snage protivnika uzaludno ispaljivati desetke vatrenih lopti, munja i kletvi, znajući da se nijedna magija neće probiti pre nego što linija štita dostigne nulu. Ovaj forsirani „automatizam” koji se ne može automatizovati predstavlja okosnicu magijskih sudara u igri, i vrlo je poor kao ideja koja sprečava inicijalno nukovanje.

Sve je nekako tu, ali ništa nema realne veze jedno s drugim.

Još ste tu i ne date se pokolebati? Ako mislite da igrate ovo, sigurno želite više od dva frejma u sekundi, koliko ćete imati po defaultu na mašini sa 64-bitnom verzijom Windowsa 7 u DX11 modu (sa pečom iz sredine februara). Pojurite fajl po imenu CoreTech2_x64_11.exe, izvucite ga kao prečicu i u Privilege Levelu odaberite Run as Administrator. Der-ju-go, petostruko bolje performanse biće samo vaše...

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Kingdoms of Amalur: Reckoning
Unstoppable Gorg
Dustforce
Alan Wake
Dear Esther
Shank 2
Jagged Alliance: Back in Action
Law & Order: Legacies – Episodes 1-3
The Darkness II
Metal Dead
Pineapple Smash Crew
King Arthur II: The Role Playing Wargame
Šta mislite o ovom tekstu?
SOL: Exodus
The Cross Formula
Oil Rush
Cannon Fodder 3
Crusader Kings II
Bunch of Heroes
Titan Attacks
Demolition Inc.
Grand Slam Tennis 2

Plejada zadataka
Pripovedanja ima toliko da će vam posle tridesetak sati, koliko uvodna i glavna kampanja traže za full kompletiranje, pojmovi poput Merlina, Morgane Le Fej i Tir-na-Noga izlaziti kroz sve šupljine na telu. King Arthur II odlazi nekoliko koraka dalje od slobodnog tumačenja škotskih i keltskih mitova, koji su činili osnovu prvog dela, i u magijsko-pripovedačko kazanče ubacuje Rimljane, imperatora Hadrijana i njegov zid, Pikte, Fomorijance iz irskih legendi i druge kerefeke šašavih ostrvljana, praveći lore mešavinu koja balansira između simpatičnog i potpuno suludog. Generalna ideja jeste da u ulozi Arturovog sina Vilijema (Pendragona) očajnički pokušavate da nađete lek smrtno ranjenom ocu, tražeći nestalog čarobnjaka Merlina i očajnički jureći parčiće Svetog Grala zarad zatvaranja interdimenzionih portalâ iz kojih kuljaju krvoločni Fomorijanci. Ovu plejadu zadataka izvršavaćete na pseudolinearan način, bez obzira na formu igre koja sugeriše drugačije.

Platforma:
PC
Potrebno:
Intel Core2Duo / 2 GHz ili ekvivalent, 1,5 GB RAM-a, GeForce 8800 GT ili Radeon 3850
Poželjno:
Intel Core2Quad / 2,4 GHz ili ekvivalent, 2 GB RAM-a, GeForce GTX 460
Veličina:
16 GB download
Adresa:
www .kingarthurii .com

59
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera