FlatOut 3: Chaos & Destruction | Ne znamo kako je došlo do toga da Bugbear Entertainment odustane od rada na nastavku igre koja je prodata u više od tri miliona primeraka, ali znamo da će ovo što je uradila skupina diletanata iz holandske softverske grupe Team 6 razgneviti armiju poštovalaca FlatOuta.Na papiru, Chaos & Destruction nudi mnogo toga. |
Na papiru, Chaos & Destruction nudi mnogo toga. Pre svega, tu je 47 pomahnitalih mehaničkih zveri, koje su podeljene u čak deset kategorija. Na raspolaganju su, tako, klasični muscle automobili, pa njihova sportska braća, potom džipčine namenjene vožnji van asfalta, pa monstertruckovi, ali i otkačene tvorevine kao što su dvospratni autobusi, buldožeri, traktori, tenkovi... Opoziciju možete pokušati da raznesete na nekoj od 60 staza, i to vodeći jednog od 20 otkačenih likova. Kada se na sve to doda i deset igračkih režima (što offline, što online), zaista zvuči kao da treći nastavak igre nudi više nego prethodnici i da je zabava zagarantovana. Ali, onda na red dolazi praksa... Ako se odlučite za igranje kampanje (nazvana je Race), prolazite kroz klasičan scenario. Prvo birate automobil, i to na osnovu njegove brzine, upravljivosti, izdržljivosti šasije, te stepena ubrzanja. Odmah na početku možete promeniti boju i layout šara (biraju se unapred pripremljeni dezeni), odnosno posegnuti za tjuningom koji se obavlja automatski – izborom jednog od predefinisanih šablona. Tjuning šeme razlikuju se od automobila do automobila, te nije svaki model moguće transformisati u brzinsku aždaju, tvrđavu na točkovima ili mašinu za driftovanje. Na svu sreću, drugi automobil moguće je birati pred svaku trku, a granica je samo ono što ste otključali do tog momenta. Znači, nema više zarađivanja novca i njegovog ulaganja u custom delove, nema skladištenja automobila u garaži, nema kastomizacije. Osuđeni ste na stock varijante i unapred definisane zahvate na njima. Prilično dosadno.Od nepotrebno nabudženih svetlosnih efekata često se ne vidi ni put, a kamoli automobil kojim upravljate. |
U trkama može učestvovati do 15 kompjuterski vođenih automobila. Oni na stazi prave neviđeni karambol, koji je praćen nepotrebno nabudženim svetlosnim efektima od kojih se često ne vidi ni put, a kamoli automobil kojim upravljate. Akcija se, doduše, može posmatrati iz tri različita ugla, ali je to više nego malo za popravljanje situacije. Inače, rasturanje okoliša i čukanje oponenata i dalje za rezultat imaju boostovanje turbo skale, ali takve akcije sada dovode do smanjivanja healtha automobila (baš tako je nazvan). Povratiti ga možete korišćenjem turboa. Ovde postoji još jedna novina, koja se ogleda u postojanju tzv. Supermove skale. Ona se puni tako što izvodite skokove i provodite vreme u vazduhu. Kada je napunite, nakratko možete aktivirati neuništivost i slobodno jezditi stazom, bez bojazni od reprekusija. Konačno, valja napomenuti i to da dalje idete jedino ukoliko ste prvi i da za nagradu dobijate nove automobile i staze. Lame! Od starog fizičkog modela nije ostalo ništa! Neverovatno, ali istinito. Automobili su kao nekakave plastične makete koje lebde iznad staze. AI je očajan i ne zaslužuje ni da ga komentarišemo, dok tačku na „i” stavljaju neubedljivi zvučni efekti i muzička pratnja. Vožnja više ne predstavlja nikakvo uzbuđenje – više ćete se zabaviti ako zažmurite i zamislite kako jurcate naokolo „jugom” iz 1989. godine (kažu da je ta „berba” bila najbolja), nego vozeći plastikanere u FlatOutu 3.FlatOut 3: Chaos & Destruction nema apsolutno nikakvu vrednost, bez obzira na to da li ste pasionirani ljubitelj trkačkih igara ili samo casual gamer. Tehničke karakteristike – failed, zanimljivost – failed, prezentacija – failed, fizički model – failed... Zaista treba da budete očajni, pa da za proizvod firme Team 6 izdvojite novac. A ako to uradite, bićete samo besni što je franšiza FlatOut završila kao nekakva loše sprovedena privatizacija. Zvezda je bljesula a onda je otišla u staro gvožđe, gde će biti prepuštena zaboravu javnosti. Šteta! Vladimir PISODOROV | | |