Upitanju je izrazito zabavan „klon” Portala. Reč klon je pod navodnicima zbog toga što Q.U.B.E. sa prvim Portalom deli samo žanr, izvođenje u prvom licu i sterilno okruženje. Zbog toga u prvi mah deluje kao da pruža identično iskustvo, barem što se forme tiče. No, nije tako – zagonetke su drugačije, i ni u jednom trenutku vam se neće učiniti da ponovo igrate nešto što ste već odigrali.Početak igre zatiče vas na podu neobične bele sobe, koja deluje kao samica u ludnici. Nemate pojma ko ste, niti šta tu tražite. Pred vama se pruža naizgled beskonačan hodnik. Nemajući drugog izbora, zakoračujete u – nepoznato, a tako će, nažalost, ostati i posle završetka igre. To je njena ogromna mana, mada vam svakako preporučujemo Q.U.B.E. ako volite da rešavate zagonetke, pošto su sve savršeno logične i veoma zabavne za rešavanje. Osnova mehanike je u posebnoj rukavici, kojom manipulišete raznobojnim kockama. Recimo, plave vas torpeduju u vazduh, crvene su platforme na koje možete da doskočite, ljubičaste okreću sobu po horizontali ili vertikali itd. Na početku napredak ostvarujete pukim aktiviranjem crvene kocke i skokom na nju, da biste kasnije morali da rešavate sve kompleksnije probleme, kojima je ovaj osnovni koncept samo baza za uvođenje novih elemenata. Recimo, u potpuno mračnom nivou moći ćete da „osvetlite” samo jednu vrstu kocke itd. Varijacija ima zaista mnogo. Za jednu relativno kratku igru, Q.U.B.E. je impresivno raznovrstan s obzirom na to da je sva ta raznovrsnost izgrađena na jednom te istom konceptu. Vrhunac igre su prazne kocke koje „bojite” po sopstvenom nahođenju. Tada se pojavljuju najkompleksniji problemi. Inače, Q.U.B.E. u globalu nije mnogo težak, otprilike koliko i Portal 2. Međutim, igra bukvalno nema nikakvu priču! Idete od sobe do sobe, stvari se dešavaju, mehanizmi se aktiviraju, sobe se ruše... A zašto? Ko zna... Mislimo da je to čist bezobrazluk autora, naročito posle veličanstvene storije jednog Portala 2. U skladu s nepostojećom pričom su i ostali gradivni elementi atmosfere. Ovde igru ponovo moramo da uporedimo sa Portalom 2, jer na sličan način pokušava da indukuje uzbudljivu atmosferu – sobe se ruše i čitav kompleks propada pred vašim očima. Q.U.B.E. nema ni t od tenzije kojoj su autori igre težili – zvučni efekti i nedovoljno atmosferična muzika ovde su mnogo gori nego u Portalu, a najgore je to što nema situacija kada ćete se naći van „test soba”. U Portalu ste, bežeći od GLaDOS-a, bili prinuđeni na to da portal gun upotrebljavate u improvizovanim situacijama kako biste sačuvali živu glavu. Ovde se kompleks ruši oko vas, ali – hakuna matata – to vas nikako ne dotiče. Aleksandar ĐURIĆ | | |