Warlock: Master of the Arcane | Potezna strategija made by Paradox Interactive, koja kombinuje izgled i elemente mehanike Civilizationa V sa fragmentima prvih Disciplesa i Age of Wondersa. Na papiru miriše zamamno, ali još je rano reći: „Mljac”.Warlock: Master of the Arcane smešten je u kraljevstvo Ardaniju, proslavljenu po strateškom serijalu Majesty. Paradox je izgleda odlučio da ga „franšizira”, jer uskoro dolazi i Defenders of Ardania, tower defense igra uobličena oko istog fantasy lorea i zemlje. Trenutnu situaciju u Ardaniji, u okviru animiranog uvoda, objasniće vam šonkoneroliki savetnik koga poznajete iz Majestyja, što automatski setuje isti simpatično neozbiljni ton. Beta verzija Warlocka, koju smo probali tokom januara, spada u prilično „rane” bete, onaj nestabilni soj koji poseduje dobar deo elemenata finalne igre, ali bez ikakve politure i optimizacija. Iz tog razloga ne možemo suditi o kvalitetu zapleta (kojeg, naprosto, nema) i finijim strateškim momentima, koji su još u fazi peglanja. Gola strategija čini nam se prilično OK. Na početku igre birate lika i rasu koju ćete voditi (ljudi, zveri i undeadi), uz mogućnost da preciznije podesite osobine lika, bonuse, modifikatore i default spellove. Sledeći ekran baca vas u igru, tačnije na ptičje-poluizometrijsku mapu, gotovo identičnu onoj iz Civa V. Početak sa svakom rasom daje vam po jednu jedinicu kopljanika i strelaca, međurasno uniformne jedinice koje ćete koristiti za početno bazanje po terenu i posetu hot-spotovima koji donose resursni bonus (napušteni karavan, ekstra 40 golda itd. – igrali ste Heroje, znate o čemu pričamo). Sledeća stavka na dnevnom redu je odluka šta graditi. Farmu, ambar, kovačnicu, magijsku kulu ili nešto sedmo? Izgradnja građevina zavisi od raspoložive populacije u gradu, koja automatski, malo po malo, raste u svakom potezu. Za razliku od Civilizationa, raspodela radnika je automatska i ultrapojednostavljena, tako da ne možete imati više zgrada nego ljudi i po potrebi modifikovati proizvodnju. Kad smo već kog toga, vaš grad (možete ih, naravno, imati i više od jednog) proizvodi zlato, hranu i manu, od čega vam ovo poslednje treba za ispaljivanje magija na strateškoj mapi, što je sistem gotovo identičan Age of Wondersu. Defaultne magije možete dopuniti istraživanjem, čiji obim i brzina zavise od broja gradova i magijskih struktura koje ste u njima izgradili. Pre ili kasnije zasitićete se bauljanja po predelu i poželeti da zaratite sa komšijama. Ratovanje podleže pravilima identičnim sa Civilizacijom V: jedna jedinica na jednom polju, terenski modifikatori, automatska borba... U igri postoji i rudimentarna diplomatija, ali je taj segment beta verzije bio prilično nedorađen. Puna verzija najavljena je za drugi kvartal tekuće godine. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |