Majesty 2: Monster Kingdom | Nakon dve porazno loše, neudobne i surovo teške ekspanzije za Majesty 2 ni najmanje nismo očekivali da će treća biti prijatno iznenađenje. Majesty 2: Monster Kingdom ne samo da po svim parametrima oduvava Kingmaker i Battles of Ardania, već za visinu kalpaka i dužinu brkova nadvisuje i domete originalne igre.Tokom igranja stalno smo iščekivali početak horora... Da li će giljotina pasti na prvoj ili trećoj „advanced” misiji? Možda na petoj, koja težinski spada u ekspertsku kategoriju? Početak svake misije ličio je na ulazak u ledenu vodu i očekivanje ultranefer tretmana nalik na nezaustavljive juriše minotaura iz Battles of Ardaniae. Ništa od toga se nije desilo. Kraljevstvo monstruma, težinski i balansno gledano, predstavlja remek-delo u odnosu na prethodnike. Misije su izazovne, ali nikada nefer; opcioni zadaci su teški, ali korist od ispunjenja potcilja savršeno kompenzuje dodatni napor. Vremenski limiti koje ćete imati u nekoliko misija nategnuti su taman koliko treba. Ukupan izazov je projektovan da zadovolji i oznoji Majesty veterane, ali ne da ih iznervira i natera da trgnu penu. Najveća novina ekspanzije nije balans već armijski arsenal. Umesto viteško-plementih fantasy arhetipova, u Monster Kindomu vodićete zveri protiv kojih ste se borili u prethodnim nastavcima. Priča o pobuni sveštenstva i plemstva, gubitku krune i traženju saveznika u monstrumima kojima ste obećali integraciju u društveno-politički život Ardanije prepuna je solidnih fazona i bogata standardno urnebesnim komentarima i naracijom vašeg ličnog Šona Konerija, savetnika koji zaslužuje ekranizaciju u TV seriji ili crtanom filmu. Elem, zvijeri... Armiju vaše Kraljevine monstruma popunjavaćete goblinima, ljudima-pacovima, undeadima, vukodlacima, minotaurima i nečim što liči na murloke iz WoW-a. Neke vrste predstavljaju reteksturirane verzije „dobrih” momaka iz originala (ljudi-pacovi = rogues, goblini = warriori itd.), dok su neki, kao što su vukodlaci i minotauri, manje-više unikatni i ubojti. Neke klase, na primer lichevi koji igraju ulogu magova, neuporedivo su otpornije u odnosu na krhke spellcastere iz originala. Serija manjih i većih (klasnih) balansa dopunjena je novim arsenalom čini, od kojih se najkorisnijim pokazao AoE borbeni debuff. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |