TEST PLAY<>
022012<><>

Dead Block

Treba biti strpljiv – ponovo će se zombiji vratiti na margine interesovanja igračke i filmske publike, gde suštinski i pripadaju. Možda bi se nakon ovakvog uvoda moglo zaključiti da nismo poklonici ove tematike, no to ne može biti dalje od istine. Komercijalizacija ovog treš podžanra i njegov ulaz u mejnstrim popularne kulture doneo nam je u poslednjih nekoliko godina obilje naslova, ali, nažalost, ne i kvalitet. Ispada da je najbolji zombi naslov, pored neprikosnovenog serijala Left for Dead, fenomenalni Plants vs. Zombies. Kada se publika zasiti oživljenih mrtvaca svih vrsta, a pre ili kasnije hoće, pravljenje sličnih igara biće ostavljeno entuzijastima, i tek tada se možemo nadati dobroj zombi igri. Jedan od takvih naslova, koji inače s nestrpljenjem očekujemo, može biti Dead State, koji će „izaći onda kad bude gotov” (takva blizardovska filozofija uliva nam nadu da beskompromisni survival RPG neće biti preveliki zalogaj za mali, nezavisni DoubleBear Productions).

Grafički igra izgleda kao da je napravljena početkom milenijuma.

Pred nama je Dead Block (možete li da se setite zombi naslova koji nije sadržao reč dead ili zombie?), mešavina akcije u trećem licu i tower defence koncepta, igra koja po izvođenju najviše podseća na odlični Orcs Must Die! Nažalost, tu se svako poređenje sa ovim sjajnim sleeper hitom od pre dva-tri meseca završava – ništa od zaraznosti, dobre atmosfere, nepretencioznog humora ili odličnog izvođenja ovde nećete naći.

Igra je smeštena u pedesete godine prošlog veka, po uzoru na žanrovsku okosnicu, Romerov „Night of the Living Dead”. Zadatak na svakom nivou je jednostavan – postavljajući zamke i utvrđujući se u kući, treba da preživite talase nadirućih zombija. U igri možete voditi jednog od tri raspoloživa lika – radnika sa stajlingom „Village People” (brčoni i tesna atletska majica su, izgleda, bili hit na američkom srednjem zapadu polovinom prošlog veka), debeljuškastog klinca izviđača ili namrgođenu tamnoputu policajku. Svaki od likova može da postavlja specifične zamke koje bi trebalo da uspore ili unište zombije. Da biste postavljali zamke na vratima, odnosno utvrđivali prozore, potrebno je imati materijal, koji se dobija demoliranjem nameštaja i ostalog pokućstva, odnosno pronalaženjem delova koji su nasumično rasuti po nivou.

Po izvođenju najviše podseća na odlični Orcs Must Die!

Iako na papiru izgleda interesantno, u praksi svaka zabava biva pregažena zaglupljujućom repetitivnošću, jer se sve misije, počev od tutorijala do poslednjeg nivoa, svode na jednu istu stvar – zabarikadiraj prozore, postavi po koju zamku, polupaj sve po kući i istraži svaki ćošak. Vrhunac gluposti je činjenica da se nivo ne kompletira ubijanjem dovoljnog broja zombija (oni se spawnuju unedogled), niti preživljavanjem određenog perioda vremena, već tek pronalaženjem gitare, pojačala i zvučnika, nakon čega sledi mini-igra u Guitar Hero maniru (!). Tek uspešnim kompletiranjem ove deonice, koja gradacijski postaje sve teža kako kampanja napreduje, svi zombiji na nivou će umreti (verovatno od sramote).

Iako se tokom kampanje otključavaju nove zamke, oružje i mogućnost nadogradnje arsenala, zbog koncepcijskih propusta dovoljno je na početku brzo polupati malo nameštaja, staviti daske preko svih otvora i baciti se na istraživanje kuće u potrazi za „artefaktima”. Kad se tome doda i velika brzina klinca, koji prostim kruženjem oko gomile protivnika ostaje nepovređen (što verovatno ima veze i sa lošom detekcijom sudara i nanete štete), Dead Block prestaje da bude izazov. To može biti i posledica naše navike da eksploatišemo svaku rupu u mehanici igre, ali zaista je teško zamislivo da će i najveći poklonici žanra imati dovoljno volje da se užive i „rolplejuju” igru na način na koji je to zamislio razvojni tim. S obzirom na to da svaka akcija u igri (od napada, preko postavljanja zamki, uništavanja nameštaja ili istraživanja) zahteva besomučno lupanje po jednom, drugom ili oba tastera miša naizmenično, pola sata i nekoliko hiljada klikova kasnije Dead Block je siguran kandidat za brzi uninstall.

Klasičan primer dobre ideje koja je upropašćena velikim koncepcijskim propustima.

Multiplayer mogućnosti su ograničene samo na co-op, koji pritom ne podržava online igranje (mada je teško zamislivo da bi iko traćio vreme igrajući Dead Block u LAN-u). Inače jednostavan recept za prelazak nivoa u ovom slučaju postaje još lakši, bez obzira na veću količinu zombija u misiji. Dok vaš saborac trčka unaokolo i zamandaljuje kuću, vi se lagano možete baciti na traženje izlaza sa nivoa, za šta nije potrebno više od nekoliko minuta. Vrhunska zabava, nema šta.

Dead Block je klasičan primer dobre ideje koja je upropašćena velikim koncepcijskim propustima i porazno pojednostavljenim izvođenjem (a da ne pominjemo ni to da smo na trend umetanja mini-igara i gde treba i gde ne treba alergični kao Volovic na kikiriki).

Vukašin STIJOVIĆ

 
FlatOut 3: Chaos & Destruction
Rochard
Explodemon
Dead Block
Šta mislite o ovom tekstu?
Renegade Ops: Coldstrike
Defense Grid: You Monster
Duke Nukem Forever: The Doctor Who Cloned Me
Sword of the Stars II: Lords of Winter
Skydrift
Portal 2: Peer Review
Scoregasm
Nitronic Rush
Proun
Dead Mountaineer’s Hotel
Choplifter HD
Magicka: The Stars are Left
Q.U.B.E.
Bloons Tower Defense 5
Sonic Generations
Alien Hallway
Skylanders: Spyro’s Adventure
Pitiri 1977
Atom Zombie Smasher
Stealth Bastard
GoldenEye 007: Reloaded

Bedan izgled
Grafički igra izgleda kao da je napravljena početkom milenijuma – isprane teksture, sveopšti nedostatak poligona koji rezultuje gotovo jednako bednim izgledom igre bez obzira na podešenu rezoluciju, ili nedostatak naprednijih opcija samo su neki od primera. Ovo se ne može pripisati već vremešnom Unreal 3 endžinu (pošto je odnedavno Unreal Development Kit postao skoro besplatan za komercijalnu upotrebu, verovatno možemo očekivati sličnu navalu šodera svake vrste sa etiketom Epicovog endžina). Zvuk je nešto bolji, pre svega zahvaljujući upotrebi rok numera iz tog perioda (njih nema mnogo, ali verovatno vam neće dosaditi pre nego što se nasmejete od muke i pošaljete igru u Recycle Bin).

Platforma:
PC
Potrebno:
Core 2 Duo E1500 / 1,6 GHz, 512 MB RAM-a, ATI Radeon HD 2600
Poželjno:
Dual Core / 3 GHz, 2 GB RAM-a, GeForce 8800 GS
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .deadblock .com

45
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera