TEST PLAY<>
072011<><>

Terraria

Kopaj, bori se, istražuj, gradi”. Nema boljeg načina da se opiše nova indie senzacija pod nazivom Terraria, inače delo četvoročlanog (anonimnog) tima Re-Logica. Iako je po igri osuta paljba jer je navodno u pitanju „samo 2D varijanta Minecrafta” (koji ni sam nije toliko originalan), činjenica je da Terraria obara rekorde prodavanosti na Steamu, što je samo dodatan motiv autorima da nastave sa pumpanjem novih sadržaja i poboljšanja inicijalne igre (trenutno je aktuelna verzija 1.04).

Najveći kvalitet Terrarije istovremeno se može smatrati i njenom najvećom manom. Sandbox karakter igre u punom značenju te reči podrazumeva ogroman svet koji je pred vama i koji vam je na raspolaganju za istraživanje. Ne postoje tutorijali, misije, jasno definisani putevi ili ciljevi šta da radite. Sve je na vama i vašoj motivisanosti da eksperimentišete i istražujete, postepeno učeći logiku po kojoj igra funkcioniše. Okvirna priča jednostavno ne postoji. U ulozi ste maljčika koji je, poput brodolomnika na pustom ostrvu, „izlegnut” na fantazijski svet Terarije sa šturim instrukcijama obližnjeg AI vodiča. Dok Sunce polako izlazi na horizontu, na vama je da se organizujete i osmislite kako ćete preživeti nadolazeću noć u kojoj Terariju pohode zombiji i, u daljem toku igranja, mnogo nečastivije sile.

Od alatki na raspolaganju imate samo primitivnu sekiru i pijuk, koji će vam biti najbolji prijatelji u početnim fazama preživljavanja. Obaranjem drveća i prokopavanjem zemlje i kamenih formacija prikupljate bazni materijal za izradu jednostavnog zaklona, koji treba da vam posluži u dugim i opasnim noćima. Izrada početnih predmeta moguća je u bilo kom trenutku, ali samo pravljenjem workbencha (nalik Minecraftu) otvaraju vam se opcije za izradu složenijih predmeta ili njihovih kombinacija (uz obavezno pravljenje peći koju ćete koristiti za topljenje ruda i kasnije metalurške zahvate pri izradi naprednije opreme). U praksi se to izvodi prilično jednostavno: stanete pored radnog stola (ili pomenute „furune”), pritisnete taster ’Esc’ (kojim pozivate i kompletan inventar) i, u zavisnosti od trenutne građe koju ste prikupili, kreirate određene predmete ili delove opreme. Pukom obradom drveta, na primer, možete napraviti primitivne drvene mačeve, platforme (nezaobilazne prilikom gradnje vaših habitata jer omogućavaju slobodno kretanje) ili drvene blokove kojima „krečite” pozadinu zgrada kako biste sprečili slobodan respawn neprijatelja u enterijerima. Drvo i sluz (koja ostaje iza palih blob protivnika) i eto baklje za osvetljavanje tokom noći (ili u pećinama), strela plus baklja i eto zapaljivih projektila, srebrne poluge (iskovane od sirovina) i nakovanj, i na malog junošu možete nabaciti srebrni oklop... Broj kombinacija je ogroman i naprosto tera na sve složenije i opasnije ture istraživanja terena i prikupljanja novih resursa.

Pravljenjem jednostavnih kućica koje će ispoštovati minimum „urbanističkog” plana (drveni zidovi, pomenute pozadine i osnovni nameštaj – sto, stolica i radna klupa) privlačite lutajuće NPC karaktere (trgovci, medicinske sestre, prodavci oružja...) koji će se nastaniti u vašem malom mistu. Pored očiglednih koristi i usluga koje pružaju, NPC-ovi su korisni i zato što smanjuju broj spawnovanih i lutajućih creepova oko sela/grada (a to s druge strane iziskuje i nezanemarljive arhitektonske zahvate sa dostupnim resursima kako biste stvorili optimalne stambene jedinice na nepristupačnom terenu).

Da se sve ne bi svelo samo na podvige mlađanih igrača-neimara, glavno „meso” igre (jednom kada ojačate i stvorite jaku bazu resursa) čine Bijomi. U pitanju su (udaljeni) tematski lokaliteti prepuni različitih opasnosti (u vidu naprednijih protivnika i opasnih boss čudovišta), ali i krcati naprednijim lootom i drugim exploitima. Corruption (nalazi se daleko na jednoj od strana), Hell (do kojeg stižete upornim kopanjem u dubinu, je l’), Floating Islands (visoko iznad nivoa tla), Dungeons (na krajevima sveta, tj. mape), opasna nadzemna i podzemna džungla i slično. Pored toga, nasumično (ili izvršavanjem specifičnih radnji) igra će vas „častiti” i dodatnim aktivnostima: meteorskim depozitom (koji za sobom ostavlja dragocenu meteorsku sirovinu), Blood Moon noćima (u kojima zombiji imaju sposobnost da otvaraju vrata vaših kuća), trolovske invazije (po sličnom principu), summonovanje bizarnih i moćnih čudovišta (Eye of Cthulhu i Eater of Worlds) i slično.

Neke sitnice u gameplayu mogle bi dodatno da se ispeglaju. To se odnosi na nepostojanje informacija unapred o tome šta je moguće craftovati i čime (samo ako imate određene resurse biće vam otvorena i mogućnost izrade). Manipulacija inventarom pomalo je nezgrapna (predmete koje želite da koristite prvo morate da postavite u početnu traku sa 10 slotova), a na pomenutom item baru dotični slotovi nisu numerisani, što je nepratkično tokom igranja. Takođe, potencijalno ubacivanje prâvih, konkretnih questova, scenarija i kampanja bio bi pun pogodak za eventualan nastavak (ili DLC pakete).

Igru je preporučljivo igrati u društvu (do osam igrača po serveru), sa očekivanom ludnicom koja nastaje na ekranu, bilo timskim igranjem ili gradnjom bilo u player vs player obračunima. Na sajtu www.gritbit.com/2011/06/top-10-terraria-builds možete pogledati neke impresivne (i superfunkcionalne) konstrukte koje su napravili uporni i talentovani graditelji-amateri.

Aleksandar DINIĆ

 
Duke Nukem Forever
Hydrophobia: Prophecy
Last Half of Darkness: Society of the Serpent Moon
Dungeons & Dragons: Daggerdale
Dungeon Siege III
Hunted: The Demon’s Forge
Alice: Madness Returns
Fallout: New Vegas – Honest Hearts
Ancients of Ooga
Frozen Synapse
Pride of Nations
Storm: Frontline Nation
Red Faction: Armageddon
Dirt 3
Capsized
Beep
Terraria
Šta mislite o ovom tekstu?
Little Big Planet 2
Mortal Kombat 9

...još jedno mišljenje
Iako je očigledno inspirisana Minecraftom, Terraria više naginje metroidvania žanru. Nedostatak treće dimenzije i nemilosrdni spawn-rate umnogome ograničavaju ulogu Terrarije kao kreativnog oduška. Njena snaga leži u brojnim predmetima, protivnicima i okruženjima na koje ćete naići. Nažalost, skoro sav sadržaj videćete za oko 20 sati igre. Nakon toga vam preostaje da nađete PvP server, igrate sa prijateljima online, te čekate obećani besplatni sadržaj ili mogući izlazak mod alata. Koliko para, toliko i muzike.mko

...još jedno mišljenje
Iako je još zvanično u beta fazi, Minecraft ne samo što je stekao svojevrstan kultni status, već je počeo da vrši i uticaj na razvoj indie scene. Terraria je očigledno inspirisana Minecraftom, ali njegov koncept predstavlja na znatno pitkiji i jasniji način. Teško je objasniti zbog čega je jedna ovako rudimentarna 2D platforma toliko zarazna, pa vam toplo savetujemo da je lično isprobate. Nedostatak tutoriala ne treba nužno da vas odbije – Internet je pun različitih wikija koji samo čekaju da vam olakšaju život.vip

Platforma:
PC
Potrebno:
Intel Pentium 4 / 1,6 GHz ili AMD Athlon XP 1700+, 512 MB RAM-a, 128 MB DircetX9 Shader Model 1.1 kompatibilna grafička kartica
Potrebno:
Intel Pentium 4 / 1,6 GHz ili AMD Athlon XP 1700+, 512 MB RAM, nVidia GeForce 8500 GT ili ATI Radeon HD 3650
Veličina:
200 MB (download)
Adresa:
www .terraria .org

86
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera