TEST PLAY
Na vašu i našu sreću, igra australijske kompanije 2pt Interactive nema nikakve veze sa kanadskim filmom iz 1984. godine sa kojim deli naslov. Dakle, nećemo biti u prilici da se bavimo osmišljavanjem TV emisije o aerobiku i svim izazovima koji nas čekaju na putu do slave, već nečim posve drugačijim. Glavni izazov nije obavljanje misija u bestežinskom stanju, nego puko kretanje i baratanje objektima Svemirskim modulom pristajete na orbitalnu stanicu i odmah krećete sa njenom „popravkom” i „puštanjem” u rad. Radnja igre odvija se u dalekim sedamdesetim godinama prošlog veka, što znači da nemate pristup fancy dodacima i gedžetima, ali i da vam je komunikacija sa kontrolom misije (barem na početku) ograničena na prastari teleprinter. Naravno, „operišete” u bestežinskom stanju, pa obavljanje misija, zapravo, i nije glavni feature igre - u pitanju je kretanje i baratanje objektima. Ovo je ujedno i najsvetlija i najtamnija tačka Heavenly Bodiesa, jer su kontrole teške za savladavanje i u najmanju ruku čudne. Na pozitivnoj strani spektra je podatak da je sve zasnovano na realnom fizičkom modelu, te da ga je moguće postaviti u jedan od tri radna režima: realističniji, onaj u kom se lakše upravlja ili balansirani. Upravljanje kosmonautom u pojedinim trenucima toliko frustrira, da su i obični zadaci (na primer, otvaranje vrata) pravi pain in the... Od pomoći nije ni to što uputstva za misije dolaze iz stručnog „almanaha”, radne knjižice u kojoj su upisane instrukcije, šta, gde i kojim redosledom treba da se obavi. Pretpostavljate, mape nema, pa tišina i hladnoća svemira u trenucima frustracije mogu da postanu preveliki teret čak i za one sa najdebljim živcima. No, vratimo se upravljanju i podatku da igru ni ne počinjete ukoliko nemate kontroler. Posebno možete da ispružite levu, a posebno desnu ruku. Sa obe možete da se uhvatite za različite predmete i objekte, dok noge možete da savijete (opet, odvojeno) i odbacite se od pregrada ka delu prostorije u kojem želite da se nađete. Posebno su zaguljene situacije u kojima je potrebno držati rukom predmete i u isto vreme ih pomerati, a kada se na sve to doda i situacija da morate da se krećete, jasno je da je bostan obran. Još jedan otežavajući faktor je to što zbog rotiranja oko sopstvene ose često ne znate gde je levo, a gde desno i tu bi od velike pomoći bilo da su autori primenili relativne umesto apsolutnih kontrola (kada ste naglavce, leva ruka postaje desna i obrnuto). Takvu nelogičnost kod komandi veoma je teško pojmiti i savladati, kao da je igra namerno izvedena tako, zarad veštačkog stvaranja izazova. Ne dozvolite da vas početni jednostavni zadaci uspavaju, jer će se njihova zahtevnost vremenom povećavati. Tu na scenu stupa stvar koja nam se izuzetno dopala - Heavenly Bodies moguće je igrati i u kooperativnom režimu, sa ljudskim saigračem. Nažalost, ovo je moguće samo u lokalu, jer online podrška (barem za sada) ne postoji. Ako ništa drugo, prilikom co-opa nećete imati turobni osećaj praznine kosmosa i odagnaćete samoću kojom igra odiše. Odabirom 2D grafičkih rešenja i relativno jednostavnog prikaza koji, uzgred, može da se „prevuče” efektom grain, autori su pogodili sam centar mete. Na pravi način dočaran je look & feel sedamdesetih godina i sa te strane nemamo nikakvih zamerki. Ono što možemo da spočitamo odnosi se na pokrete kosmonauta koji pre podsećaju na lutke kojima su zglobovi vezani koncem. Upravo na tim mestima je moguće iniciranje pokreta, pa modeli ne deluju kao ljudske figure, nego manequin lutke. Osim neprirodnih kretnji, tu je i osećaj da se udovi u pojedinim situacijama prebrzo pomeraju, kao da ih neka nevidljiva sila vuče na jednu stranu. Nema „usporenih” pokreta kosmonauta iz autentičnih snimaka iz svemira. Ako uspete da „pobedite” upravljački sistem igre, Heavenly Bodies doneće vam sate i sate kvalitetne zabave, pogotovo ako se udružite sa nekim. S druge strane, vrlo lako može da vam se desi da ni uz joypad ne možete da savladate zakonitosti kontrola i tada igri, jednostavno, nema spasa. Neće joj pomoći ni to što košta nepunih 17 evra. Potrebno: Core i5-4400E / A6-9225, 6 GB RAM, GeForce GTX 660 / Radeon HD 7850, 2 GB VRAM, Windows 7 (64-bit) Ova igra je: logička „zezalica” u svemiru zasnovana na realnom fizičkom modelu Platforma: Windows, macOS, PlayStation 4/5 Veličina: 1,6 GB Studio: 2pt Interactive Izdavač: 2pt Interactive Adresa: heavenlybodiesgame.com PEGI: 3 77
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Majorana 1 Kvantna topologija Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule... AMD Ryzen 9 9950X3D Jedan, da svima vlada Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju... Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G I za kreativce, i za igrače Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista... Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX) Fantastična zver i kako je kupiti (3) Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže... Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki Najbolji od najboljih PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara... Apple iPhone 16e Malo muzike za mnogo para Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije... Cemu 2.6 Wii U emulacija Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U... .rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G Mnogo eNoviteta U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke... Trgovinski rat Istoka i Zapada Velika igra, nesagledive posledice Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene... South of Midnight Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”... |
||||||||||