TEST PLAY<>
082018<><>

Lumines Remastered

Pre trinaest godina imali smo priliku da igramo originalni Lumines: Puzzle Fusion, prvo na ručnoj konzoli PlayStation Portable, a zatim i na PC-u. Ova dinamična logička igra, koja objedinjava mehaniku srodnu legendarnom Tetrisu sa originalnim audio-vizuelnim karakteristikama (koje u određenim situacijama i same mogu da predstavljaju izazov), tokom godina je doživela mnogo verzija i nastavaka. Kao što je slučaj sa modnim trendovima i kod popularnosti određenih tipova i žanrova igara, takođe postoji određeni stepen cikličnosti. Tako je sada, zbog toga što brojni indie i VR naslovi koriste varijantu Tetris šablona, zapravo idealno vreme za renesansu Luminesa.

Lumines Remastered je osveženje dinamične logičke igre koja objedinjava mehaniku srodnu legendarnom Tetrisu sa originalnim audio-vizuelnim karakteristikama

LUMINES REMASTERED (sam izdavač je stilizovao naslov agresivno velikim slovima) predstavlja osveženje originalne igre za aktuelne igračke platforme. To znači da ovaj remaster nije ekskluziva za jednu platformu, već cilja širu publiku na svim modernim sistemima. Ipak, zbog prirode originala, koji je lansiran na ručnoj konzoli, i vibracije, koja je bila sastavni deo igračkog iskustva, autori igre ne taje da im je ugođaj koji će imati igrači na Switchu bio na prvom mestu tokom razvoja. Fanovi originala se sigurno pitaju ko se to latio osvežavanja ove specifične tinejdžerske igre, a odgovor je – autor originala lično. Tetsuja Mizuguči, nekadašnji vođa Seginog igračkog odeljenja i čovek koji je, pored originalnog Luminesa, odgovoran za naslove kao Rez, Sega Rally Championship i Space Channel 5, nedavno je osnovao sopstveni studio Enhance Games. Njegov prvi projekat u novom studiju je upravo ažuriranje igre koja ga je proslavila.

Ukoliko niste imali prilike da se ranije sretnete sa ovom igrom, evo kratkog objašnjenja šta je zapravo Lumines. U pitanju je specifična varijacija na temu Tetrisa utoliko što sa vrha ekrana padaju dvobojni, kvadratni elementi, sačinjeni od četiri manja kvadrata. Na prvi pogled može da se učini da je Lumines višestruko jednostavniji od slavnog starijeg rođaka jer je „bunar” prilično velik (16x10 polja horizontalne orijentacije), elementi koji padaju su isključivo kvadrati, plus – kada veliki kvadrat dodirne podlogu, on ne ostaje celovit, nego njegove manje komponente nastavljaju da padaju. Zbog toga struktura koju gradite u Luminesu nikada ne može da ima rupe kao ona u Tetrisu. Ipak, izazov je u načinu na koji se elementi sklanjaju sa igračkog polja. Umesto popunjavanja horizontalnih redova, kao u Tetrisu, u Luminesu je potrebno spojiti četiri manja kvadrata boje u veći istobojni kvadrat (ili veću figuru iste bolje čija osnova je jedan veliki kvadrat), ali to nije sve! Sklopljena figura ne nestaje sa ekrana u trenutku spajanja, nego tek kada ih „pokupi” takozvani timeline, vremenska linija koja se kreće sleva nadesno, prateći ritam muzike. Dobitna strategija za uspešno igranje Luminesa na duge staze podrazumeva praćenje timelinea i dopunjavanje sklopljenih figura dodatnim kvadratima, kako biste dobili značajne bonuse kada timeline prođe. Ukoliko ne spustite oblik dovoljno brzo, on će sam pasti, a partija je gotova, klasično, ako se bunar napuni do vrha.

Na Switchu i džojpedima sa force feedbackom dodatni element igračkog iskustva postaje vibracija kontrolera u skladu sa ritmom muzike.

Ovo objašnjenje mehanike može da deluje komplikovano zato što sama mehanika jeste kompleksna, ali u praksi su stvari veoma jasne i krajnje dinamične. Kako postignuti rezultat raste, povećavaju se nivoi težine. Sa težinom se menja i ritam muzike (a sa njim i brzina kretanja timelinea), kao i skinovi elemenata koje slažete i pozadine iza igračkog polja (koje nisu statične, već imaju animirane elemente i efekte). Sve te komponente sve više opterećuju vaše oči i uši i čine igru sve izazovnijom. Na džojpedima sa force feedbackom dodatni element igračkog iskustva postaje vibracija kontrolera u skladu sa ritmom muzike, dok na Switchu, zahvaljujući tehnologiji HD Rumble, na vibraciju utiče i kretanje objekata na ekranu.

Dok je nekome kao tvorcima originalnog Tetrisa bilo dovoljno što su napravili naslov sa inventivnom mehanikom, Mizuguči je igri dodao još jedan sloj zasnovan na izgledu i kolekcionarstvu. Naime, Lumines Remastered, baš kao i originalna igra, okreće se oko otključavanja i skupljanja svega i svačega, od vaših portreta i muzike, preko skinova za kvadrate u igri i pozadina, i svi se mere desetinama. Najbolje od svega, sve ovo se otključava isključivo igrom, bez ikakvih lootboxova ili sličnih „mehanika za dodatnu monetizaciju”.

Novi Lumines je, kao i originalna varijanta igre, festival kvalitetnog i pametnog dizajna i naslov koji će obradovati svakog fana brzih logičkih igara.

Kao da sve ovo nije dovoljno, igra ima sedam osnovnih modova i sedam pod-modova. Uslovno rečeno „glavni” mod je Challenge, jurnjava za najboljim rezultatom uz pokušaj da se dosegne 105. nivo i pritom otključa veliki broj bonusa. Time Attack vas izaziva da postignete što bolji rezultat za jedan, tri ili pet minuta. Modovi Mission i Puzzle pred vas stavljaju specifične zadatke sa finalnim ciljem – ili da sklonite sve kvadrate sa table ograničenim brojem poteza ili da za ograničeno vreme kvadratima „nacrtate” određene oblike. Za one kojima sav šareniš Luminesa nije dovoljan, tu je i mod za editovanje skinova, a na kraju su i dva „borbena” moda. 2P Battle je borba protiv drugih igrača preko mreže, a VS CPU je borba protiv računara. U oba borbena moda igrači slažu oblike na zajedničkoj tabli 16x10, podeljenoj po sredini dinamičkim separatorom. Igrač koji brže i bolje sklapa kvadrate pomera separator u protivničku stranu, dok mu se „bunar” potpuno ne suzi i partija bude nepovratno izgubljena. Za razliku od klasičnih partija koje traju dugo, ovi borbeni mečevi su veoma kratki i napeti, sa eksplozivnim razvojem situacije.

Za petnaest evra, koliko košta na Steamu, Lumines Remastered nudi sate, dane i nedelje opsesivnog slaganja šarenih kvadratića dok se boje tope, sve do tačke kada tokom normalne svakodnevice počinjete da slažete kvadrate oko objekata koji vam se nađu u vidnom polju. Novi Lumines je, kao i originalna varijanta igre, festival kvalitetnog i pametnog dizajna i naslov koji će obradovati svakog fana brzih logičkih igara.

Dragan KOSOVAC

 
The Banner Saga 3
The Crew 2
Laser League
MXGP Pro
The Spectrum Retreat
Super Bomberman R
Mothergunship
Mugsters
Youropa
Lumines Remastered
Šta mislite o ovom tekstu?
Lust for Darkness
Unworthy
The Path of Motus
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered

Platforma:
Windows, MacOS, Switch, Playstation 4, Xbox One
Potrebno:
Core i3 3220 / ekvivalentni AMD, 4 GB RAM, GeForce GT 6xx / Radeon HD 7xxx/ Intel 4000, 1 GB VRAM, Windows 7 64-bit
Poželjno:
Intel Core i5 3450/ ekvivalentni AMD, 8 GB RAM, GeForce GT 750 / ekcvivalentni Radeon, 2 GB VRAM, DirectX 11
Veličina:
2 GB
Adresa:
luminesremastered .com

85
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera