Naivno smo pomislili da će Milestone ove godine odustati od MXGP šampionata. Supercross, s početka godine, izgleda je bio samo šlagvort za ono što sledi – Pro verziju MXGP-a, naslov koji predstavlja svojevrsnu krunu onoga što je italijanska kompanija radila poslednjih godinu dana. Iako naziv ne sugeriše tako, sve je bazirano na prošlogodišnjoj sezoni, a to dalje znači da igrom defiluju svi vozači i sve registrovane staze iz šampionata sezone 2017.MXGP Pro predstavlja krunu svega na čemu su u italijanskom studiu Milestone radili poslednjih godinu dana. |
Prva stvar koju ćete primetiti je da MXGP Pro izgleda sjajno! Dok grudve blata ispaljene sa kroserica ispred lete ka vama, ne možete da sklonite pogled sa preoranog puta kojim se krećete. Motori ostavljaju tragove na koje možete da naletite – tu su bare, odsjaj sunca koji kao da je zarobljen na površini kišom okupane zemlje... Okoliš i objekti pored staze takođe su odlični, pa možemo da kažemo da je Milestone konačno stupio na AAA scenu kada su grafička rešenja u pitanju. Modeli motora su, kao što smo i navikli, izuzetno detaljni, dok nam se posebno svidelo kako vozačev kombinezon „podrhtava” pod otporom vazduha koji neustrašivo sečete jureći ka kapiji cilja, blatnjaviji i zamazaniji nego pre samo jedne krivine. Promenljive vremenske prilike takođe su tu, nažalost ne i njihova dinamička smena, dok su na meniju i noćne trke. Krećete sa dna, birajući jedan od dostupnih modela motora renomiranih proizvođača (Yamaha, KTM, Honda, Kawasaki, Suzuki...). Novina je što se pored „obične” kampanje sada može pokrenuti i njen ekstremni komplement. Ovde ne postoji mogućnost da vreme vraćate unazad, ne možete da očekujete ni arkadni fizički model, a bićete i pred izazovom da ručno manipulišete prednjim i zadnjim kočnicama. Tu je i imperativ tweakovanja položaja vozača „na sedištu”, i to ne samo na pravcima ili u krivinama, već i za vreme izvođenja skokova. Fizički model je blago promenjen, čime je napravljen još jedan korak ka sferi simulacija. Zadnji točak daleko više beži nego ranije, što vam u kombinaciji sa razdvojenim kočionim sistemom konačno daje mogućnost oštrijeg ulaska u krivine, uz spektakularne driftove koji sa površine podižu tone blata. Kao što smo nagovestili, podloga igra daleko veću ulogu nego ranije i dopalo nam se što autori idu ka razvijanju odvojenog fizičkog modela koji će simulirati njeno „ponašanje”. Trenutno, tragovi koje pravite ne mogu da izazovu razliku zbog koje ćete morati da razmislite o promeni putanje, ali je zato na raspolaganju nekoliko različitih vrsta podloga: od „debelog”, gnjecavog blata, preko mokre prašine, pa sve do skorele zemlje koju kidate kramponima kao da rendate sir na trenici.Iako su promene na tehničkom planu vidljive (i pozitivne), autori izgleda nisu imali dovoljno vremena da se pozabave suštinom – sadržajem. |
Sve što smo do sada rekli o MXGP Pro navodi na zaključak da je Milestone dobro obavio posao i da je igra puna goodiesa koji opravdavaju upgrade. Nažalost, iako su promene na tehničkom planu više nego vidljive, autori izgleda nisu imali dovoljno vremena da se pozabave suštinom. Kampanja je više nego bleda, i to zbog podatka da, sem trkanja, tokom njenog trajanja nemate šta drugo da radite. Monotoniju donekle razbijaju mini-zadaci koje dobijate od sponzora, ali i to pada u vodu kada znate da se nagrada pretače isključivo u novac i slavu. Što je najgore, zarađeni novac tokom kampanje ne možete da trošite, već ih koristite za buildovanje motora i kupovinu dodatne opreme potpuno odvojeno. Slava je unekoliko važnija jer se koristi za pristup moćnijim sponzorima koji vam kao nagradu ustupaju na korišćenje delove za motor. Ukoliko ne uspete da ispunite postavljene zadatke sponzori mogu i da se povuku, ali za vreme trajanja „prelaznog roka” možete da odlučite i da ih sami zamenite, da pređete na drugu klasu takmičenja ili da sednete na novi motor. Sve što smo do sada rekli važi za takozvane tehničke sponzore, a pored njih možete da imate i glavnog koji vam zadatak izdaje na nivou sezone. Možemo da kažemo da je primenjeni sistem odavno prežvakan i da je do potrebne „dubine” moglo da se dođe implementiranjem mogućnosti razvoja motora i bližom saradnjom sa mehaničarima koji bi vam postavljali zadatke tokom trkačkog vikenda. Nedostaju i pozivni eventovi koji su zamenjeni virtuelnim poligonom, vašom privatnom stazom, na kojoj se nalazi tridesetak izazova koje bistrite nevezano za kampanju. Oni su tutorijalnog karaktera pa se samim tim i ne mogu smatrati klasničnim eventovima. Trke su izuzetno napete i držaće vas na ivici stolice. Fizički model i konfiguracija terena će se pobrinuti za to, pre nego AI vozači. Na stazi je izuzetna gužva, s obzirom na to da se takmičite protiv 21 protivnika koji voze u prilično tesnoj formaciji. AI je više nego prosečan i predvidiv, a manje iskusnim igračima predstavljaće problem već na početnim nivoima težine zbog naglašenog disbalansa. Ono što će vas prilično nervirati je gubitak vremena nakon automatskog respawnovanja koje se obavlja nakon padova i sudara sa objektima pokraj staze. Takođe, to što ležite na zemlji protivnicima uopšte ne smeta – prelaze preko vas i vaše mašine kao da ne postojite i uopšte ne gube vreme kada se na stazi dese hazardne situacije. S obzirom na to da sami retko greše, to vam ne ostavlja puno manevarskog prostora, ali ako je za utehu, bar nećete iskusiti ničim izavane i padove na koje na prvi pogled niste mogli da utičete. Za razliku od prethodnih verzija igre, u ovom departmentu postoji odličan balans. Ako u ovom momentu ulazite u svet kroserica, blatnjavih staza i neustrašivih vozača, MXGP Pro je igra koja se preporučuje sama. |
Ako u ovom momentu ulazite u svet kroserica, blatnjavih staza i neustrašivih vozača, MXGP Pro je igra koja se preporučuje sama. Dobar fizički model, licenciran MXGP svet, pravi vozači, pravi motori, prave staze... Povrh svega, tu su i odlične „tehnikalije” i sigurno je da ćete uživati. S druge strane, onima koji od ranije brode u ovim vodama Milestone nije pripremio mnogo stvari koje će ih oduševiti. Prepoznatljiv layout igračkih modova i kampanja koja ne donosi mnogo iznenađenja nedovoljni su razlozi da zavučete ruku u džep i izbrojite 50 evrića. Osim ako niste tvrdokorni ljubitelj ove sportske discipline, u tom slučaju vam spasa nema. Vladimir PISODOROV | | |