PRVI UTISCI
Gunner, HEAT, PC!
Danilo LUKINOVIĆ
1. oktobar 2022.

Studio Radian Simulations LLC ide putem kojim se ređe ide, nudeći publici „zlatnu sredinu”, u vidu simulacije koja je svedenija i u koju, na oko, može odmah da se uskoči.

Na skali između čistog simulatora i arkadnije varijante, ova igra cilja onu zonu u sredini, označenu sa „baš kako treba”

GHP bi trebalo da pokriva aspekte upotrebe mešovitih oklopno-mehanizovanih jedinica. Trenutno je ponovo popularna „scenografija” hipotetičkog sukoba NATO i Varšavskog pakta, slučajno ili namerno potpomognuta poslednjom iteracijom festivala slovenskog bratstva i ljubavi, koji se odvija na istoku kontinenta, sa mnoštvom identične opreme.

Početak osamdesetih godina dvadesetog veka nudi šaku tada moderne tehnologije (naročito kod jenkija), ali bez začina današnje obaveštajno-organizacione mašinerije i visokosofisticiranog oružja i municije. Kada smo već kod municije, sam naziv igre, Gunner HEAT PC, zapravo, predstavlja deo standardne komunikacije posade, kojom nišandžija javlja da je u cevi HEAT (High Explosive Anti-Tank) i da je cilj oklopni transporter (Personell Carrier). Ovo je samo vrh ledenog brega, čija se veličina tek nazire, jer je igra još uvek u razvoju.

Trenutno, igra podrazumeva samo osnovni, tenkovski „režim”, što će reći da je igračima ponuđen skup misija, te jednostavna kampanja sa nasumično generisanim setom misija, čiji je kumulativni cilj svođenje mrskog neprijatelja u zoni odgovornosti vašeg gradivnog elementa ratne mašinerije na nulu. U pograničnom području dve (tadašnje) Nemačke, u ulozi ste komandira odeljenja tenkova i/ili borbenih vozila pešadije američke vojske u Saveznoj republici Nemačkoj ili, sa druge strane gvozdene zavese (oličene u šumama i proplancima), Narodne armije, „Demokratske” alternative. Za dalji razvoj najavljuju se različiti „ukusi” istočnih i zapadnih oružanih snaga.

Komande su relativno jednostavne, ali će čak i onima koji se razumeju u tematiku biti potrebno vremena da pohvataju sve, naročito što su, po defaultu, razbacane po tastaturi, što sugeriše da je džojstik (ili džojped) unapred smatran idealnim upravljačem. Igra zahteva elementarno poznavanje ili učenje sistema nišanjenja, naročito za starije sovjetske modele, na kojima treba pravilno podesiti elevaciju i razdaljinu. Srećom, sve je intuitivno, te vam neće biti potreban priručnik. Posebnu poslasticu ili užas predstavlja nišanjenje u noćnim uslovima uz pomoć IC „fenjera”, koji ima ograničen domet i iluminaciju. Kao i u pravom ratu, dugi periodi mira prošarani su minutima frenetične borbe. Svo ovo mučenje predstavlja draž igre, jer satisfakcija što ste sve uspeli (napokon) da obavite kako treba, nakon adrenalinsko-traumatičnog iskustva, deluje kao simulacija pravog učestvovanja u sukobu. Poželjno je poznavanje taktike upotrebe mešovitih snaga, mada se i u ovo lako uhodava, za sada. Treba imati na umu da su osamdesete. Mapa je mapa, što znači na njoj neće biti ikonica vaših i neprijateljskih vozila u realnom vremenu, već samo markera, koji obeležavaju mesta zasede, pretpostavku protivničkog položaja ili gde je primećen.

Problem predstavlja podrhtavanje tokom pokretanja kupole (možda se Unity rve sa Nvidijinim drajverom za legacy kartice) i potpuno nerealna tendencija tenka i kupole da „lete” u stranu, čak i posle minimalnog pokreta. Upravljanje oklopnim vozilom nije jednostavno, ali tenk ne mora da driftuje u mestu, jer ste pritisnuli strelicu, niti nišan da „vesla” dok ga ne umirite. AI (i neprijateljski i saveznički), takođe, zahteva poboljšanja.

Osim „naslovne numere”, u igri je odličnom glasovnom glumom dočaran ceo spektar komandi i komunikacije posade, sa podizanjem glasa, kada nivo panike poraste. Za sada, Nemci komuniciraju klimanjem glavom, jer u njihovim vozilima vlada muk. Razvojni tim konstantno radi na unapređenjima. Za sada je igra zarazna i impresivna, ali ogoljena i nedovršena. Najavljena je implementacija vazdušne podrške, iskrcavanja pešadije, multiplayer i co-op kampanja, što bi ovaj naslov moglo da učini omiljenim među ljubiteljima simulacija koji, ipak, imaju život i prijatelje.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama