PRVI UTISCI
Studio Radian Simulations LLC ide putem kojim se ređe ide, nudeći publici „zlatnu sredinu”, u vidu simulacije koja je svedenija i u koju, na oko, može odmah da se uskoči. Na skali između čistog simulatora i arkadnije varijante, ova igra cilja onu zonu u sredini, označenu sa „baš kako treba” GHP bi trebalo da pokriva aspekte upotrebe mešovitih oklopno-mehanizovanih jedinica. Trenutno je ponovo popularna „scenografija” hipotetičkog sukoba NATO i Varšavskog pakta, slučajno ili namerno potpomognuta poslednjom iteracijom festivala slovenskog bratstva i ljubavi, koji se odvija na istoku kontinenta, sa mnoštvom identične opreme. Početak osamdesetih godina dvadesetog veka nudi šaku tada moderne tehnologije (naročito kod jenkija), ali bez začina današnje obaveštajno-organizacione mašinerije i visokosofisticiranog oružja i municije. Kada smo već kod municije, sam naziv igre, Gunner HEAT PC, zapravo, predstavlja deo standardne komunikacije posade, kojom nišandžija javlja da je u cevi HEAT (High Explosive Anti-Tank) i da je cilj oklopni transporter (Personell Carrier). Ovo je samo vrh ledenog brega, čija se veličina tek nazire, jer je igra još uvek u razvoju. Trenutno, igra podrazumeva samo osnovni, tenkovski „režim”, što će reći da je igračima ponuđen skup misija, te jednostavna kampanja sa nasumično generisanim setom misija, čiji je kumulativni cilj svođenje mrskog neprijatelja u zoni odgovornosti vašeg gradivnog elementa ratne mašinerije na nulu. U pograničnom području dve (tadašnje) Nemačke, u ulozi ste komandira odeljenja tenkova i/ili borbenih vozila pešadije američke vojske u Saveznoj republici Nemačkoj ili, sa druge strane gvozdene zavese (oličene u šumama i proplancima), Narodne armije, „Demokratske” alternative. Za dalji razvoj najavljuju se različiti „ukusi” istočnih i zapadnih oružanih snaga. Komande su relativno jednostavne, ali će čak i onima koji se razumeju u tematiku biti potrebno vremena da pohvataju sve, naročito što su, po defaultu, razbacane po tastaturi, što sugeriše da je džojstik (ili džojped) unapred smatran idealnim upravljačem. Igra zahteva elementarno poznavanje ili učenje sistema nišanjenja, naročito za starije sovjetske modele, na kojima treba pravilno podesiti elevaciju i razdaljinu. Srećom, sve je intuitivno, te vam neće biti potreban priručnik. Posebnu poslasticu ili užas predstavlja nišanjenje u noćnim uslovima uz pomoć IC „fenjera”, koji ima ograničen domet i iluminaciju. Kao i u pravom ratu, dugi periodi mira prošarani su minutima frenetične borbe. Svo ovo mučenje predstavlja draž igre, jer satisfakcija što ste sve uspeli (napokon) da obavite kako treba, nakon adrenalinsko-traumatičnog iskustva, deluje kao simulacija pravog učestvovanja u sukobu. Poželjno je poznavanje taktike upotrebe mešovitih snaga, mada se i u ovo lako uhodava, za sada. Treba imati na umu da su osamdesete. Mapa je mapa, što znači na njoj neće biti ikonica vaših i neprijateljskih vozila u realnom vremenu, već samo markera, koji obeležavaju mesta zasede, pretpostavku protivničkog položaja ili gde je primećen. Problem predstavlja podrhtavanje tokom pokretanja kupole (možda se Unity rve sa Nvidijinim drajverom za legacy kartice) i potpuno nerealna tendencija tenka i kupole da „lete” u stranu, čak i posle minimalnog pokreta. Upravljanje oklopnim vozilom nije jednostavno, ali tenk ne mora da driftuje u mestu, jer ste pritisnuli strelicu, niti nišan da „vesla” dok ga ne umirite. AI (i neprijateljski i saveznički), takođe, zahteva poboljšanja. Osim „naslovne numere”, u igri je odličnom glasovnom glumom dočaran ceo spektar komandi i komunikacije posade, sa podizanjem glasa, kada nivo panike poraste. Za sada, Nemci komuniciraju klimanjem glavom, jer u njihovim vozilima vlada muk. Razvojni tim konstantno radi na unapređenjima. Za sada je igra zarazna i impresivna, ali ogoljena i nedovršena. Najavljena je implementacija vazdušne podrške, iskrcavanja pešadije, multiplayer i co-op kampanja, što bi ovaj naslov moglo da učini omiljenim među ljubiteljima simulacija koji, ipak, imaju život i prijatelje.
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G Zlatni zeka Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ... Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X) Najkompaktnija zverka Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine... Honor Watch 4 Savršeno upakovan Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva... Mobile World Congress 2024 Ovde i AI ima AI Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa... Inovativni motori i reaktori Bolji pogon Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka... nomacs 3.16 • PotPlayer 1.7 • Krita 5.2.2 • Kdenlive 24.02 • CPU-Z 2.09 • Oracle VM VirtualBox 7.0.14 • RealWorld Cursor Editor 2003.1 • Mixxx 2.4.0 Korisne besplatne alatke Prosečnom korisniku uvek je milije kada nešto može da koristi „za dž”... Honor Magic 6 Pro Magična Šestica Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende... Apple, AI i nova tužba za monopol Kisela ili slatka jabuka Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno... Dragon’s Dogma 2 Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči... Rise of the Ronin Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu... Microsoft Windows 3.0 Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima... |
||||||||||