PRVI UTISCI
ORX
Dragan KOSOVAC
1. oktobar 2022.

Dok indie developeri, sa jedne strane, moraju da se snalaze sa ograničenim sredstvima za razvoj svojih igara, upravo taj „nepravedan” položaj ih primorava na inovativnost i implementaciju nesvakidašnjih koncepata. Igra ORX prvenac je malog razvojnog tima johnbell (iako naziv studija sugeriše da se radi o jednom čoveku, to nije slučaj). Ovaj naslov je kombinacija tower defensea, roguelite deckbuildera i, od svih mogućih stvari, stone igre Carcassonne. Srećom po fanove navedenih uzora, njihova kombinacija je veoma zanimljiva, čak i u nedovršenom obliku u kom se trenutno nalazi u Early Accessu. Aktuelni planovi autora su da nastave sa dodavanjem sadržaja i opcija u igru sve do sredine sledeće godine, kada bi ovaj naslov trebalo da se nađe u prodaji u svojoj finalizovanoj formi.

Kombinacija tower defensea, roguelite deckbuildera i stone igre Carcassonne

Okvirni zaplet igre je istovremeno i kliše i krajnje rudimentaran. U mračnom fantazijskom svetu, brojna kraljevstva bore se za opstanak, ali ne međusobno, već protiv orkovskih hordi koje se pojavljuju svake noći i napadaju ispostave, farme i utvrđenja. Zadatak svakog vladara je da iskoristi sve raspoložive resurse kako bi uvećao svoje kraljevstvo, odnosno, njegovu vojnu i ekonomsku moć, da bi se uspešno odbranio od orkova koji stižu kad padne prvi mrak.

ORX ne koristi tradicionalno tower defense izvođenje sa direktnim postavljanjem defanzivnih tornjeva na utabane puteve kojima će neprijatelj proći, već nas stavlja pred kvadratno podeljenu mapu, sa našim primarnim dvorcem u njegovom centru, a onda nas poziva da povučemo šest karata iz svog špila i postavimo ih na mapu. Kartični naslovi, najčešće, podrazumevaju potezno izvođenje, ali u ORX igra teče u realnom vremenu, čak možete da ubrzavate ili usporavate njegov protok. Nove karte stižu neprestano, automatski, a glavno ograničenje u njihovom postavljanju je neophodnost da se „smisleno nadovezuju” na postojeće postavljene karte (put na put, zid na zid). Čak i da vam ovo objašnjenje nije najjasnije, ovakav tok igre veoma je prirodan i dinamičan i postaje jasan nakon par minuta uz ORX.

Sama izgradnja kraljevstva izvedena je u stilu stone igre Carcassonne: spuštanjem odgovarajuće karte na komad zemlje u kontaktu sa kvadratima koje kontrolišemo, preuzimamo kontrolu nad njim i pretvaramo ga u put, farmu ili fragment utvrđenja. Naravno, tu su i druge karte koje postavljaju dodatne objekte ili jedinice na postojeće kvadrate pod našom kontrolom, ali poenta igre je u širenju. Pogotovo u pravcu iz kog će sledeće noći doći gomila orkova, a kada konačno dođu, sve vaše jedinice i borbene strukture u dometu otvaraju paljbu. Ukoliko niste podigli dovoljno jaku odbranu da preživite noć, partija je gotova i morate da počnete ispočetka, a ako dočekate zoru živi, vaši napori se nastavljaju do sledeće noći, kada će vas napasti još veća horda. Ako preživite celu misiju, očekuju vas nagrade u vidu novih karata (ili unapređenja postojećih), što bi trebalo da vam omogući da u sledećoj misiji porazite još izazovnije talase orkova.

U igri su trenutno dve od planirane četiri frakcije i svaka ima skup karata specifičan za tu frakciju, što omogućava veću lepezu taktičke raznovrsnosti. Rune Wardeni predstavljaju klasičnu srednjovekovnu civilizaciju sa vitezovima, masivnim utvrđenjima i kmetovima na farmama. Druga frakcija su Dune Reaveri, pustinjski nomadi koji, takođe, podižu građevine, ali se više fokusiraju na mobilne jedinice, nego na moćna statična utvrđenja. Ipak, za obe frakcije je zajedničko to da nema ratovanja bez dobre ekonomije, a to znači dobru mrežu (dugih) puteva, sa dovoljno pratećih građevina i farmi, što će obezbediti resurse za dugoročno ratovanje protiv orkovskih napadača.

ORX je istovremeno inovativni tower defense, ali i igra čiji će visok stepen strateško-upravljačkih izazova privući mnoge poklonike „ozbiljnijih” naslova. Za samo 15 evra možete da se uključite u rani pristup ovoj igri i nastavite da iz prve ruke pratite njen razvoj. Prvi veći „paket” novog sadržaja najavljen je za decembar ove godine.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama